Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

welsh sec. F
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 21:43

Jeg skal have min traver bedækket ved en godkendt Welsh Cob. Så resultatet må jo blive en sec F.

Problemet er så bare at de eneste papirer jeg kun kan skaffe registreringspapirerne på hende. Jeg kan ikke blive registreret som ejer og derfor heller ikke få hendes rigtige stamtavle.

Hvordan ser det så ud med papirer på føllet? Bliver det registreret som sec F med fuld afstamning på morsiden? eller kan jeg kun få LU-papirer på det?

Håber der er nogle som har rigtig meget styr på det.

0
0
Svar på denne tråd

123456123
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 22:08

Det vil blive LU reg. Tror ikke at welsh godkender travere i avlen... Men du må ikke hænge mig op på det

Mvh Kit

Hingst efter Olympic ferro udlånes
0
0
Svar på denne tråd

sec f.
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 22:28

Nu har jeg været inde og kigge i deres vedtægter. Der står intet om tilladte/ikke tilladte racer. Det nærmeste jeg kan komme det er at sec F godt må være broget.

Faktisk ret irriterende at det ikke er til at finde nogle olysninger om det.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved lidt
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 22:30

1. Du skal registreres som bruger af din hoppe, så gør det ikke noget at du ikke har hendes papirer, oplysningerne sendes til dig så.

2. For at du kan få et kommende føl reg med welsh papirer skal hoppen godkendes til avl af Welsh sec. F.

Håber det giver lidt svar.

Hilsen Linda
Avl af Welsh
Crumpwell Carwyn WMH 114 &
Merlyn Welsh Diamond WDH 9 tilbyder bedækning.
Stutteri Noerrelide
0
0
Svar på denne tråd

sec f.
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 22:36

Ja det gav lidt svar. Men jeg forstår overhovedet ikke hvad du mener.

1. Registreres som bruger af hoppen? Hvad betyder det? Der er gæld i hende stiftet af den registrerede ejer, så travforbundet vil intet gøre før de har fået deres penge. 50.000 som jeg ikke har tænkt mig at betale.

2. Godkendes til avl af sec F? Hvordan gør man det? Hun er en rigtig køn hoppe af ridetype, der ikke umiddelbart vil få folk til at tænke traver.

Som du kan se så hjalp dine svar desværre ikke ret meget. Vil du uddybe lidt mere?

0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 22:54

Hvis du kigger på welsh hjemmesiden så vil du ku finde "opskriften" på hvordan man laver/krydser så man får sec F,under avlsudvalget anbefalinger af hingste...

Man kan jo oz altid forhøre sig hos avlsudvalget,men jeg tvivler nu på at de vil anbefale en traver til sec F avl.

Held og lykke med dit projekt.

Venligst Marianne

Bedækning tilbydes...

Menai Magic Prophet,welsh cob hingst,kåret i 1 klasse.

0
0
Svar på denne tråd

Marianne
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 23:14

Jeg kan ikke bruge welsh's hjemmeside til ret meget. For der står næsten intet om sec F. Jo at der skal være mindst 12,5% welsh for at den kan godkendes. Det har jeg vidst hele tiden, så intet nyt i det.

Jeg HAR valgt hingst og jeg laver kombinationen uanset hvad papirer der kommer på føllet, men det ville være rart at vide lidt mere. Jeg tvivler også på at de vil anbefale en traver, men det er også uden betydning. For det ER en traver jeg har så det bliver med hende.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Minoma
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 08:56

Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til Carl Trok, Trock@post12.tele.dk, som sidder i avlsudvalget i Welsh Pony og Cob Avlen i DK.

Carl vil helt sikkert kunne redegøre for om du kan få papirer på dit traver/welsh cob føl.

Held og lykke med ifolingen af din hoppe.

Hilsen

Mette

Parcybedw Boy George WCH17

Stutteri West Side

mev@mail.dk

0
0
Svar på denne tråd

Fuld afstamning
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 10:19

De har strammet meget op og hopper bliver kun godkendt til sec. F avl hvis de har fuld afstamning så nej! Desværre kan føllet ikke få welsh papirer eller kåres i sec. F.

Det er ihvertfald den information jeg har fået.

Mvh. Pia

PINTOPONYER

MED FORÆDLING FRA WELSH OG MINIATURE

Bedækning tilbydes
Stutteri Fjorden
0
0
Svar på denne tråd

øøhh...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 10:36

Nu har hun jo faktisk fuld stamtavle. Jeg har blot ikke alle papirer på hende.

0
0
Svar på denne tråd

Stamtavle
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 10:42
Nu bliver traver-stamtavler ikke regnet for stamtavler i andre avlsforbund.
0
0
Svar på denne tråd

???
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 11:12

Hvad er da forskellen på stamtavlen for en traver og en hvilken som helst anden hest?

Undskyld men nu er jeg da først forvirret.

0
0
Svar på denne tråd

Rideheste
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 11:16
Forskellen er ikke så meget stamtavlen, som anvendelsen af hesten. Travere er jo ikke beregnet til ridebrug, modsat de fleste andre racer der avles i DK. Derfor godkendes afstamningen ikke.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 11:24

Hej

For år tilbage fik jeg en travhoppe godekendt til sec. f avl.

Jeg sagde at jeg ville lave en køre hest / pony. Evt. til ponytrav.

Hoppen blev så aldrig i fol, men godkendt blev hun.

MVH Kit Foged

Romany Stable

Romany Stable - seriøst opdræt af Irish Cob (sigøjner heste) www.sitecenter.dk/romany
0
0
Svar på denne tråd

underlig ide
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 11:28

Nu bliver jeg godt nok meget spændt på svaret af den mail jeg har sendt til welsh.

Men hvis ikke de vil acceptere stamtavlen må føllet jo så få LU-papirer? Hvad vil der så stå om hoppen? Det vi jo være en fordel senere hvis jeg skal sælge føllet at der ikke står hoppen er traver.

Jeg vil dog stadig mene at der er bevis for fuld afstamning på hoppen og de derfor bør acceptere den. Men tvivler på jeg kan få dem til at ændre reglerne bare for min skyld.

0
0
Svar på denne tråd

kitfoged
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 11:29

KAn du ikke lige fortælle mig lidt mere? Hvordan får jeg hende godkendt?

Sådan helt konkret. Hvem skal jeg kontakte?

0
0
Svar på denne tråd

mimona
Forfatter: 
Dato:  27-03-2007 06:08
Kan jeg få dig til at skrive tilmig hvad resultatet bliver? - Du må meget gerne sende en PB.

- Line.
med Queen, Darling og Capzeda
KAT I pony sælges

0
0
Svar på denne tråd

Ifoling af hoppe
Forfatter: 
Dato:  27-03-2007 09:38

Som jeg har skrevet tidligere, kan du kontakte Carl Trock, formand for avlsudvalget i Welsh Pony og Cob Avlen i Dk, Trock@post12.tele.dk eller på tlf 28 99 14 07.

Carl kan give dig klar besked vedr. din hoppe.

Hilsen

Mette

Stutteri West Side

mev@mail.dk

0
0
Svar på denne tråd

har kontaktet welsh
Forfatter: 
Dato:  27-03-2007 10:35

Jeg har allerede skrevet mail til Carl Trock, men der er ikke kommet noget svar. Når det kommer sætter jeg det ind.

Indtil videre siger jeg mange tak for jeres svar. Selv om jeg må sige de er meget forskellige.

0
0
Svar på denne tråd

minoma
Forfatter: 
Dato:  27-03-2007 11:16

Så må du jo 'pænt' afvente svar fra Carl Trock.

Når nu du HAR valgt at ifole din traverhoppe, synes jeg du har truffet et fornuftigt valg i at bruge en welsh cob hingst. Den vil helt sikker tilføre din hoppe noget krop/masse.

Uanset om du kan få dit afkom registreret i welshforeningen eller ej, så er det jo dit valg, og uanset hvad 'andre' mener og siger, så er det jo i sidste ende din beslutning.

Jeg har tidliger avlet sec F med stor succes og måtte inden søge om at benytte fuldblodsaraberhingsten Pal OX til min sec B hoppe, Møllegaards Galaxy. Det kom der nogle dejlige store kat II ponyer ud af.

Faktisk er én af dem, West Side Pride Pioneer lige blevet udnævnt til Årets Welshpony 2007 for sine konkurrenceresultater i dressur i 2006, og helbroren, West Side Pride Poet kom på en flot andenplads for sine resultater i spring.

Igen...

held og lykke med ifolingen af din hoppe

Mette

Stutteri West Side

mev@mail.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tilføjelse
Forfatter: 
Dato:  28-03-2007 14:59

Jeg kan blot tilføje at det i lørdags på welsh-foreningens generalforsamling blev vedtaget, at det ikke længere hedder en welsh sec. F.

Betegnelsen er nu en welsh part bred, forkortet WPBR, ligesom i de andre lande, hvor der avles welsh.

0
0
Svar på denne tråd

Super...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2007 15:03
Godt at I fik ændret betegnelsen...Det andet er for forvirrende. I Holland hedder/hed det eksempelvis en sec. K.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider