Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

evt. Sandro Hit
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 19:43

Vi har valgt at ifol vores 3 års hoppe ved Blue hors don schufro i år. Planen er, at hun efter kåring til sommer, og har fået sit føl, så skal være min dressur hest.

Jeg har en Romanov/Schufro hoppe på to år, hvor planen er den samme, hun skal dog ikke i fol ved Don Schufro.

Planen med Ruwella er at hun senere skal være vores avlshoppe, vi snakker derfor lidt om at bruge Sandro hit.

Jeg vil gerne høre hvis nogen kender til ham, eller hans afkom. Vi har hørt at få er blevet lidt tunge, og eftersom ruwella har rigelig med masse, må hingsten ikke avle for tungt. Jeg er godt klar over, der kun fåes frostsæd efter ham, det er jo også lidt af et minus. Men omvendt så har han jo avlet et utal af gode afkom. Jeg har bestilt en DVD af ham, men hvis nogen ved hvor jeg kan se mere video, vil jeg da gerne have et link

Ruwella er efter Weltjunge, hun har en super knæ og haseaktion, men jeg kunne godt ønske mig lidt mere opadbakke galop, så det er jo også vigtigt hingsten kan give dette. Er der nogen andre forslag? Det er jo lidt spændende at se på div. hingste;D

0
0
Svar på denne tråd

sandro hit
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 21:29
Du kan se noget video af ham og nogle af hans sønner på www.pro-stallions.com Det lyder ellers til at være nogle spændende hopper du har.
0
0
Svar på denne tråd

Forædler
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 01:25

I mine øjne er Sandro Hit at betragte som decideret forædler og skulle der findes enkelte lidt kraftige afkom efter ham, er det ikke noget i forhold til det store antal ædle og moderne afkom, han har avlet. Jeg har aldrig set en tung hest efter Sandro Hit og jeg har ellers set mange.

Man skal helst bruge ham på hopper med særdeles god skridt, en god hals og uden tendens til rette forlemmer / stejle koder. Ofte er hans afkom højtstillede (med god længde i koder og forpiber) og ædle. Bevægelsesmæssigt avler ham ofte en rigtig god galop men er blevet mest kendt for den karakteristiske trav med "knæ" og godt løft både for og bag.

Overvejende grundet sønnen Sir Donnerhall er Sandro Hit blevet kritiseret for at avle bagudstillede bagben. Det kan der være noget om, men personligt ser jeg det ikke som noget stærkt udbredt eller graverende.

Vi fik et meget dejligt Sandro Hit hoppeføl i 2006 og det er vi MEGET glade for.

Apropos bagudstillede bagben :-) men det rettede sig altså hurtigt og hun er meget velfungerende bagi.

Mvh Thomas
www.macohl.com
0
0
Svar på denne tråd

Hej Thomas.
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 07:21

Hvor er hun dog bare lækker. Tillykke med hende.

Til Sigsgård.

Sandro Hit taler jo for sig selv. Men de Sandro Hit sønner jeg har set, virker nu ikke ligefrem tunge. Men er det ikke en lidt dyr førstegangshingst? Når hun nu ikke har været ifol før. Og det samme med din 3års. Men to meget spændene hopper du har.

Mvh. Lene

Hoppemave udlånes til ifoling 2007.

Bolig søges til leje.

www.hundeogkattesitter.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar-
Forfatter: 
Dato:  12-03-2007 22:39

Lappe: Tak for dit link, jeg har dog allerede set videoen. Det håber jeg skam også de bliver. Jeg er især spændt på min Romanov/Schufro hoppe. (Ikke mindst efter vi så aktionen i Herning lørsdag, hvor en med samme kryds blev solgt for 1,2mio. Pyhha, min er endda efter en guldhoppe. bla bla. hehe . )

TBJ : Tak for dit svar. ( Det ser ud til at være et dejligt afkom du har fået dig!!). Efter vi har set lidt flere afkom efter Sandro Hit, er vi egentlig ikke bange for, at han laver for tunge afkom!

Begge mine hoppe er meget velstillede, og jeg ser derfor ikke dette som et problem. Min Weltjunge mangler lidt mere spring i sin galop, men om det kommer, jo mere hun bliver redet er jo ikke til at vide endnu.Jeg kan dog være lidt i tvil med hendes skridt!

Jeg har et ekstra spørgsmål: Hvad er din erfaring med frostsæd? Vi er selv lidt nervøse for det.

AlexanderSilas ♥Kikki♥: Det var heller ikke ment, som første gangs hingst. Mest fordi vi er lidt nervøse for at bruge frostsæd, der er jo en større chance for, at hun komme i fol med kølesæd, det er bla. også derfor vi vælger Don Schufro. Men jo det er dyrt, men sådan er det jo i ridesporten. desværre.

Og 1000 tak for de rosende ord!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider