Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Burggraaf
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 12:47

Vi er ved at se om vi kan finde en ældre udenlandsk hingst som har gjort sig bemærket i avlen og i springsporten på højeste plan. Vi er faldet over ham her :www.team-nijhof.nl/

Han hedder Burggraff og er efter Landgraf1. Han minder utrolig meget om vores egen hoppe på videoen hvor han springer. Vores egen hoppe har Lando til far og Landgraf1 som farfars far : Lando(far), Lancier(farfar), Landgraf1(farfars far ). Synes I de er for nært beslægtede ?

mamai
0
0
Svar på denne tråd

Burggraaf
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 14:26

Hej.

Jeg syntes han er for grov i type og har erfor fravalgt ham til at bruge på vores hopper. Der er ingen tvivl om, at hesten kan springe og sikken bagbensteknik!!

Vær betænkelig med at bruge ham på kraftige/store hopper idet han selv er så stor.

Jeg ville, til jeres hoppe, bruge Concorde såfremt han passer i type!

HAN er da for lækker - jeg har dvd+info liggende fra Nijhof i år -bestil det fra dem.. Det er guld værd.

Vil dog samtidig påpege, at jeg selv har redet dejlige og samtidige livlige heste efter Burggraaf. De springer godt!

Mvh.

Louise Nielsen.

Aagaard Stables & Stud.

Stutteri og springstald med fokus på avl af springheste.

0
0
Svar på denne tråd

Burggraaf
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 16:15

Tak for svar rolfe.

Jeg synes næsten Concorde virker grovere end Burggraaf, nu du selv bruger ordet "grovere".

Vores hoppe er knapt højtstille , 1.66 i stg. med god dybde og bredde, så vi vil gerne have et føl der bliver mere højtstillet.

Dog må føllet ikke blive for livligt da hoppen på banen er livlig nok.

Må jeg evt. send dig en privat besked med et link til vores hoppes hjemmeside, så kan du jo både læse om hende og se hende springe og bedre vurdere om du ville bruge den ene eller den anden hingst ?

Hvad gav du for den dvd.+ info fra Nijhof ?..skriver de også hvilket temperament hingsten har ?

mamai
0
0
Svar på denne tråd

Habsburg
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 21:06

Har en Habsburghoppe (Burggarf-søn) som er alt andet end robust, hun er utrolig ædel og springer med en helt super teknik. Er nu generelt vild med Burggraf og hans afkom. Michael Whitakers vallak, Potofino er jo ud af Burggraf-stammen (igen Habsburg)

Skriv hvad det ender med

Mvh Kirsa
- ejer af hestene *Cherry HS*, *Zanesco* og *Nertera-Tetti*

0
0
Svar på denne tråd

Kirsa-Loyal
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 21:17

Glemmer du ikke at nævne Habsburg er brugt på en forædlerhoppe i dit tilfælde? Morstammen er jo fuldblod - måske denne kombination og at Burggaaf ligger "helt ude" som farfar gør, at han typeæssigt ikke slår igennem.

Under alle omstændigheder skal man ikke (syntes jeg) bruge Burggraaf på en stor type hoppe. Altså grov.

Burggraaf som farfar eller morfar er ikke dårligt.

Vi har kig på en Burggraaf/Candyboyhoppe til avl.

En stor men højstillet hest. Tror hun med nogle lettere og præstationsfremmende hingste kan lave super springheste..

Mvh.

Louise Nielsen.

Aagaard Stables & Stud.

0
0
Svar på denne tråd

tina...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 20:29

Lige billeder af de nævnte hingste..

Quicksilber

Caitano

Concetto

Contendro

Chin Chin

Heartbreaker

Mvh.

Louise Nielsen.

Aagaard Stables & Stud.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider