|
|
| Don Schufro / Romancier |
|
|
Hejsa
Jeg er efterhånden faldet over "mange" afkom med Romancier som morfar, og Don Schufro som far. Er der noget specielt over denne kombination, eller er det bare fordi de 2 hingste har været "in" i de perioder ?
Helena
?:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Don Schufro / Romancier |
|
|
Fløjhingsten fra i år (Don Romantic) er jo netop af denne kombination, så hel dum er den nok ikke. Måske er der også mange, der "sværger" til Blue Hors hingste. Og så er begge hingste jo ud af godt dressurblod. Og så har Schuffro jo rigtig mange bedækninger.
Jeg har tænkt på det samme med Alibi og Ragtime. Da jeg for et par år siden ledte efter hest, var der uffatelig mange, der havde Alibi som mf og Ragtime som mmf. Så det har også været en populær kombination.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Don Schufro / Romancier |
| Forfatter:  |
JMortensen |
| Dato:  |
23-10-2002 22:01 |
|
Hejsa
Jeg må sige at jeg er enig med Ditte H, det er simplet hen fordi, Romancier var meget populær for et par år siden, da han virkelig var på toppen af sin karriere, og nu er det så Schufro der er blevet populær, derfor denne kombination. Folk har jo også en tendens til at hvis der er kommet en god hest (som nævnt Don Romantic) ud af det, tror de at det altid vil være sådan.
Jeg har f.eks. en hoppe efter Leandro og skal have hende bedækket her til foråret og har været igang med den helt store hingste gennemgang, jeg overvejede da også Schufro, men jeg ved at årets hoppe i år, var efter Schufro med Leandro som morfar. Jeg ved godt at det ikke bliver den samme hest med jeg vil nu gerne have en der er lidt unik, jeg er blevet enig med mig selv i at det skal være Romancier eller Soprano (tror det bliver den sidste)
Så bliver det spænnende hvad der kommer ud af det...
Knus og kram
Janne og Di Flicka:-P
:-DDer er kommet flere billeder af min lettere buttede hest på min præsentation{>8-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Soprano |
|
|
Jeg er selv helt vild med Soprano (den sorte hingst !), men jeg syntes at have hørt at han ikke gik igennem materialeprøvningen i foråret i DV.
Kan man godt avle på ham og så stadig få afkommet i DV. Min hoppe er F1.
Jeg tror nemlig at han vil være kanon til min hoppe, når hun om ca. 3 år forhåbentligt skal i fol igen.
Helena:-D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Soprano |
|
|
Nej han dumpede vist pga en dårlig skridt. Kowalski der står for materialeprøven gav den vist gode karakterer, mens dommerne ikke var enige. Det var der vist en del debat om. Jeg tror ikke, man kan få afkommet i `DV, når han vel ikke er kåret med en dumpet materialeprøve. Men når det først er om tre år, hoppen skal i fol igen, kunne det vel tænkes, han har bestået prøven til den tid. Både Blue Hors Silvermoon og Cavan dumpede til materialeprøven så vidt jeg husker. Cavan ovenikøbet to gange. Men de blev så senere kåret pga deres resultater på dressurbanerne. Men meget kan ske på tre år. Der kommer jo hele tiden nye lækre hingste til....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
lotteC |
25-10-2002 07:40 |
|
Ja det lød urimelig med hans kåring...det er ufattelig at et enkelt 4 tal kan ødelægge eller en god eksriørbeskrivelse...jeg syntes også godt om hingsten. Nok meste fordi den har oldenborg afstamning i sig, men det er en hest som efter min øjne har gangarterne med sig, det har dommerne bare ikke opdaget inu. Og når en som Kowalski giver den gode karaktere, så er det ikke uden gode grunde. Jeg kender til ham da han var i Aalborg, og han er knagme dygtig. Han har bla. fået en hel rideklub op og køre efter han kom dertil. Det var Hadsund Rideklub.
Så jeg tar hans ord for gode vare.
Venligst, Lotte."Danske Oldenborg heste kan og vil"B-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Ragtime/Alibi er en kendt kombination der har givet rigtig mange gode heste.
Så det er med fuldt overlæg at det er blevet gjort så mange gange.
Don Schufro/Romancier er jeg personligt overbevist om at der findes så mange af, fordi Blue Hors hingstene er på mode, og at disse to anses for de bedste af dem at avle på.
Ingen af hingstene er reelt gamle nok til at man kan vide med sikkerhed (eller med stor sandsynlighed) om kombinationen giver noget godt.
Men derudover ER det jo to gode hingste, så sådan lidt logisk set er chancen for at lave et godt afkom jo bestemt til stede. Med Venlig Hilsen Scarface "Life is what happens to you while you're busy making other plans" -John Lennon
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Ragtime - Alibi ... |
Tibra |
30-10-2002 06:11 |
|
Har lavet mange gode afkom. De supplerede hinanden s.... godt og så var de jo ejet af samme person. Jeg tror kun han brugte Ragtime på sine Alibi hopper !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|