Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hiss Highness vs. De Noir???
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 11:21

Hiss Highness DVH 850 (Hohenstein/Donnerhall/Feiner Stern):

KÅRING: Passende stor og udtryksfuld, dressurbetonet hingst af særdeles god type. Udtryksfuldt hoved. Velansat, velformet, passende lang hals. God forening. Lang, skrå skulder. Velmarkeret, lang manke. Smidig overlinie. Velformet, muskuløst, langt kryds. Lemmerne passende føre og tørre. Velformede hove. Bevægelsen særdeles god i skridt, særdeles god og elastisk i trav. Særdeles god og elastisk med god bæring i galop. Udnævnt til bedste dressurhingst.
Type: 10, hoved/hals: 10, skul/mank: 9, ol./bagp: 9, forl: 8, bagl: 8, skridt: 8, trav: 9, galop: 9, helhed: 10.

MATERIALPRØVE: Bestået 30- dages test i Prussendorf, Tyskland i 2003. I dressur fik hingsten 9,07 point og placerede sig som nr. 1 ud af 19. I springning fik hingsten 7,95 point og placerede sig som nr. 9 ud af 19. Samlet fik hingsten 8,60 point.

Bestået 70- dages test i Prussendorf, Tyskland i 2003. I dressur fik hingsten 155,04 point og placerede sig som nr. 1 ud af 29. I springning fik hingsten 106,67 point og placerede sig som nr. 10 ud af 29. Samlet fik hingsten 149,24 point.

De Noir DVH 812 (De Niro/Matcho AA/Akut):

KÅRING: Passende stor, ædel elegant hingst af særdeles god type. Udtryksfuldt hoved. Velansat, velformet, lang hals. Lang skulder. Velmarkeret, middellang manke. God og smidig overlinie. Velformet kryds. Lemmerne passende føre og tørre, korte koder for. Velformede hove bag. Bevægelsen særdeles god i skridt, særdeles god og smidig i trav og særdeles god med god bæring i galop.
Type: 9, hoved/hals: 9, skulder/manke: 8, ol./bagp.: 9, forl.: 7, bagl.: 8, skridt: 8, trav: 9, galop: 9, helhed: 9

TRÆNINGSBESKRIVELSE:
En meget flink og reel hingst i stalden med god foderoptagelse. Hingsten er energisk med et særdeles godt temperament og en god karakter. Arbejder særdeles villigt og opmærksomt med særdeles god skridt og galop, men mangler lidt afskub i trav. Dressuranlæggene er særdeles gode og hingsten udviser stor ridelighed. Hingsten springer under middel og med manglende teknik og kapacitet. Hingsten har udviklet sig positivt under prøven. Konkurrenceegenskaber særdeles gode i dressur.
Materialprøven er aflagt år 2003 på Vilhelmsborg.

FØLBESKRIVELSE 2005:
Passende store, ensartede ædle føl af god til særdeles god type. Udtryksfuldt hoved. Velansat, velformet, passende lang hals. God forening mellem hoved og hals. middellang, skrå skulder. Middellang, markeret manke. God overlinie. Velformet kryds, enkelte med lidt korte lår. Lemmerne er passende føre, flere lidt rette bag. Bevægelsen god i skridt og galop. Særdeles god i trav. Virker forædlende og kan benyttes på et bredt udsnit af hopper. De bedste føl er dog iagttaget på storrammede hopper.
139 føl er besigtiget over to årgange.
Ville en af disse herre passe på mine hopper? Eller er de begge udelukket?
Hvilken en af herrene passer bedste til min May Sherif/Tasano/Rousseau hoppe. Hun er kåret i DS med karakterne 767 76 77 7 og i kåringsbeskrivelsen står der "Ret harmonisk hoppe, lidt knap i rammer. Bevægelsen særdeles god i trav."
Hun mangler rammer og en god galop.

Og hviken en af herrene ville passe bedst til min F1 DV (med oldenborg blod)? Hun er kåret i F1 med karakterene 6665 76 766 6.
Hun fik i 2005 et meget smukt højtstillet og velgående føl efter Blue Hors Romanov.
Hun mangler rammer, mere ædelhed, god trav og galop.
Begge hopper kan ses på min præsentation.

Med venlig hilsen

Bolette

~~Hastværk er lastværk~~

www.stald-westphal.dk

0
0
Svar på denne tråd

Til din DS hoppe
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 13:29

vil jeg vælge Hiss Highness, hvis det skulle være en af de to.

De er begge velgående og lækre hingste, men De Noir giver ikke højde og rammer. Jeg ville nok vælge en større hingst til din lille hoppe på 158cm.

Andre forslag kunne være hannoveraner hingsten Rosentanz, som er kendt for at avle velgående, meget smukke føl med et rigtig godt temperement.

www.hphorses.dk

Jeg kommer også til at tænke på Blue Hors Don Romantic. Han er høj, storrammet og med en super galop. Har fået både 10 i trav, galop og ridelighed.

www.bluehors.dk

Hilsen Heidi
0
0
Svar på denne tråd

De Noir
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 13:31

Der vil De Noir passe bedst.

HH er en super lækker hingst,der er rigtig godt gående,men de bedste afkom er altså set på ædle og højtstillet hopper med en lang velansat hals,og en god overlinie,samt en særdeles god trav og galop.

De afkom jeg har set på hopper uden der overstående,har alle haft en kort til middellang kraftig hals,en usmidig overlinie,og en middel trav og galop.

Centreret ridning af Sally Swift købes
0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 13:47

misylcup:

Rosentranz har jeg ikke tænkt på, da jeg blev frygteligt skuffet, da jeg så ham til hingstedag i Vallensbæk sidst år.

Blue Hors Don Romantic er utrolig meget brugt - det gør ham jo ikke dårlig, men netop af den grund kigger jeg efter andre hingste.

smlmea:

Okay - det er værd at tænke over.

Med venlig hilsen

Bolette

~~Hastværk er lastværk~~

www.stald-westphal.dk

0
0
Svar på denne tråd

hingst
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 14:11
Til din DS hoppe ville jeg også vælge en større hingst fx Uno Don Diego www.hoejagergaard.dk Til din oldenborg ville jeg nok vælge noget fuldblod eller meget ædel hingst måske Blue Hors Dicardo.
0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 14:56

Lappe:

Uno Don Diego er en meget lækker hingst. Han stilles til endelig kåring i DV i år gør han ikke?

Jeg har fået forslået Silver Moon til min oldenborg hoppe? Men mon ikke der er mange der vil bruge ham nu, hvor Matiné er så kendt.

Men han er bestemt en meget lækker hingst.

Med venlig hilsen

Bolette

~~Hastværk er lastværk~~

www.stald-westphal.dk

0
0
Svar på denne tråd

Et godt råd
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 16:40

Put vat i ørene, så ikke du kan høre alle folks velmente råd.

Derefter sætter du dig ned og laver en liste(øh, to lister)over dine hoppers stærke og svage sider. Derefter gør du det samme med en flok hingste, gerne alle der har afstamning der matcher dine hopper.

Og så samkører du de to hold lister. Sletter alle de hingste der ikke matcher dine hopper. Det kan være du ender op med at det er en rimeligt ukendt/umoderne hingst, der er den helt rigtige.

0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 16:46

Charlotte..

Det havde jeg da slet ikke tænkt på.

Med venlig hilsen

Bolette

~~Hastværk er lastværk~~

www.stald-westphal.dk

0
0
Svar på denne tråd

Silvermoon
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 19:08
Jeg tror ikke han bliver brugt mere end han plejer, dvs. meget lidt. Men jeg tror der er flere der vil holde øje med hans afkom nu end før. Ja jeg siger jo gør det, gør det så håber du har godt med vat i ørene!

Verden har mistet en af dem der betød noget
Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Sorgen er kærlighedens pris
The best earthly possessions are; a smart woman and pregnant mare
0
0
Svar på denne tråd

Mener du...
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 19:30

MissGreen: At han vil være god på min oldenborg hoppe.

Med venlig hilsen

Bolette

~~Hastværk er lastværk~~

www.stald-westphal.dk

0
0
Svar på denne tråd

OBS...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 12:49

Jeg havde også tænkt meget på Hiss Highness i år til min DS hoppe, men avler og DV - kontor har gjort mig opmærksom på at han ikke avler trav på en hoppe uden trav, man skal altså ikke forvente et super travende føl, hvis HH lægges på en ikke så godt travende hoppe.

Derfor røg han af min liste igen, desværre. For han er sååå... lækker.

Team Dandanel

"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Jeg er udadvendt.
Tåler du ikke sandheden, er problemet dit!

Er iført sikkerhedsvest, kast bare kniven! :-*

Ull4, P1ng0 & C4ppy 3r d3 b3dst3
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider