|
|
| Schufro Hit |
|
|
Som overskriften næsten siger. Hvad synes I som Schufro Hit ?? Overvejer at gøre noget helt vildt (altså for mig) nemlig at ligge "Holstener-brillerne" på hylen et år, og prøve at kigge lidt bredt, og jeg kunne godt tænke mig engang at prøve at bruge noget Schufro/Donnerhall blod, samt Sandro Hit blod, og her får jeg jo begge dele. Årsag er til jeg har kigget andre steder er at jeg første gang en ung hoppe skal ifol ikke vil gi mere end 5-6 tusind plsu moms og diverse, og den hingst jeg ellers havde valgt er steget til over det niveau. Det er rent ud sagt blevet en princip sag for mig nu. Det er til vores unge hoppe efter Cape Town S/Linaro ud af stamme 3030, som er en stamme i holsten som er kendt for at lave gode ganarter. Annette
Undervisning i Vestjylland tilbydes !! Forhandling af Marstall foder !! Er din hoppe klar til de kommende føl og bedækninger ?? Er du i tvivl, så se mere på sitecenter.dk/stutteri-taldorf
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annettet |
|
|
Mvh Katharina Si vis pacem, para bellum quidquid latine dictum sit altum viditur
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, jeg tænkte nok at |
|
|
der var nogen der ikke kunne lade vær. Men som jeg skriver er det også en vild ting at gøre, hvis jeg altså gør det. Nu er min hoppe jo stadig renstammet, og det afkom hun får næste år, skal med ret stor sandsynlighed sælges, da jeg håber hendes mor holder statisktiken og laver et hoppeafkom til os. Man ja, det er ikke noget jer normalt står indenfor, og det vil også være et "færdigprodukt" som jeg jo ellers siger. Annette
Undervisning i Vestjylland tilbydes !! Forhandling af Marstall foder !! Er din hoppe klar til de kommende føl og bedækninger ?? Er du i tvivl, så se mere på sitecenter.dk/stutteri-taldorf
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Schufro Hit |
|
|
Jeg synes jo at Schufro Hit's skridt trækker meget ned, samtidig har han ikke rigtigt nogen højdepunkter til at trække det op. Sådan en jævnt kedelig hest. Diamond Dancer har klart mere udstråling og knap så mange svagheder som Schufro Hit. Ellers er der de nye Zo Special eller Zack, de er begge af Hollandsk "Holstener"afstamning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billig... |
|
|
Jeg er heller ikke den store tilhænger af Shufro Hit, jeg synes der er så mange andre mere spændende Sandro Hit sønner. Jeg vil råde dig til at kigge på Sunzet Hit (Lundgårds nyindkøbte hingst) til hingstekåringen i Herning. Han har Sandro Hit til far og Donnerhall på morsiden i form af hingsten Donatelli. Jeg skal selv holde et vågent øje med ham i Herning, synes han lyder enormt interessant. Og tror ikke han bliver vildt dyr her det første år i avlen (hvis DV anerkender ham vel og mærke.)
Thrine *** 2 tyske hopper af top afstamning sælges - 5 års Oldenburger kåret i RDH - 5 års Hannoveraner kåret i RDS ** - se præsentation..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annettet |
|
|
Selvfølgelig kunne jeg ikke lade være  Må man spørge hvad det var for en hingst du oprindeligt havde besluttet?
Mvh Katharina Si vis pacem, para bellum quidquid latine dictum sit altum viditur
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen det er en |
|
|
springhingst, Carmargue, så det er helt over i den anden grøft. Han er stadig nr et, men jeg synes bare ikke prisen er rimelig. Jeg mener jeg har en hoppe hvor jeg ka tillade mig at gå i begge retninger. Jeg har besluttet mig til at lige se tiden lidt an, men umiddelbart siger Diamond Dancer mig ikke det helt vilde, men det ka være jeg har ændret mening efter Herning (var ikke afsted sidste år pga. noget arbejdsmæssigt) Sunzet Hit er i min tanker, og er klart også en mulighed, hvis jeg "tør" at gå lidt væk fra holstener-blodet. Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Schufro Hit m.fl. |
|
|
Jeg vil da mene, at Schufro Hit har væsentlig mere udstråling og hingstepræg end Diamond Dancer. Men det er så bare min holdning. Men ellers imponerer Schufro Hit mig ikke så meget, som han gjorde i Herning. Sunset Hit koster 3.000 + 3.000 + moms ifølge Lundgaards hjemmeside. Og han ser da bestemt heller ikke uinteressant ud. Jeg vil tro, der stadig ligger et videoklip af ham fra auktionen i Oldenburg. Ellers tiltaler de to nye hollandske BH hingste mig også. Men Zack kommer nok også op i pris, når de har investeret 3 1/4 mio. i ham... Trine www.paarupgaard.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Schufro Hit |
|
|
Jeg er ikke imponeret over Schufro Hit. Og som Charlotte er inde på er hans skridt dårlig. Da han stillede til kåring i Tyskland fik han ikke engang lov at vise sig løs i hallen, der var han allerede afvist. Sverige vil vist heller ikke have ham. Men trave det kan han da, og synes også hans afstaming er fin.
Jakobine - nu med flere føl! Glæden er at være den du er -ikke noget du er
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg er SLET ikke imponeret over Zo Special fra Blue Hors.. Den traver som en frieser med høje knæløft.. Det er ikke pænt efter min smag.. Så var jeg mere tilhænger af Dicardo.. Men synes han er lidt for fuldblodsagtig.. Hvad med om vi prøvede at undersøge priserne på Dolany-sønnen?? Jeg venter stadig spændt på mail fra Thomas Petersen.. 
__________________ Mette Timmermann Kock Elbækgaard Dansk Varmblod er det bedste  Venter føl april 2007! - Som kommer til salg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Mette |
|
|
Jamen det er jeg med på vi prøver at undersøge, men vi ka jo lige tale om det på tirsdag. Jeg har dog to tre års i kiggerten i Herning, den ene er den fra Bøgegaarden og den anden har den perfekte afstamning til min hoppestamme, så de er med i tankerne, hvis det går dem godt i Herning og de stiller til 10 dages observationstest bagefter. Jeg har valgt at lade vær med at beslutte mig med hingst til den unge til efter Herning, og til jeg lige har talt med nogen bestemte personer. Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Kender det godt.. Jeg beslutter mig ikke før min hoppe har folet sidst i april.. Den ene dag skal det være Dolany, den anden dag Don Romantic og den tredie dag skal det være Lanzett.. Det er ikke nemt.. Der er så mange jeg synes godt om.. Men glæder mig til tirsdag og onsdag, hvor vi forhåbentligt får lært en masse..  Du kommer da med på onsdag til det arrangement omkring hingstevalg ikke??
__________________ Mette Timmermann Kock Elbækgaard Dansk Varmblod er det bedste  Venter føl april 2007! - Som kommer til salg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, det gør jeg ikke |
|
|
Var jo helt sikker på valg til begge hopper, lige indtil forleden dag. Som jeg lige ka forstå, så er det vist Henning som kommer til at vejlede, og ham har jeg talt hingste med tidligere. Jeg har en aftale med en fra avlsledelsen, det tror jeg at jeg får mere ud af, plus jeg har et par andre der har været med i det her "game" i rigtig mange år, som jeg ved giver mig deres ærlige mening. Jeg har faktisk heller ikke tid, har en masse arbejde, som jeg skal ha nået inden Herning, så der bliver nogle lange aftener på kontoret Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har hørt at det er Henning med flere der står for mødet.. Så det er dét der får mig til at tage med.. Vi ved jo alle at Don Romantic er det bedste for alle hopper i Hennings øjne.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|