Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Er hun mon klar til kåring i år?
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 17:35

Min dejlige lille shetlandshoppe Amanda som fylder 4 år i år, overvejer jeg om jeg skal stille til kåring her til august. Jeg synes selv der er sket utrolig meget med hendes udvikling det sidste år, og synes jo selv hun er sååå smuk, det eneste punkt jeg har noget at sætte på, er bevægelsen, hun har ikke vildt meget haseaktion, hvordan kan man arbejde på det? Så hun får mere indundergriben osv?

Men her er nogle billeder fra idag, håber nogen kloge hoveder derude vil prøve at bedømme hende udfra dem, og sige om de synes hun er klar eller ej

Hilsen Linda

Smuk rød shetlandshoppe på 2 år sælges. Med rødt hestepas med avlsforeningens logo. Sælges billigt pga. reducering i hestehold. Skriv for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

kåring...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 21:36

Hej linda

Jeg har også en hoppe på 4, som jeg er lidt i tvivl omkring?

Men udviklings messigt ligner min fuldstændigt din. Så de må vel være klar i år.

www.Skovensrideudstyr.dk

Webshop m. Bla. Stort udvalg i udstyr. Til Shetland og Miniatureponyer.

0
0
Svar på denne tråd

min erfaring
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 22:03

Vi tager aldrig hopper med før de er min 5 år, jeg syntes nemlig som i andre, at jeg er i tvivl om de er klar. Så vi lader dem få et par føl først. Minina blev fremstillet som 7 år, og syntes ikke hun har været klar før.

Og ja Linda, hun er gude smuk, sikken hårpragt Den kan kun give top karakter, men jeg tror jeg ville vente. Men igen der er stadig lang tid til August, og syntes det er svært og se når de har vinter-pels

Men en dejlig feminin hoppe.

Anja

Mor til

Mick født 4-10-2000

Mikkel født 3-5-2002

Mads født 28-5-2006

www.123hjemmeside.dk/shetlandspony

II KL A kåret brun hingst, 97 i stg, står til afbenyttelse

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  01-04-2007 20:12

Hej Linda,

jeg er på ingen måde klog, men havde det været min, havde jeg nok ventet til hun havde fået et føl...

Men altså, hun sku skam da nok blive kåret okay tror jeg.. Kan ikke rigtigt huske hendes bevægelse..

Håber alt går godt med lille føllemand.

Kram Sara

0
0
Svar på denne tråd

tak for
Forfatter: 
Dato:  02-04-2007 08:24

jeres kommentarer. Må vel bare se tiden an til vinterpelsen er kommet af. Synes bare selv hun har fået rigtig meget fylde osv nu. Og "voksen" at se på.

Ang. bevægelsen,fik jeg denne kommentar i Ribe sidste år:

Hoppe af god type med et kønt hoved og en velansat hals. Harmonisk bygning, men mangler mankemarkering. Lidt fine lemmer og bløde forkoder. Bevægelsen mangler indundergriben i både skridt og trav.

Hilsen Linda

Smuk rød shetlandshoppe på 2 år sælges. Med rødt hestepas med avlsforeningens logo. Sælges billigt pga. reducering i hestehold. Skriv for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  02-04-2007 10:34

at tage hende med på et udstillingsskue...? Så får du et fingerpeg om, hvor hun er i udviklingen efter dommernes vurdering på dagen, naturligvis!

Det er jo altid svært at vurdere still billeder, men jeg synes hun har nogle gode rammer og en god fylde. Det er lidt svært at se skulderen... er den lidt stejl...? Hun har fine ledmarkeringer og ja, en pragtfuld hårvækst. Den kunne min Ulrikka godt bruge lidt af. Bruger du Substral eller andet vidundermiddel?

Hun har et kønt hoved, med et feminint udtryk, og en (ser det ud til...) muskuløs bagpart. Forparten er lidt svær at se, altså om hun er lidt smal fortil, men fine runde og åbne hove...

Tina.

Shetlænderavl og -kørsel

Det bliver man aldrig for gammel til.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider