Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

BH Hotline til min hoppe?
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 12:46

Hej.

Jeg vil meget gerne have nogle kommentarer vedr. valget af BH Hotline til min Midt-West Ibi-Light/Raimondo hoppe.

Hoppen kan ses på min præs., og hvis nogen har adgang til hestedata, så kan I slå den op på ID-nummer 9111438.

Hoppen har tidligere lavet et springføl e. Ulrich Z, som ligeledes kan ses på min præs.

Link til BH Hotline: www.bluehors.dk/hingste/hotline.htm

Tror I, at BH Hotline ville kunne passe til min hoppe?

Mvh. Janne.

0
0
Svar på denne tråd

Kigger spændt...
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 12:48

Kigger spændt med på sidelinien...

Hører evt. os gerne alternative forslag til Hotline, men mest int. er kommentarer omkring brugen af Hotline på hoppen...

SÆLGES:

Prestige Venus Dressur sadel

Se præsentation eller send besked !

0
0
Svar på denne tråd

Ikke umiddelbart
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 12:59

Det ville ikke være mit umiddelbare førstevalg. Mest pga. afstamning, der tror jeg en hingst som Tannenhof's Conteur ville matche bedre. Men nu er jeg også lidt speciel i min mening om "race-avl".

Noget andet prøv at kontakte DV om opkåring af din hoppe. Jeg kan se at den er kåret i DS med 8 i helhed. Kåringen i DS skyldes sandsynligvis en manglende kåring i 3. led, som senere er kommet i orden.

0
0
Svar på denne tråd

Kåring??
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 13:03

Charlotte, det må du lige forklare mig. Jeg ved nemlig at hun "kun" er i DS pga. et manglende led i kåringen. Hvordan kan det være ændret efterfølgende?

Mvh. Janne.

0
0
Svar på denne tråd

Oldemor
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 13:07

Jeg kan på HesteData se at oldemor er optaget i forregisteret i 2000, så "hullet" er lukket. Så nu har hun kåring på morsiden i 4 ubrudte led.

Så principielt er det en RDH-hoppe du har. Men prøv at kontakte DV. Det burde være en papirsag.

0
0
Svar på denne tråd

Det vil jeg gøre
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 13:12

Det vil jeg gøre. Tak Charlotte. Det var jeg da aldrig selv blevet opmærksom på.

Mvh. Jane

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har faktisk
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 15:33

også overvejet/leget med tanken om på et tidspunkt at sætte Hotline på min hoppe...

Mest fordi jeg synes hingsten så dejlig ud men også fordi jeg ænkte at den som en blanding af trakehner og hannoveraner, som min jo også er måske ville være et godt valg...

Hvad siger i???

Hilsen

- Matilde og Shalu :-D-

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
0
0
Svar på denne tråd

Helt fantastisk
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 18:32
Hotline er i mine øjne en helt fantastisk lækker hingst. Jeg må sige efter at have set ham i Herning (spec. søndag) at han har ALT hvad der skal til. Han har fantastisk gangarter og er jo rigtig fint sat sammen. Han er i mine øjne en sand perle for dressuravlerne. Hvad blodlinierne angår er jeg nok ikke den rette til at svare dig, vil også råde dig til at rådfører dig med DV. Men som dressurrytter siger jeg JA ja ja.. dejlig dreng.
0
0
Svar på denne tråd

Hotline
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 18:38
Ja, til din hoppe Matilde tror jeg Hotline kunne være et rigtigt fint valg. De har jo samme sammensætning.
0
0
Svar på denne tråd

Hotlaine.
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 06:12

Hotlaine er en rigtig lækker hingst og gik rigtigt godt i Herning.

Ville også selv gerne bruge ham, men det bliver ikke i år, desværre.

Men jeg syntes det er et rigtigt godt valg.

Mvh. Lene

Ride/avlshoppe udlånes til ifoling 2007 og/eller ridning.

Kikkis kommede fjordhesteføl efter Idon Busklund sælges.

www.stutteri-kronlykke.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hotline...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 16:36

er bare så lækker. Jeg så ham også i Herning. Havde besluttet mig for inden, at hvis han blev kåret godt, ville jeg bestemt bruge ham på min hoppe i år. Og ja, jeg blev jo på ingen måde skuffet.

Glæder mig bare til at få min hoppe i fol.

Hun er en RDH hoppe efter Bernstein og med Schwardroneur som morfar. Da jeg snakkede med dem inde ved DV for 6 måneder siden, sagde de, at denne hingst helt klart ville være perfekt at bruge på min hoppe.

Men ring evt. til DV, de er rigtig søde og hjælpsomme, og så har de forstanden på det derinde.

Tina

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 18:44

Jeg faldt jo også pladask for Hotline i Herning... Charlotte, hvad ville du sige til ham på min Salvie?

Mvh Heidi

Den heldige og lykkelige ejer af Blue Hors Salvie..
0
0
Svar på denne tråd

Salvie
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 19:10
Du kan sagtens bruge ham på Salvie, igen er både hoppe og hingst her et mix af trakehner/hannoveraner. Og hvilket mix de begge er.
0
0
Svar på denne tråd

tak charlotte
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 19:18

Tusind tak for dit altid hurtige svar

Jeg har snakket med Karsten fra Blue Hors, han mente "naturligvis" også at Hotline var rigtig til Salvie..

Netop hannoveraneren faldt mig nært

Har bare fra en anden vinkel fået afvide at jeg ville få et afkom på størrelse med et højhus??? Og at Connery eller Kaiserdom ville være bedre emner...?

Hvad siger søde og hjælpsomme Charlotte?

Mvh Heidi

Den heldige og lykkelige ejer af Blue Hors Salvie..
0
0
Svar på denne tråd

Kaiserdom
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 19:23

...er jo ikke kåret i DV. Det er derimod hans helbror Kaiserkult. Kaiserkult er jo en suveræn dejlig dressurhest. Men jeg absolut ikke mere om hvordan han avler end jeg gør om Hotline.

Connery siger mig absolut intet. Da han var til kåring i DV, var han udpræget urent gående under rytter, og jævnt kedelig at se på.

0
0
Svar på denne tråd

Andre...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2007 23:20

Slet ikke andre der har noget at sige om kombinationen...?

SÆLGES:

Prestige Venus Dressur sadel

Se præsentation eller send besked !

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider