Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvilken hingst, samt farve spg.
Forfatter: 
Dato:  01-04-2007 21:07

Hejsa

Jeg er lige blevet præsenteret for en idé om at ifole min hoppe samtidig med kåringen i maj, da det foregår i Tyskland hos dyrlæge Dr. Polac på hingste-st. Lürschau. Og så giver det jo kriller i maven...venter nok ikke til næste år så.

Ulrika's F:Aljano, MF:Linaro, MMF:Gaspari I.

Hun er holst., 168 cm,hun har et super sind,tjah...kårngskar...de kommer jo først kort forinden. Men evt. føl skal være til mig selv. Og jeg lægger vægt på noget spring og kunne da godt tænke mig at se om der kan fraviges i farven...Ulrika, hendes mor og mormor ligner hinanden temmelig meget af farve og bygning.

Jeg kunne jo godt tænke mig et føl til spring. Har to hingste i kikkerten:

Carpaccio, holst.

www.holsteinerverband.biz/cms/ front_content.php?idca...s&pageno=2

Eller:

Champion F.P., hann.

www.schockemoehle.com/s66559.html

Nu kommer det svære...den ene eller den anden...jeg hælder mest til Champion F.P, men er i tvivl om hvor et sådan føl vil kunne kåres (Ulrika bliver til juli også kåret hos DV). Og hvis ikke det kan kåres nogen steder, så bliver det jo nok Carpaccio pga, hans udmærkede spring-egenskaber og som regel flotte afkom.

Hvad siger I? Hvem ville i sætte på og har jeg glemt at fortælle noget her der kunne hjælpe til et valg? Billeder på præsentationen...ved ikke helt hvordan man ligger dem ind i et indlæg..

Mange vrinskene hilsener

Sara & Ulrika

Ulrika, Holstener. Den bedste lille prinsessehest!

Fanatic og Sikando...leg godt i dyrehimlen. I vil altid være i mit hjerte.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Sara
Forfatter: 
Dato:  01-04-2007 21:35

Helt Personligt ment så er begge hingste yderst attraktive inden for avl af springheste.

Jeg syntes af Champion FP virkelig har udviklet sig meget de seneste år og han er SÅ FIN under rytter. En dejlig hingst som klart kommer langt (7-9-13)..

Smukt ydre må man sige og dejlig springning at se på...

Carpaccio's søn, Chico's Boy, er et pragteklsemplar og yder Carpaccio retfærdighed!!! Magen til hingst er der langt imellem...Selvom Carpaccio springer godt, går hiingsten betydeligt godt i dressuren og har ligeledes gjort det godt. også der!

Carpaccio's afkom springer alle(generelt) med korrekt bascule og er nogle dejlige typer. De er forsigtige og har et godt udtryk.

Sjovt nok, så er det absolut ikke alle der arver hans aftegn i hovedet!! Lidt synd syntes jeg

Angående de 2 hingste her, ville mit valg falde på Champion FP. Vedrørende brugen af ham i DV-avl skal du søge om dette idet Champion ikke endnu er godkendt i DV. Han er dog godkendt i mange andre EUforbund som DV anerkender. Blandt andet Hannoveranerforbundet.

Var jeg ikke "begrænset" til brugen mellem 2 hingste, syntes jeg at hingste som disse kunne have interesse:

Balou Du Rouet

Baloubet Du Rouet/Continue/Domino.
Født 1999 - 171cm - Brun - Oldenburger.
Gokendt i:
Oldenburg, OL-International, Hannover, Rheinland, Westfalia, South German association, Zangersheide, Sweden, Italy, France.

www.schockemoehle.com/englisch/

Cordalmé Z (alt efter hvad pengepungen siger)

horse-flirt.de/boeckmann/cms/ index.php?client=1&lan...7&idart=46

eller

Verdi

Quidam De Revel/Landgraf I/Calypso I.
Født 2002 - 172cm - Brun - KWPN.
Godkendt i:
KWPN og Holstein.

http://www.team-nijhof.nl

Mvh.

Louise Nielsen.

Aagaard Stables & Stud.

Stutteri og springstald med fokus på avl af springheste.

0
0
Svar på denne tråd

Lækkert
Forfatter: 
Dato:  01-04-2007 21:55

Hej Louise

Balou du rouet har absolut også strejfet mig, men han er jo lidt dyrere og jeg kender ikke så meget til hans afstamning på far-siden som jeg godt kunne tænke mig.

Men Cordalmé Z har jeg ikke set på før du viser mig den. Den skal lige have et nærmere kik, før beslutningen er taget...

Q-Verdi (som han vist nok hedder?) har en flot stamtavle, men han siger mig ikke det store desværre.

Har købt holstener kataloget fra Forbundet og nærlæst alle hingste (minus skimmel-hingste)og der er jo mange lækre og dygtige, men når alt kommer til alt falder man jo pladask for nogle få af dem..:-)

Tak for svaret og inspirationen!

Mange vrinskene hilsener

Sara & Ulrika

0
0
Svar på denne tråd

Bang, så faldt jeg igen...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2007 22:00

Så har jeg lige luret på Cordalmé Z...puuha, han er lige efter min smag og han er jo godt bygget, lidt kraftig...som Ulrika godt kan bruge noget af...

Men desværre er han lige lovlig dyr til min pengepung...selvom jeg helt klart godt kan forstå prisen for sådan en lækkerbidsken med evner.

Øvøvøv...gad jeg godt...

Mange vrinskene hilsener

Sara & Ulrika

0
0
Svar på denne tråd

Balou Du Rouet
Forfatter: 
Dato:  02-04-2007 23:37

!!! Jeg er i chok!!! Balou Du Rouet's FAR Baloubet Du Rouet siger dig intet??? Og Ej heller gør Loubbens (Baloubet) blodlinier??? Jeg sender dig en privatbesked i løbet af dagene.. Så skal du da liiige få en Selle Francais historie om Balou Du Rouet's, Far's side

Har du SET verdi springe??? Jeg har DVD på den og den kan HOPPE

OL metta fra samme sted, springer ligeledes fantastisk!!

Cordalmé ER dejlig... men dyr!! Dog er han alle pengene værd!!

Jeg har tænkt lidt mere og udover Champion FP, er der

Nintender og Quicksilber fra Paul. Nintender Dog en KWPNhingst men hele morsiden er ren Holsteiner.Springer fantastisk. Vi skal bruge ham på en af vores... Han er SORT - så måske dette kan afvige fra hoppens farve .. I hvertfald lækker og når langt - tror jeg!! Ligeledes skal Quicksilber på vores Diamanthoppe..

Mvh.

Louise Nielsen.

Aagaard Stables & Stud.

Stutteri og springstald med fokus på avl af springheste.

0
0
Svar på denne tråd

Misforstået...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2007 06:47

Hey rolfe

Helt rolig nu :-)Jeg skriver intet om at Balou ikke siger mig noget...den var på min top fire over hingste jeg ville bruge. Skriver bare at jeg ikke kender så meget til far linierne som jeg godt kunne tænke mig...

Det er Verdi der ikke siger mig noget. Muligt den kan springe, men man skal jo føle noget når man ser den og det gør jeg bare ikke lige for den...dermed jo ikke sagt at det er en fantastisk hest. Nintender og Quicksilber har jeg kigget på, men nu er valget jo ikke faldet på dem, men en enten eller på Champion F.P. eller Carpaccio. Det er de to jeg er faldet helt for, og jeg har immervæk kigget intenst i over et år og har været alle de større sider igennem med hingste fra alle steder ja, selv stutteri La Silla i spanien...så jeg mangler ikke inspiration, men nærmere hvordan jeg nu får grejet situationen.

Mit valg er faktisk taget nu og det bliver Champion F.P. ;-)

Kan jeg ansøge hos DV, når hun først bliver kåret i dv efter ifoling?

Mange vrinskene hilsener

Sara & Ulrika

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider