Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Sprøjte i brunst
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 11:50

Jeg har en hoppe stående herhjemme, som ikke viser særlige brunsttegn, når hun ikke bliver stimuleret af andre fremmede heste. Hun havde tydelige brunster sidste sommer, når hun kom i byen.

Jeg har ikke observeret nogen brunster endnu herhjemme, så jeg vil høre, om der er nogle ulemper ved at sprøjte hoppen i brunst?

Jeg har godtnok et stående tilbud om at sende hoppen i byen for at blive insemineret og dermed blive stimuleret af fremmede heste, men det vil jeg egentlig gerne undgå.

Er der ligeså god ifolingsprocent, hvis man sprøjter hoppen?

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Min blev
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 12:08

sprøjtet i brunst sidste år, hun blev sprøjtet fredag og mandag blev hun bedækket, og da hun blev scannet var det vist i første hug hun blev i fol.

Så det gik som det skulle her. Men det er første gang jeg har fået en hoppe sprøjtet igang, så jeg har ikke så mange erfaringer.

MVH Vipse

Egeskovgård

0
0
Svar på denne tråd

Også min...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 12:43
blev sprøjtet i brunst sidste år og det gik rigtigt godt-hun skal fole til påske

En pony bliver til to i April 2007.

Vi glæder os til føllebassen....

0
0
Svar på denne tråd

Forskelligt
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 13:07

Det er meget forskelligt. Vores "gamle" hoppe bliver kun drægtig hvis hun er sprøjtet i brunst. Uanset hvor gode hendes brunster er udadtil. Det må vi så leve med.

Derimod købte vi en hoppe sidste år, der som din heller ikke rigtig ville komme i brunst. Vi fik hende sprøjtet og imsemineret i 3 perioder, først 4. gang da vi besluttede at vente (4 uger!!!) på at hun selv kom i brunst, var den hjemme.

0
0
Svar på denne tråd

Min hoppe..
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 13:13
..blev også sprøjtet i brunst sidste år og blev drægtig i første hug..
0
0
Svar på denne tråd

Min hoppe...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 13:26

Skal også sprøjtes i brunst.

Kender en dyrlæge, som kun sprøjter sine hopper, siger det er nemmere og at de oftere hurtigere kommer i fol.

Venlig hilsen

Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 14:40

Efter min dyrlæges udsagn er det for tidligt at sprøjte i brunst. Hopperne er kun lige begyndt at vise tegn, så det skal nok komme når det bliver varmere..

Tag og vent til sidst i april, og er der ingen tegn der, så kan man sprøjte hoppen..

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

Dansk Varmblod er det bedste :-)

Venter føl april 2007! - Som kommer til salg

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil heller ikke
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 15:17

sprøjte hoppen nu men derimod vente til omkring sidst i april/først i maj, da jeg ikke vil have føl for tidligt. Hvis jeg stadig ikke kan følge hende, må jeg få hende sprøjtet. Det er måske også nemmere at styre, når det er kølesæd, som jeg skal bestille hele vejen fra Italien.

Tak for svarene.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 16:59

jeg vil også sige det er for tidligt.. Der er stadig mange hopper som ikke er kommet i brunst endnu.. Så vent en måneds tid, og kommer hun så ikke tydeligt i brunst, så få hende sprøjtet. Vi har en enkelt gang fået det gjort, med godt resultat.

Anja

Mor til

Mick født 4-10-2000

Mikkel født 3-5-2002

Mads født 28-5-2006

www.123hjemmeside.dk/shetlandspony

XXXL trøjer sælges 250 kr stk..

0
0
Svar på denne tråd

Min hoppe
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 13:08

Min hoppe har rigtig fine brunster tidligt på året, men når vi til maj, så kommer der ikke flere naturlige brunster. Hun blev sprøjtet sidste år og kom ikke i brunst. Så i år kommer hun til hingst i førstkommende brunst.

Hellere føl i marts end slet intet føl

Jeg står opstaldet sammen med en dyrlæge, og hun sprøjter sin hoppe istedet for at vente på den naturlige brunst. Så skulle det være nemmere at få hoppen ifol.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Anette...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 13:39

Jeg har lige et spørgsmål lidt uden for nummer.

Du skriver du skal have kølesæd fra Italien. Hvordan lader det sig gøre rent praktisk? Kan det overhovedet nå herop inden det forgår? Er selv helt forelsket i en hingst, men følelserne kølede lidt af, da jeg fandt ud af han boede i Italien. Men hvis nu...

Jeg synes det er en god ide hvis du vil sprøjte din hoppe i brunst. Der kan du bedre planlægge hvilke dage hun skal insemineres, så du ikke render ind i en weekend. Det er lidt langt at køre efter sæd

Hilsen Margrethe.

Stald Sortebjerg
v/ Margrethe Steffensen

Dejlig DV Holstener hoppe på 10 år sælges. Ring 28720474
0
0
Svar på denne tråd

Sæd fra Italien
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 15:07

Ja - det ved jeg sørme ikke. De sender i hele Europa, så det må kunne lade sig gøre.

Jeg er ikke nået så langt endnu - andet end at vælge hingsten, og jeg skal snart have skrevet til hingsteholder igen for at høre nærmere.

Måske vil de anbefale frostsæd - det sender de nemlig også.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Sprøjtet
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 09:54

Ja jeh har absolut ingen tiltro til at sprøjte i brunst.

Sendte en hoppe til hingst sidste år,blev også bedækket flere gange.

Hun kommer så hjem igen,bliver skannet resultat intet føl.

Hun bliver så sprøjtet i brunst igen,bliver endnu engang sendt til hingst.

Så sker der det at hun bliver meget syg,og er ved at dø pga.sprøjten.

Så vent du med noget som helst til om ca. 1 måned,som andre også skriver til dig.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider