Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

frost sæd
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 20:00

Hej

Ved I hvordan det foregår med frost sæd og hvor sikkert det er.

Ville gerne lægge Sandro King på min hoppe, men han laver p.t kun frost sæd.

Kan det passe at det kun er Højgaards hestehospital der kan ins. med frosts.?? (på Fyn altså)..

M.V.H Tippe..

0
0
Svar på denne tråd

ork nej
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 22:07

Det er da bestemt ikke kun højgård der kan det.

Ved rynkeby også inseminerer med frost. Har brugt dem den sidste årrække, og er super-tilfreds. Sagligt, fagligt og top-professionelt!

Generelt er drægtighedsprocenten lavere med frostsæd. Men dygtig dyrlæge, gode observationer fra hoppeejeren, ja så er det bestemt ikke så vanskeligt som man gør det til.

Fotografering tilbydes

Besøg vores hjemmeside:

www.ad-edition.dk

Med fotos fra bl.a. DM i Dressur

og diverse TAF arrangementer

0
0
Svar på denne tråd

Hvem??
Forfatter: 
Dato:  20-03-2007 13:32

AD-Edition: Er det mon Niels Majdal i bruger, er han ikke ved Rynkeby/Ringe?

Hvordan foregår det dernede, kører man sin hoppe ned til dem eller hvordan og hvorledes??

Vi ville nemlig også meget gerne benytte Sandro King i år, men nu er vi jo selvfølgelig blevet noget betænkelige nu hvor der kun er frostsæd at få.

Mvh.

0
0
Svar på denne tråd

HenrikC
Forfatter: 
Dato:  20-03-2007 15:18

Nej Majdal er så vidt jeg ved hos Ringe.

Vi synes klart Rynkebyhesteklinik er det bedste bud på en

professionel dyrlæge på Fyn.

Vi har et fantastisk samarbejde med Theresa Schumann derude fra, og får altid en den bedste behandling.

Vi har valgt at få insemineret hjemme med kølesæd de sidste gange (v. Theresa Schumann), men jeg ved de har flere hopper stående hvert år som de ligger frostsæd ind i, med en fin successrate.

Birger Østergård derude fra ved en del om reproduktion, men deet gør de to andre så sandelig også. De arbejder super godt sammen, og supplerer hinanden på bedste vis.

Jeg kan kun anbefale dem!

Derimod har jeg haft mindre heldige oplevelser med Højgård. Men sådan er det jo med alt. Smag og behag.

Jeg får bare en mere saglig behandling hos Rynkeby, og jeg ville til hver en tid overlade mine heste i deres hænder.

Vi har også drøftet frostsæds-muligheden, da vi havde lidt kig på Hertug. Indtil videre har vi dog valgt at bruge en anden hingst.

Fotografering tilbydes

Besøg vores hjemmeside:

www.ad-edition.dk

Med fotos fra bl.a. DM i Dressur

og diverse TAF arrangementer

0
0
Svar på denne tråd

der er nu
Forfatter: 
Dato:  20-03-2007 21:13

andre end lige rynkeby og ringe, jeg har gode erfaringer med Højgård 2 x føl med 1 strå og Lise Vendelbo ved faaborg 5 X føl med 5 strå. Det er helt klart et spørgsmål om temperament hvem man foretrækker jeg skal ggodtnok være langt ude for at bruge Niels.-..

0
0
Svar på denne tråd

Jytte *h*...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2007 22:57
Må vi lige få kammer tonen...

Intet ondt ord om Majdal
Magen til flexibilitet og service skal man lede længe efter.

Hilsen Margrethe.

Stald Sortebjerg
v/ Margrethe Steffensen

Dejlig DV Holstener hoppe på 10 år sælges. Ring 28720474
0
0
Svar på denne tråd

Ringe dyrlægerne...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2007 23:28
Jeg er også yderst tilfreds med Niels Majdal, har intet at sætte på hans arbejde. Men hvor meget erfaring han har med frostsæd ved jeg ikke, men jeg ved at han gerne møder op dag og nat for at scanne hopper.
0
0
Svar på denne tråd

Sandro King
Forfatter: 
Dato:  21-03-2007 09:14

Hej igen!

Ja nu har jeg så lige erfaret, at Sandro King rent faktisk slet ikke er på DV´s hingsteliste 2007.

Så jeg tror vist bare vi begynder at se på andre emner.

Mvh.

0
0
Svar på denne tråd

Margrethe
Forfatter: 
Dato:  21-03-2007 11:41

jeg har sørme som alle andre lov til at have en mening også om en person... At du kun har oplevet god jamen fint for dig og andre, bare fordi du er vild med ham som dyrlæg behøver vi andre altså ikke være det.

0
0
Svar på denne tråd

Jytte *h*...
Forfatter: 
Dato:  21-03-2007 12:19
Selvfølgelig må du have dine meninger, men jeg synes det er dårlig moral at tale dårligt om dybt seriøse fagfolk, fordi man evt. ikke bryder sig om dem.
Så hellere tie stille og fremhæve dem man synes om og har gode erfaringer med.

Men det er bare min mening!

Hilsen Margrethe.

Stald Sortebjerg
v/ Margrethe Steffensen

0
0
Svar på denne tråd

margrethe
Forfatter: 
Dato:  21-03-2007 12:49

undskyld men hvorfor skal man tie stille med dårlig erfaringer ??? Det er jo ikke alt som glimre der er guld.

hvorfor skal alt som ikke er super positivt ties væk ?? Det bliver folk da ikke klogere af.

Spørger folk mig til nogel af de ansatte på f.eks Højgård er det da heller ikke dem alle som jeg vil bruge...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-03-2007 13:23

Jeg mener heller ikke man nødvendigvis skal tie stille med dårlige erfaringer.

Jeg synes bare dette medie er et meget offentligt et, hvor det måske ikke er det mest hensigtsmæssige at nævne folk ved navns nævnelse.

Manden skal jo leve af sit erhverv og jeg synes heller ikke det er en dårlig erfaring du lægger ud med, men en formulering om en fagmand som jeg følte, jeg blev nødt til at reagere på.

Vi er rigtig mange, der er mere end glade og trygge over at have ham som vores dyrlæge.

At du ikke vil bruge ham kan jeg da kun respektere og så glæde mig over, at han får det mere tid til os andre

Hilsen Margrethe.

Stald Sortebjerg
v/ Margrethe Steffensen

0
0
Svar på denne tråd

margrethe
Forfatter: 
Dato:  21-03-2007 17:55

Jamen det er da dejligt for dig, men jeg tvivler nu på at han får mere tid af den grund.

Ja manden skal leve af sit erhverv, det skal vi alle jo og det er os som skal betale, og netop derfor er det vigtigt at få alle sider frem, jeg har jo heller ikke nævnt et eneste ord om hvorfor jeg ikke vil bruge mande.

Og ja dette er et offentlig forum og man skulle gerne kunne udveksle erfaringer også om dyrlæger.

og jeg har såmen også hørt temlig meget omkrings hans virke lige omkring det med avl/hopper/ægtransplantation, men ... det er jo ikke alt.

Og efterhånden kommer der da heldig vis flere og flere om budet med at inseminere så der vil blive noget mere for alle...

0
0
Svar på denne tråd

Undskyld Tippe
Forfatter: 
Dato:  21-03-2007 18:44
At din tråd bliver brugt på det her.

Jytte, vi ser forskelligt på denne sag -og sådan er det bare.

Ikke mere herfra.

Hilsen Margrethe.

Stald Sortebjerg
v/ Margrethe Steffensen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider