Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hvor tidligt må hun bedækkes
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 09:18

hej

en veninne og jeg har en diskusion om hvor vidt hun kan sætte sin hoppe på 3 år i fol i år. det er en araber bl.

hvad mener i?

er det for tidligt eller er det ok?

hilsen kristina

hilsen kristina

0
0
Svar på denne tråd

000000000
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 09:31

Det er normalt at man ifoler hopper der skal indgå i avlen som 3. års, så det kan din veninde roligt gøre.

Lovmæssigt må man tidligst ifole hopper når de er 2 år, men det sædvanligeste tidligeste ifolingstidspunkt her i DK er altså 3 år.

Hilsen LotteJ

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 10:10

Jeg vil ikke mene der sker noget ved at sætte en 3 års i fol.

Min lillebrors kæreste har lige fået føl, og hendes hoppe bliver 4 i år, og det har fungeret fint.

Jeg vil selv, når jeg får mig en 3 års, sætte den i fol som 3 års, for så har den automatisk voksepause de sidste måneder inden foling. Tit kan man også opleve at de unge hopper bliver mere modne af at have føl, så det er jo også værd at tage med :-)

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

Dansk Varmblod er det bedste :-)

Venter føl april 2007! - Som kommer til salg

Kieffer Ulla Salzgeber dressursadel sælges,

som ny! Se præs.!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 11:35

Vi ifoler også altid 3 års, så ingen problemer i det held og lykke...

Anja

Mor til

Mick født 4-10-2000

Mikkel født 3-5-2002

Mads født 28-5-2006

www.123hjemmeside.dk/shetlandspony

II KL A kåret brun hingst, 97 i stg, står til afbenyttelse

Hoppe u. papir 1 år, 85 i stg, 1000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

i fol...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 11:56

Man kan sagtens sætte en 3 års i fol - men man kan også kigge på sin hest og lave en vurdering af hvorvidt den er klar til en drægtighed.

Vores avlshoppe fik lov at vente et år ekstra fordi hun stadig var meget sart og "føllet".

Vi har nu to toårsplage hvor den ene helt sikkert skal ifoles næste år, hvorimod den anden formentligt får et ekstra modningsår.

Så mit råd må være at kigge på hoppen og vurdere hvorvidt den er klar. -Men som udgangspunkt er det helt almindeligt at bedække en 3års

Held og lykke

Eva

Stengårdens DSP'er - Smukke ponyer med både personlighed og talent!

www.stald-stengaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Et lille
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 16:24

side spørgsmål, håber det er ok :)

Hvis man ifoler en hoppe som 3 års, sætter man så væksten i stå så hun ikke bliver højere, eller er det "overtro" eller hvad man skal kalde det? Jeg tænker på, hvis man synes at nu måtte hun egentlig gerne stoppe sin vækst, vil det så kunne hjælpe at ifole hende?

Mvh. Lene

0
0
Svar på denne tråd

Vækst..
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 16:26
Væksten kan godt gå i stå imens hun er drægtig,men hun begynder at vokse lige så snart hun er færdig med at være drægtig,eller når føllet er vænnet fra.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider