Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvordan "R" hos DV når hoppen er 5 ??
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 08:31

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan mulighederne er for at min kærestes 5 års DV hoppe kan få "R".

Grunden til at hoppen ikke blev fremvist som 4 års er, at hun har haft føl ved siden samt har været langtid om at vokse færdig.

Jeg kendder reglerne fra dansk rideforbund om "B-hest" med 3* 0 runder i MB eller 3* 60% i MB dressur. Men hvad er der ellers af muligheder??

0
0
Svar på denne tråd

Tildeling af R
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 08:42
Hun kan også få sit R ved at have gået DSA med et gennemsnit på 7,5,også kan hun gå en 1 dagsafprøvning,og så selvfølgelig B-hest status som du selv nævner.

Centreret ridning af Sally Swift købes
0
0
Svar på denne tråd

Muligheder
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 09:01

Du kan vælge DV's endagsafprøvning, hvor hoppen skal vises i alle tre gangarter og løsspringes. Hun skal da opnå 7 eller derover i enten spring eller dressurdelen.

Desuden kan du starte DSA med en helhed på 7,5 og derover. Og ja ellers har du den mulighed du selv nævner.

I kan også vente på, at hendes afkom optjener hendes "R"

Trine

www.paarupgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Takker:)
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 16:03

Tak for de hurtige svar .

TrineK: Ved du hvad der kræves af en 5 års ifht. de yngre?? jeg har nemli en grum tanke om, at der kræves mere af en 5 års, Umiddelbart vil jeg tro at hoppen bare på løsspringningsdelen kan opnå 7- men da hun også skal rides vil jeg gerne være sikker på, hvad hun præcist skal kunne inden jeg giver rådet videre til kæresten

0
0
Svar på denne tråd

Kåring
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 15:46

Hej Hanne

I kan stille hende til Kåring i August på vilhelmsborg. Enten 1-dagsafprøvning eller sadelkåring (hvis hun er eksteriør-kåret). Så kan vi jo mødes, da vi også skal afsted med Diamant, hvis ikke dem der har hende i ridning finder på noget andet.

Se evt. link www.varmblod.dk/pdf-filer/ propositioner-for-sadelkaring-til- webben-2006.pdf (ved ikke om det er sat rigtig ind, da jeg er et fjols til det).

Der står ikke hvor meget hun skal kunne, men jeg tror at de blot skal ride rundt i de 3 gangarter, samt øgninger - Ligesom da I var afsted med Mette´s hest i sommer.

Medmindre I tilmelder hende i springdelen (hun er jo af springafstamning), den kender jeg ikke så meget til, men prøv at læse på DV´s hjemmeside, og ellers ring på tirsdag når kontoret genåbner, og spørg dem.

Hendes afkom kan også (som TrineK skriver) optjene hendes R til hende, men så går der jo bare nogle år:

"Ved ridekonkurrencer under DRF skal mindst to af hoppens afkom være B-heste, eller 1 afkom være A-hest, eller et hingsteafkom har bestået materialprøven for hingste."

Helena

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider