Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Gnubber halen :-/
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 10:36

Hej alle sammen :)

Omira er i 9. månede og er begyndt at gnubbe halen. Hun har aldrig rigtig gjort det før, så jeg går ud fra det har noget at gøre med at hun er i fol. Jeg har også læst at det er meget normalt, men hvad gør man ved det? Er der noget man evt. kan smøre med? ?:-) Hun skulle gerne lade være med at gnubbe hele halen i smadder, når hun skal til dyrskue i år ;-D

Nogen råd? :)

MVH.

Carina med Omira

- Og snart et lille føl

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 11:00

Vi har aldrig haft hopper som har kløet sin hale pga hun var med føl. Hvis jeg var dig, ville jeg få checket op på om der skulle være kommet ubudne gæster i form af utøj, det vil jeg tro er grunden.

Hvor vores store hoppe går, er alle hestene lige blevet behandlet mod utøj, da de havde fået det. så var jeg dig, ville jeg starte med og få noget pulver mod det. Det er typisk at utøj sætter sig ved hale og man, hvor der er godt varmt

Anja

Mor til

Mick født 4-10-2000

Mikkel født 3-5-2002

Mads født 28-5-2006

www.123hjemmeside.dk/shetlandspony

II KL A kåret brun hingst, 97 i stg, står til afbenyttelse

Hoppe u. papir 1 år, 85 i stg, 1000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

ubehag..
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 11:09

Jeg havde lidt samme problem med min hun begyndte ca 3 måneder før termin at gnuppe hale og "numse" og når jeg striglede hende flyttede hun hele numsen rundt for at jeg skulle strigle lige det sted... jeg havde dyrlæge og hun fejlede ingen ting han mener det er fordi hun får en hvis man kan kalde det en underlig fornemmelse og prøver at fjerne den hved at gnuppe...

så det kan tænkes det mere er ved skeden det klør på din hoppe og at det er det hun prøver at klø?? men jo utøj kunne bestem også være en mulighed...

0
0
Svar på denne tråd

Heeej
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 11:20

Okay. Jeg har nemlig bare læst på hestegalleri at der var andre der havde samme problem med deres drægtige hopper :)

MVH.

Carina med Omira

- Og snart et lille føl

0
0
Svar på denne tråd

klø af hale
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 11:35
Min ene nuværende avlshoppe plus en af mine tidligere gnubbede/kløede begge hale når de havde plukveer, og så sandelig også når det var "alvor". Jeg vil dog i princippet ikke kalde det kløning de står/stod mere og "bankede" måsen op i væggen, altså frem og tilbage..
0
0
Svar på denne tråd

Gnubber halen
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 11:43

Når mine har gnubbet halen så plejer jeg at vaske dem i saltvand og derefter smørrer dem med kopattesalve indtil hårene er vosket nogenlunde ud igen. Det er utrolig effektiv.

0
0
Svar på denne tråd

Heeej
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 12:03

ChristineA: Tak for det :D

MVH.

Carina med Omira

- Og snart et lille føl

0
0
Svar på denne tråd

Kommende foling
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 18:41
Det har klart noget med den kommende foling at gøre. Næsten alle vores hopper gør det de sidste uger. Jeg tror at det er løsgørelsen af musklerne der får det til at klø. Lidt ligesom at sår klør når de er ved at læges.
0
0
Svar på denne tråd

hahaha..
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 23:42
føllet kommer nok snart min shetlænder gnubber sig gså når hun skal floe ;) hold godt øje med hende :)

Palomino & Fredriksborg

Det er bare Livet!

Team Kærholm

0
0
Svar på denne tråd

Også her
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 19:01

Faxa er også begyndt at gnubbe sin hale - og hun er også i fol med termin sidst i maj.

Der er ingen utøj at se - og hun plejer heller aldrig at gnubbe hale "bare fordi jeg kan", så jeg vælger at tro på at graviditeten er synderen.

Hun er også begyndt at bakke rundt efter mig for at få mig til at klø/massere hendes lige over haleroden, og hvad gør man da ikke for det forkælede avlsdyr in spe !

Desuden så er der vist noget med at gravide kvinder tit får tør hud - måske gælder det samme her???

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

Haleorm
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 22:08

Da min hoppe folede - men det var først dagen efter folingen - begyndte hun også at klø hale. Havde dyrlægen til at tjekke det. Hun mente det var haleorm, og det fik hun en ormekur for, og så holdt det op.

Hilsen
Tina

0
0
Svar på denne tråd

gnubbe hale!!
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 09:16

Min hoppe (termin 29. marts og stadig ingen baby) gnubber også hale men hun har gjordt det størrste delen af sin gravilitet!!! men jeg har sku aldrig tænk på at det var fordi hun var ifol!! en lille øjenåbner for mig!!

HILSEN CHARLOTTE

du skal ikke forklare noget, du aldrig har sagt!
0
0
Svar på denne tråd

hmmm:)
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 19:59

problemet har jeg aldrig hørt om men hvad du kan gøre er enkelt.

bare noget groft salt og vand og så gnub ind i halen der hvor den gnubber sig . det gør jeg med min det er super efektivt og billigt :)

* Hilsen Nanna & Jappeloup & King Arthur *

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider