Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Jubii - vi tog fejl
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 11:00

Som nogle måske husker har jeg i et tidligere indlæg grædt over at alle mine 3 ifolede hopper havde enten kastet eller absorberet i år, MEN - i dag har dr. dyr været på besøg fordi jeg bare blev mere og mere forvirret og usikker på, om min bedste avlshoppe, Rinske mon alligevel kunne være ifol, trods gentagne haleløft og "tisseri"

Og, vi tog fejl!! Sørme om ikke hoppen stadig er drægtig

Dr. dyr vovede endda en lille spådom "jeg kan sørme også mærke at den er sort" Sagde han med et flabet smil

Så vi blev enige om, at 18 år gamle Rinske nok bare lider af incontines (staves??) i stedet - og det tilgiver jeg hende gladeligt!

Jo, jo, tænk om lykken nu skulle komme i tanke om at vende lidt for mig, det ville da være vidunderligt

vh Miriam

Frieserstald Birkely

NY Hjemmeside: www.frieserstald-birkely.dk

0
0
Svar på denne tråd

hvor skønt
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 11:03

Hvor er det da bare dejligt for jer. Så er der stadig noget og glæde sig til.

Vi har osse en hoppe der viser brunst agtige tegn, trods hun er i fol.

Men sikke da en dejlig nyhed.

Anja

Mor til

Mick født 4-10-2000

Mikkel født 3-5-2002

Mads født 28-5-2006

www.123hjemmeside.dk/shetlandspony

II KL A kåret brun hingst, 97 i stg, står til afbenyttelse

Hoppe u. papir 1 år, 85 i stg, 1000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 13:59

Hej... Jeg læste et indlæg fra dig for noget tid siden tror jeg hvor du skrev om dine hopper, og tænkte at det da bare var så uheldig.

Sidste år skete det samme for mig, og der kom også et lille føl alligevel, dejligt.

Men dejlig besked at få og held og lykke med det. Bliver sa spændende. Sidder selv her og venter spændt på en hoppe der havde termin i søndags

Mvh karina

0
0
Svar på denne tråd

Så kan man
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 14:17
Ja, så kan man godt leve med at have taget fejl.
0
0
Svar på denne tråd

Ej hvor er
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 14:38

det bare en dejlig nyhed, tillykke med det, hilsen en føl ejer som selv nyder en skøn følle der drøner rundt ude på folden.

Alle burde have den glæde at have sådan en str. det er bare så skønt og livsbekræftende.

Hvornår har hun så termin?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 17:40

Tak alle sammen

Maren: Hun har først termin til August, så der er lææææænge til, men bare der er føl, så venter jeg gerne

kH Miriam

Frieserstald Birkely

0
0
Svar på denne tråd

Iiiih :o)
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 18:02
Hvor skønt - TILLYKKE!!!
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 18:33
Virkelig dejlig nyhed TILLYKKE

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Den frygtede lungebetændelse Rhodococcus hos føl, står bekrevet på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

Hurra hurra
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 22:21

Så ser det jo knap så sort ud for dig ... ja ja ved godt de er sorte men altså du ved sikkert hvad jeg mener...

Sender lige en stor pakke TENA til din hoppe...

Håber hun holder på "barnet" ...

Varme hilsner fra os i V. Nebel.

Hvor verdens behov og dine talenter mødes,

der findes dit kald !

R.I.P. Monti Juli 1999

Hoppemave udlejes fra maj 2007 - vælg selv hingst og få det føl du ønsker.

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke Miriam.
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 22:53

Jeg fik også en glædelig overraskelse forleden!

Min pintohoppe - Placier - kom sidste år hjem fra inseminering. Desværre havde hun fået forstoppelse som udviklede sig meget alvorligt. Efter egen dyrlæge havde været forbi 4 gange, hvor hesten havde fået smertestillende, afslappende, olie, drop mm, valgte jeg at køre til Ansager. Jeg måtte lade hendes godt 3 mdr. gamle føl blive hjemme. Hun var indlagt i 5 dage - og endelig kom der "hul på bylden" Da hun kom hjem havde hun tabt omkring 100 kg. Oveni i den omgang fik hun betændelse i huden og tabte store dele af pelsen og hele pandelokken. Hun så forfærdelig ud. Efter alt dette forventede jeg naturligvis ikke at hun var drægtig. I efteråret blev hun håndprøvet - og nej der var ikke noget føl!

Men forleden tænkte jeg på, at hun da egentlig havde fået en noget underlig facon og samtidig har hun den sidste tid være meget sur.

Tirsdag havde jeg dyrlægen på besøg for at håndprøve - og tror I ikke der var gevinst!

Jeg er simpelthen bare så glad. Nu håber jeg bare at føllet ikke har taget skade af den omgang - men jeg krydser fingre fra nu af og til først/midt i juni.

Hvor er vi da bare heldige - hva´ Miriam!?

Rigtige ryttere rider pinto.

Pintostutteri Vesterlund

Kåret pintohingst står til rådighed.

Heartbeat hingsteplag sælges. Super type. Særdeles velgående.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 08:57

Hej Charlotte

Hold da op - sikken en omgang, også stort tillykke til dig, den historie beviser da vist at, hvis naturen vil så behøver vi ikke pakke vores drægtige hopper ind i vat osv. De er ikke så sarte som vi nogen gange tror!

Hørte du at Sasja havde kastet sit føl efter Sheroc i Februar måned? Det var lidt ærgeligt. Lige nu går jeg kraftigt med tanker om at sælge skønne, vidunderlig Sasja som ingen her har tid til længere, men det er svært da hun jo bare er min øjesten!

Jeg krydser fingre og tæer for din kommende følle - det gør vel heller ikke noget hvis den bliver broget

Jeg ønsker mig et hoppeføl ud af Rinske, men bare alt går godt er man jo som avler mere end tilfreds.

RIGTIG GOD PÅSKE

kh Miriam

Frieserstald Birkely

0
0
Svar på denne tråd

stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 09:40

til dig, det var da en glædelig nyhed.

Hvem er føllet efter ??

er det også en mini tsjabring??

Dejligt når det kan gå sådan.

hilsen Linda

en positiv indstilling virker altid{>

www.harrigsheste.com/

kjoler sælges:harrigsheste.com/index...joler.html

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider