Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Kan det betale sig.
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 09:03

Ud over min DV hoppe efter Swadroneur, har jeg en ponyhoppe. Egentlig er hun købt til selskab, men hun har en fin hollandsk afstamning, og hun er super godt bygget med rummelige elastiske gangarter. Hun er kat I - 146 cm i stg, og hun er 6 år. Hun har vidst lavet et super hoppeføl i Holland, før hun kom her til landet.

Så jeg tænkte på om det måske kunne betale sig at ifole hende? Altså rent økonomisk! Jeg har ikke mulighed for at beholde føllene, så den pris det koster at lave dem inklusiv prisen for kåring (hun skal da kåres i DSP, selvom hun er kåret i Holland, ik'?), bedækning, opstaldning ved hingsteholderen, transport og dyrlæge, skal meget gerne gå lige op med salgsprisen (eller derover ) - også hvis hun skulle finde på at løbe om! Ellers kan hun jo lige så godt, bare få lov at gå som hun gør nu.

Så nu er det jeg gerne vil spørge Jer om hvad I har fået for Jeres DSP føl!? Jeg er udemærket klar over at prisen i aller højeste grad hænger sammen med kvalitet, så måske I også kunne fortælle lidt om det? Meget gerne også et billede.

På forhånd mange tak.

Anja

0
0
Svar på denne tråd

DSP føl...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 20:16

som du selv siger er priserne meget forskellige !!! Går din hoppe i DH. ( eller højere ) og har endda eftertragtede afstamning, så ville jeg tro at føllet kunne koste omkring 15-20.000 max!! Her sammenligner jeg priser med de føl som jeg ved blev solgt til eliteauktion og de føl som gik top 4 til følskuerne.

Går hoppen i DS, så tror jeg selv på et sted mellem 8-12000,- da jeg selv har fået tilbudt føl af DS afstamning til disse priser.

Om det kan betale sig...

lækre lækre sportsponyer på.....

www.123hjemmeside.dk/rawasport

Alletiders ridelejr !

www.ramsgaard.info

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 20:01

Kan avl overhovedet betale sig???

Ja, først skal hoppen kåres (det er nu ikke så dyrt i DSP), dernæst er der alle de udgifter du selv nævner...

Bedækning, kørsel og dyrlæge. Det kan meget nemt løbe op!

Priserne på føllene varierer meget. Men generelt kan jeg give Rawa helt ret.

En god afstamning = 15.-20.000,- Ikke over (kun i YDERST sjældne tilfælde).

Det store spørgsmål må nærmere være, om avl i det hele taget kan løbe rundt.

Har man en enkelt hoppe er det nok mere for SJOV man skal avle eller for at give Swadroneur-hoppen's føl selskab!

Jeg overvejer at lave føl på min F1 hoppe, selvom det nok ikke kan BETALE sig. Men jeg syntes næsten DH føllet skal have en legekammerat... (Jeg har lånt mig frem til en RSDH hoppe - TAK Rikke )

Stil dig selv spørgsmålet: VIL jeg tjene/have udgifterne hjemme på et føl efter ponyen eller betyder det ikke så meget???

Hvis du VIL have udgifterne hjemme, så lad være med at avle på den. Der skal, efter min mening, en HEL DEL held og megen viden+omtanke til, for at holde udgifter og indtægter i balance (eller plus!).

Men det er jo bare mit syn på det.

Med venlig hilsen

Tine, Stald ES

Dejlig 2 års DSP vallak til salg. Se mere på min præs...

Nu med Squash hjemme igen og Boccia til låns :-)

0
0
Svar på denne tråd

Nej...
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 21:21
Nej - jeg mener ikke det kan betale sig økonomik. Men glæden ved føl oppebærer de mange udgifter, så er man parart - ja, så kan det vel betale sig at give sig selv den glæde
0
0
Svar på denne tråd

Pris...
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 23:30

Koster et godt DSP føl virkelig ikke mere end 15-20.000 kr??

Fredenslyst Arabians - Dejlig velgående unghoppe til salg!

Rytter(e) søges til konkurrence ponye(r)!

www.boxeren.dk - Vi venter hvalpe i marts 2007!

Fotografering tilbydes

Rebgrimer & arbejdstove laves på

0
0
Svar på denne tråd

Pris DSP
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 06:29
De bedste føl kostede omkring 25.000 på Eliteauktionen, men så er det også det ypperste man kan få. Jeg vil tro at priserne havde været lidt højere udenfor auktionen, det er de ihvertfald inden for DV.
0
0
Svar på denne tråd

Desværre...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 06:35

Hvis man kigger på dem der er DSP's egen salgsliste, så er priserne for et godt (læs: god afstamning) hoppeføl ca. på 20.000,-

Hingstene ligger generelt lidt lavere syntes jeg, men er der et virkelig godt hingsteføl, men rette afstamning løber de også op i de 20...

Det er faktisk først når de har været i sporten og vist at de KAN, at priserne stiger. Der er det jeg syntes tendensen er...

Dem der køber ponyføl er jo enten avlere eller ryttere - der er sikre på de får kvalitet OG har tiden til at vente til de kan rides.

Er jeg den eneste der ser det sådan, eller er det meget lig realiteterne??? (nu spørger jeg avlerne... Jeg har jo da kun lavet et føl selv indtil nu...)

Med venlig hilsen

Tine, Stald ES

Dejlig 2 års DSP vallak til salg. Se mere på min præs...

Nu med Squash hjemme igen og Boccia til låns :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider