Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Så har vi talt med dyrlægen ang bedæknin
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 09:32

I dag har vi talt med Lise Roulund ang hvordan vi lige griber det an med at få Bine i fol i år.

Vi er jo i en anden situation end vi har været de andre gange hun er blevet bedækket.

Det er ca 7 år siden hun fik det sidste føl som jo desværre kom 8 uger for tidligt og derfor ikke overlevede. Det var en hingst efter Union Jack.

Så har hun jo bare hygget sig siden. Men det er ved at gå op for os at hun ikke lever evigt. Bliver 23 til maj.

MEN Lise siger at vi skal holde øje med brunst fra nu af og når den kommmer, kommer Lise ud og tager en prøve (der hedder et eller andet fint) som skal vise tilstanden i slimhinden. Hvis slimhinden er for slap er der ca 10% chance for at hoppen kommer i fol.

Når så denne brunst er ovre skal vi holde øje med om den næste kommer reglmæssig og så kan vi vælge inseminering i den eller den næste.

Så nu må I altså gerne krydse hvad krydses kan for at det lykkes.

I hvertfald indtil næste DOA blad kommer er det planen hun skal ifoles hos Nando fra Støvring.

Pia Nielsen

Nu med hesten på hjemadressen

Kíeffer Lech DL II 17" sælges. Billeder på præs.

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 16:46
da godt,men har Lise så også fortalt dig ,hvor stor/lille chancen er, at hun bliver ifol,når hun er så gammel mm.
Jeg tror nu nok ,at jeg havde brugt pengene til yngere model.
Men held og lykke med forsøget.
Nando er et godt valg.
0
0
Svar på denne tråd

I...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 16:59

skal have en masse held og lykke herfra - håber at I fået et Bine/Nando føl næste sommer.

Kan helt sikker følge jer i at I vil have et føl efter hende..

Med venlig hilsen

Bolette

~~Hastværk er lastværk~~

www.stald-westphal.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ja Lise
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 18:29
sagde at hvis den der prøve med slimhinden ikke var go var chancen ca 10% for ifoling. Og så opgiver vi der. Men hendes alder har absolut ingen betydning for et godt resultat, og hun har altid været super nem at få ifol så lige nu er det bare brunsten (ikke en uvæsentlig faktor i dette spil I know) at vi venter på. Men der er jo mange hopper der ikke har vist ordentlig brunst endnu.

Pia Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

Jeg skrev
Forfatter: 
Dato:  20-03-2007 08:44

nu ikke noget om ,at der ikke ville komme et godt resultat ud af det.Det var problemerne med om hun ville komme i fol,jeg omtalte.

Men Lise er meget erfaren,så hun skal nok melde ud,hvad hun mener.

Mvh Anita

0
0
Svar på denne tråd

Ja men ...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2007 11:59

indtil videre omtalte hun kun resultatet af den der prøve og alt afhængig af den vil vi så tage stilling til om vi forsøger.

Hvis Lise mener det kan svare sig gør vi det. Men hvis hun vurderer at det ikke kan lader vi være.

Men som udgangspunkt skulle der heldigvis ikke være nogen problemer selvom hun (hesten altså) er en ældre dame.

Pia Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

For god ordens skyld
Forfatter: 
Dato:  21-03-2007 09:10

"Den der" prøve hedder en svaberprøve.

*** Små gule, der kan og vil ***

0
0
Svar på denne tråd

Nej det er ikke
Forfatter: 
Dato:  21-03-2007 09:49
Nej det er ikke en svaberprøve. Jeg kan få navnet i eftermiddag for der kommer Lise til min hest.

Pia Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

Jeg spurgte
Forfatter: 
Dato:  21-03-2007 20:12
dyrlægen idag hvad det var for en prøve og det hedder en biopsi af livmoderen.

Pia Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider