Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

brunst / fodring
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 08:47

Hej kære avlere

Sidder med stor interesse og surfer rundt i gamle indlæg, for at finde oplysninger om avl / hingste / gode råd

Læser i et indlæg et råd om at lade fodringen give den bedste brunst ... ? men der er desværre ikke yderligere forklaring ?

Hvad menes der med at fodringen kan påvirke brunsten ? ... skal det måske forståes på den måde at en tynd og "udmagret" hest har svært ved at komme i brunst, hvorimod en hest med god foderoptagelse og "huld" er bedre rustet (viker logisk for mig) ? ... eller ?

Venlig hilsen

Anita

0
0
Svar på denne tråd

Fodring
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 10:33

ka ha meget stor betydning for hoppernes brunst. Mangel på f.eks. E-vitamin og BetaCaroten ka gi dårlige eller slet ingen brunster.

Du ka evt. læse mere om det på de forskellige foderfirmaers hjemmesider eller inde på vores hjemmeside www.sitecenter.dk/stutteri-taldorf

Vedr. huld, så ved jeg min gamle dyrlæge altid sagde hellere en hoppe i lidt for god foderstand, end en for mager hoppe.

Annette

Undervisning i Vestjylland tilbydes !!

Forhandling af Marstall foder !!

Er din hoppe klar til de kommende føl og bedækninger ??

Se mere på

sitecenter.dk/stutteri-taldorf

Hoppe søges til låns

Se profil

0
0
Svar på denne tråd

vedr. brunst/fodring
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 13:26

Nu har jeg lige skrevet opgave om netop dette... Hormonerne er opbygget af aminosrer = protein, bliver dette ikke tilført kan kroppen ikke danne hormoner. Ingen hormoner = ingen brunst. Derfor siger man at hoppen hellere må være lidt for tyk end for tynd. Nogle giver hoppen et "energikick" eller fodrer med ekstra protein (f.eks. sojaskrå) lige inden en forventet brunst.

Dette var den puper-ultra-korte forklaring

MVH Laila

0
0
Svar på denne tråd

super godt
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 08:09
Tusind tak for jeres gode svar. Jeg vil gøre alt jeg kan, for at min hoppe kan få den bedste brunst, så jeg kan få mit drømmeføl
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 08:22

Held og lykke til med forehavendet - man kan da iøvrigt også tit mærke på sine dyr om de er veltilpasse, og det hænger da på mange måder sammen med deres foderstand men jo også med pasning i dagligdagen generelt.

Jeg har faktisk været heldig med frostsæd også begge gange i første forsøg på 2 ud af 2 gange. Men frost kan jo være lidt tricky, så det vil jeg ikke anbefale dig umiddelbart.

Mvh

Tina V.

Hvor fornuften sparker troen ud, smutter overtroen ind ad bagdøren

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Palomino EU-avlshingst Golden Benjamin 2007

Smukke palominoer er en fryd for øjet

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider