Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Forædlerhingst
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 17:56

Hejsa

Står for at skulle vælge en hingst til min hoppe, der ønskes forædlet lidt. Desuden ønsker jeg tilført super bevægelser og gode dressuranlæg. Overvejer kraftigt "Zorro Son" - er der nogen, der kender til ham og hans afkom? Eller måske "Kanudos"? Eller en helt anden, men bor selv i midt- og vestjylland, så det skal ikke være alt for langt væk.

Hoppen er ikke kåret, men vil sagtens kunne blive det, tror jeg. Kan det betale sig at få hende fremstillet? Altså af hensyn til føllet? Hvor meget betyder det, om hingsten er kåret i DV? ("Zorro Son" er jo heller ikke DV-hingst - hvor meget betyder det, når jeg skal vælge hingst? - jeg tænker på kvalitet og pris)

Jeg vil være taknemmelig for nogle gode råd...

Mvh Helle

0
0
Svar på denne tråd

Forædler
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 18:04

Jeg ville måske kigge på De Noir, han forædler absolut sine afkom, giver gode dressuranlæg og særdeles gode gangarter.

Der er en verden til forskel på om hingsten er DV-kåret eller ej, når vi taler bedækning af en DV-hoppe. Reelt kan du lige så godt vælge naboens pirathingst, stamtavlen er ikke mere værd i DV-regi.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for dit råd
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 19:25

Vil tjekke De Noir ud.

Som jeg forstår din sidste kommentar, så mener du, at hvis det er en DV hoppe, så bør hingsten også være DV - det forstår jeg. Men jeg er ikke sikker på, at jeg helt forstår det sidste: Mener du, at hvis ikke hoppen er DV, så er det også ligemeget med hingsten? Eller hvad?

Og den "verden til forskel", der er på om hingsten er DV-kåret eller ej, er det mht pris eller hvad?

Mvh Helle

0
0
Svar på denne tråd

Registrering
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 19:50

Hvis du registrerer et føl efter et sæt forældre som er registreret eller kåret i hvert sit forbund, så vil føllet få LU-papirer i modsætning til fx. DV-papirer, Palomino-papirer osv.

Føl med LU-papirer kan sjældent kåres nogen steder overhovedet, dvs. der er meget få avlsforbund der godkender LU-papirer. For DV's vedkommende godkendes LU-papirer kun delvis og kun hvis hingsten er DV-kåret.

Så det der betyder noget, er hvor er din hoppe registreret og hvor ønsker du føllet registreret.

0
0
Svar på denne tråd

Bøgegårdens Laurino
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 20:04

Hvad med ham? Han er efter Lauries Crusador xx og burde forædle, men hans første følårgang kommer i år. Dejlig hingst.

Hvem er din hoppe efter?

0
0
Svar på denne tråd

Halvblod
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 20:35
Jeg vil aldrig forlade mig på at en halvblodshingst forædler. Jeg har selv en stor solid hoppe efter en halvblodshingst. Hun er meget kraftigere end sin mor.
0
0
Svar på denne tråd

Tak for forslaget
Forfatter: 
Dato:  27-03-2007 15:35

Jeg kender ikke Bøgegårdens Laurino. Hvor kan jeg finde flere oplysninger om ham? Han lyder da interessant.

Min hoppe kunne have godt af at blive forædlet. Hun er efter Dolomit, en dejlig dressurhingst, og hun har da også rimeligt store bevægelser og et dejligt sind - dét vil jeg gerne avle videre på, og helst altså med én, der også forædler.

Mvh Helle

0
0
Svar på denne tråd

Helle...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2007 15:42
Har du læst Charlottes indlæg?

Hilsen Margrethe.

Stald Sortebjerg
v/ Margrethe Steffensen

0
0
Svar på denne tråd

En ide' måske?
Forfatter: 
Dato:  27-03-2007 15:57
Jeg har også en hannoveraner (DV) hoppe som mangler nogenlunde det samme som din - jeg går pt og leger lidt med tanken om Michillino da jeg tror at hun om nogen, selv kan præge med hensyn til væsen (både hun, hendes børn og hendes eneste barnebarn er super i temperament, så...) så han kan være en hingst du måske skal kigge lidt nærmere på såfremt hoppen er rigtig god i hovedet for jeg er ret sikker på at han kan tilføre det du ellers søger.

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

Beklager
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 19:58

Undskyld min uvidenhed, men hvem er Michellino og hvor kan jeg finde oplysninger om ham? Hvor står han opstaldet?

Tak for rådet.

Mvh Helle

0
0
Svar på denne tråd

hingst
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 21:44

Michellino bor på http://www.staldbirkelund.dk/

mvh. Heidi, Madoll, High-Line & High Hope

Stutteri High

Afkom efter Madoll (avlet af Steffen Madsen) efterlyses

Blå fodertønder sælges - se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

ghostbuster DH
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 09:22

er også en dejlig hingst der jo også går som forædler hingst.

står i børkob og bedækker kun naturligt.

mvh hilsen
SUNFLOWER
dejlig 3 års til salg. se præs.

SØGER Super låne pony til min datter, skal være begynder venlig
0
0
Svar på denne tråd

laurino...
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 18:23

Se evt www.boegegaarden.dk

Der er nogle billeder af hans første føl.

Ang Charlottes indlæg skal jeg ikke kunne sige om han forædler, men bliver ihvertfald af DV anbefalet som en mulig forædler...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider