Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Rosevelt ,Damsey og Leredo
Forfatter: 
Dato:  12-03-2007 19:54

Var der nogen, der så Rosevelt i Herning? Og hvad er jeres indtryk af ham? Så han havde klaret sig godt i championatet og gangartsklasserne. Overvejer at bruge ham næste år. Nogen der ved, hvem der formidler sæd efter ham? Er der nogle som venter afkom efter ham i år?

Og hvad med Damsey og BH Leredo? Var de godt gående? Har også dem i mine overvejelser. Så Leredo i Herning sidste år. Da var han godt nok lækker!!!

0
0
Svar på denne tråd

Hingste.
Forfatter: 
Dato:  12-03-2007 20:02

Jeg så ikke Rosevelt.

Men jeg syntes Leredo og Damsey gik godt. Damsey blev nr. to i gangartsklassen for 4, 5 og 6års heste. Og Leredo belv nr. to i MB Kur efter Romanov.

Mvh. Lene

Hoppemave udlånes til ifoling 2007.

Stutteri Kronlykke - Avl af Dansk Varmblod og Fjordheste

www.stutteri-kronlykke.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hingste..
Forfatter: 
Dato:  12-03-2007 20:22

Jeg synes jo Rosevelt og Damsey er to jævn kedlige hingste.

Og i sær synes jeg Damsey´s trav er meget jappende,det eneste den kan er da travøgningerne.

Tilgengæld synes jeg rigtig godt om Leredo,han har udviklede sig helt fantastisk.

Så skulle jeg vælge en af de 3 knægte,ja så blev det Leredo.

Centreret ridning af Sally Swift købes
0
0
Svar på denne tråd

Rosevelt
Forfatter: 
Dato:  12-03-2007 20:26

Det er 3 meget forskellige hingste, du har kig på.

Rosevelt er en middelstor, meget tæt hingst. Til gengæld er han meget ridelig og velgående.

Damsey så jeg ikke i år, men sidste år imponerede han mig ikke. Dog har han en meget spændende afstamning.

Leredo er i mine øjne en fin ridehest, men ikke avlsmateriale. Lidt bøvlet temparament er jo ikke noget at stræbe efter. Derudover kunne jeg godt tænke mig at se BH's hingste i arbejdstrav, og ikke i show-/parade-/slagtertrav

0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  12-03-2007 20:48

Jeg ved godt, at det er 3 meget forskellige hingste. Er nu ret vild med Rosevelt. Han havde ingen karakterer under 9 i championatet. 10 i ridelighed er jo rigtig godt.

Charlotte, hvad mener du med at Leredo ikke er avlsmateriale? Er det afstamningen eller temperamentet?

Hvilken hingst kunne I ellers forestille sig ville være god til en Loudini/ Cannon Row xx?

Jeg var til en tema aften med Karsten Pedersen fra BH, hvor vi snakkede valg til min hoppe til næste år. Jeg havde troet, at han havde sagt, at jeg skulle blive i Holstener blod, men mente, at man med den afstamning kunne bruge en masse forskellige, da han kendte moderen og den kun havde lavet gode føl ligemeget hvilken hingst, der var brugt. Han rådede mig derfor ikke til en speciel hingst, men sagde, at jeg skulle vente og se, hvad der var af hingste.

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  12-03-2007 21:15

jeg synes nu også rosevelt var en fin hingst han fik 948 point uden for konkurrencen i championatet .. 2 gange 10 i ridelighed og 9.5 i kapacitet.

han står hos www.solos.dk men han er ikke på hingstelisten og der er ikke oplyst bedækningspris på ham ?

så der kan jeg ikke hjælpe

Med Venlig Hilsen

Tine

Føl ventes omkring 4 april efter De noir/Schwadroneur.

0
0
Svar på denne tråd

rosevelt er
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 08:04

stadig en svær herre at fange.

Jeg forsøgte desperat at finde ud af, hvor man køber sæd efter ham, men ikke engang hestepasseren, havde en anelse.

Han er umiddelbart solgt til Holland, tror jeg det var, men stadig udlejet til Sverige. -Og hvis det er de samme svenskere som sidste år, ja så er de umulige at fange og svare ej heller på mail.

Men for pokker den hingst er smækker! Jeg er helt skudt i den.

Mvh. Tine

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!!

Au pair søges straks til Schweiz.

Læs mere i præs!

0
0
Svar på denne tråd

hingste
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 08:12

Jo, Roosevelt blev solgt til Reesink (dem, der har hingste sammen med stald Birkelund) og skal i denne bedækningssæson stå i Sverige. Så ham et par gange i Herning og mener det gangartsmæssigt er en ridtig dejlig hingst, men er enig med Charlotte, at han er til den lidt tætte og måske tunge side.

Damsey kan jeg slet ikke forstå fik så høje karakterer i gangartsklassen. En jævn kedelig hingst, der som Leif Tørnblad også sagde, absolut ikke kan bære en almindelig arbejdstrav/samlet trav. Den tripper, så man kunne fristes til at sige mange elevheste er bedre gående... Men er god, når det kommer til øgninger. Så er det vel lidt meget at give en af de højeste trav-karakterer i klassen?!?!?

MVH
Trine

Super dejlige 2 års hoppeplage efter A'Khan Z og Sam Sam samt 3 års hoppeplag efter Aston sælges

0
0
Svar på denne tråd

Damsey...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 08:31
De valgte ihverfald fredag så vidt jeg husker at give travkarakteren udfra de superflotte øgninger, og så trække den i ridelighed istedet for den dårlige arbejdstrav. Lørdag tror jeg dog de trak ned begge steder. Galoppen var det samme noget stampende japværk. Og lørdag fik den knap nok vist højregalop. Underligt nok skridter den helt super både mht takt og overtrædning.
0
0
Svar på denne tråd

En anden mulighed
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 13:10
Hvis du godt kan lide Rosevelt, noget jeg har fuld forståelse for så er der andre hingste med lignende afstamninger som måske er lettere at få sæd fra.

Royal Blend har en afstamning der er sort set identisk med Rosevelt så det kunne måske være en mulighed - Vi har selv lavet en Royal Blend sidste år - og han er en utroligt dejligt plag med et helt super temperament.
www.stutteri-c.dk/roual_blend.htm
www.eurodressage.com/news/breeding/ hannover/2005/royalblend.html

Rascalino
www.superiorequinesires.com/ stallions/rascalino.htm

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

En anden mulighed
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 13:11
Hvis du godt kan lide Rosevelt, noget jeg har fuld forståelse for så er der andre hingste med lignende afstamninger som måske er lettere at få sæd fra.

Royal Blend har en afstamning der er sort set identisk med Rosevelt så det kunne måske være en mulighed - Vi har selv lavet en Royal Blend sidste år - og han er en utroligt dejligt plag med et helt super temperament.
www.eurodressage.com/news/breeding/ hannover/2005/royalblend.html

Rascalino er en anden god Rotspon søn som måske også kunne være interssant

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

En anden mulighed
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 13:11

Rascalino

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 13:27
Hold da op - der er vist tale om reproduktion af et indlæg...

0
0
Svar på denne tråd

Rascalino og Royal Blend
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 17:13

ser også meget spændende ud. Det er først næste år, at min hoppe skal ifoles, så der er lidt tid til.

Hvis det lykkes nogle at få sæd fra Rosevelt må I endelig skrive hvordan og hvorledes. Det er da underligt, at de tager ham til Herning og viser ham frem for de danske hoppeejere, hvis det på det nærmeste så er en umulighed at få sæd fra ham.

0
0
Svar på denne tråd

Rosevelt
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 22:15

Ja, jeg er desværre håbløst forelsket i denne hingst, men jeg prøvede også desperat at få kontakt til svenskerne sidste år...

Jeg har netop sendt dem en besked igen, og vil prøve på tlf. i morgen...

Har desuden haft kontakt med Solos og de ved ingenting, Hoeck ved heller ikke andet end at han er solgt til Reesink men allerede er sendt tilbage til Sverige... Og Aggesen vidste heller ikke mere...

Så det ser desværre håbløst ud...

Nogen der har prøvet at kontakte Birkelund? - om de evt kan skaffe sæd via Reesink?

Ellers kunne Royal Blend være en mulighed - nogen der har video af ham?

mvh. Heidi, Madoll, High-Line & High Hope

Stutteri High

Afkom efter Madoll (avlet af Steffen Madsen) efterlyses

Blå fodertønder sælges - se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

hej Ciska
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 22:19

Vil du ikke skrive til mig, hvad du finder ud af ang Rosevelt?

Jeg er også helt vild med ham, så vil blive rigtig glad, hvis du finder ud af noget med ham.

0
0
Svar på denne tråd

Du kan forresten
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 22:42

se Royal Blend på www.pro-stallions.com

Er nu mere vild med Rosevelt men bestemt også en mulighed.

0
0
Svar på denne tråd

Lappe..
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 22:53

Selvfølgelig - skriver ind her, så andre også kan se svaret...

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

Endelig
Forfatter: 
Dato:  20-03-2007 23:02

Så fik jeg langt om længe fat i Millegarne der har Rosevelt stående i år...

Så vidt jeg kunne forstå (har talte meget hurtigt svensk), så koster han 9500 svenske (4500 i første rate), og man kan få insemineret hos dem med frisk sæd...

De har haft lidt problemer med transport sæd, men er ved at afprøve nogle forskellige ting, så de forhåbentlig også kan sende til DK, men det skulle kun tage ca 1½ time fra Kbh at køre derop...

Men jeg aftalte at ringe i næste uge for status på transport sæd...

Hvis andre vil ringe er deres nr. +46705477569 - han hedder Johnny... Mægtig flink men taler ret hurtigt :-)

Fik imellem tiden også talt med Birkelund der samarbejder med Reesink, og de mener at Rosevelt er solgt videre til USA - men uanset hvad så har de ikke noget med sædformidling fra Rosevelt at gøre...

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

hej Ciska
Forfatter: 
Dato:  21-03-2007 08:40

Super du fandt ud af noget. Spændende om han så også er tilgængelig næste år...

Er bedækningsprisen 4500 i 1.rate og er der så ikke en 2.rate?

Vil du så bruge ham i år og evt på hvilken hoppe?

0
0
Svar på denne tråd

Rosevelt
Forfatter: 
Dato:  21-03-2007 12:44

Så vidt jeg kunne forstå var prisen 9500 - fordelt på 4500 & 5000...

Har er vist blot udlejet for 1 år af gangen, så det er ikke til at vide hvor han er næste år...

Jeg har ikke besluttet mig, men hvis jeg bruger ham bliver det på High-Line efter Terminator - Helenikos xx - Schwarm...

Hun skal også tilrides, så mulighed med at sende hende derop duer ikke, og hvis hans transport sæd er dårlig og Line er førstegangs, så er det nok dumt...

Er heller ikke sikker på kombinationen er fantastisk (mht. størrelse), og så synes jeg det er dyrt når han ikke har vist flere afkom...

Men måske tager jeg derop til deres åbent hus og kigger hvis jeg ikke har bestemt mig inden...

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider