Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Islænder hingste søges!
Forfatter: 
Dato:  07-10-2002 14:07
:)Hej:)
Er der nogle af jeg der kender nogle billige islænder hingste (u. papir) i midt- og vest jylland?:)
Hvis I gør, vil I så ikke lige skrive navn, højde, farve, ejer+adresse og bedæknings pris ned til mig??
På forhånd tak:):-D:):-D
Ps. I må også meget gerne skrive hvis I kender andre hingste i området!
0
0
Svar på denne tråd

Re: Islænder hingste søges!
Forfatter: 
Dato:  10-10-2002 21:49
Hejsa.

Jeg kender nogle, der avler islændere. De har en rigtig lækker hingst, han er dog ikke kåret, men det betyder vel heller ikke noget, hvis du ikke skal bruge papirer alligevel.
Han er nok 145 cm i stg., 4-5 år, palominofarvet (virkelig gylden - dog meget lys i vinterpels, men kridhvid man), virkelig smukt bygget og har et dejligt temperament. Han er meget smuk.
Han har ikke bedækket endnu, men jeg tror nu godt, at de vil bruge ham, hvis der er nogle, der er interesseret. Kunne ikke forestille mig, at han koster så meget i bedækning. Han står ved Viborg.
Skriv til mig privat, hvis du er interesseret, så skal jeg formidle kontakten.

Mvh.
Helga
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-10-2002 22:15
lyder som en god hest.

jeg tænkte, hvad skal hesten bruges til siden at papirer er lige meget?B-)Katten: tigeren ved din side? næh du, tigeren i dén stol DU gerne ville have siddet i!!:-D

EN HEST ER IKKE RINGERE END ANDRE BARE FORDI DEN HAR SOMMEREKSEM!!:-D

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-10-2002 09:04
Til Sillemusen: Jeg er bare ved at kigge efter nogle hingste, da vi har en islænder hoppe og en islænder/araber hoppe, vi måske skal have bedækket næste år, og så vil jeg helst have en islænder, da de er noget så skønne ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-10-2002 11:09
Men bedækningsprisen ved en islænderhingst m. papirer er da ikke så høj at det gør noget. Hvis det var mig ville jeg helt klart vælge en hingst med papirer, også for at kende afstamningen, så man bedre kan vide hvordan afkommet vil blive.

Der er jo masser af ting at tage hensyn til i afstamningen - gangarter (4/5-gængere), sommereksem, genetiske fejl, benstilling, temperament, osv.

Disse ting er meget nemmere at finde ud af når hingsten har papirer. Og det gør vel ikke noget, at man er lidt på den sikre side? Man skal vel gøre hvad man kan for at føllet bliver så "perfekt" som muligt!

Men det må du selvfølgelig selv om, det er bare et godt råd fra min side. :)

Besøg vores hjemmeside: Ibriiz Arabians! - tak! :)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-10-2002 20:34
Den hingst jeg snakkede om er nu også med papirer - fine papirer faktisk, som jeg sagde er han bare ikke kåret endnu, men det kan jo være ligemeget hvis han alligevel skal bruges på en hoppe uden papirer, så kan der jo alligevel ikke komme papirer på føllet :)

Men til næste år er han muligvis blevet kåret, det er jeg næsten sikker på.

Helga
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-10-2002 22:24
Selvom en islænderhingst sættes til en islænderhoppe uden papirer, så skal bedækningen indberettes, og da det er umuligt at få kåret og også få papirer på en islænder uden papirer, så vælger de fleste hingsteejere nok at lade være :-(!

Men har din hoppe ikke papirer (altså ikke araber/islænderen, vel :-P!!) - for så ville det da være nemmest at tage en hingst med papirer! Det er heller ikke så frygtelig dyrt at få bedækket ved en renracet og kåret islænderhingst - og fordelene har Miss Shalil jo allerede beskrevet.
Desuden skal man være meget forsigtig med fx sommereksem, og nej, det står da ikke i hingstenes papirer, hvis de har det, men jeg tror efterhånden vi er nogle stykker, der husker de hingste, der er værst angrebet! (tillad mig i denne sammenhæng at nævne, at du IKKE skal bruge Funi fra Kokholm - han AVLER sommereksem!!).

Desuden ... palominohingsten, som blev nævnt ovenfor ... selvfølgelig bliver den da snehvid om vinteren - det bliver alle palominoer:)!

Ismulevrinsk Susan

Fri tølt er som at flyve ... for dem der ikke lige har prøvet det :-D!

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-10-2002 22:47
Var der måske nogen der sagde, at den ikke blev hvid om vinteren? Snehvid bliver den nu ikke, så så meget kender du vist ikke til palominoer alligevel :)

Tak for et ellers arrogant og nedladende indlæg :)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-11-2002 13:11
Var jeg arrogant og nedladende?? Det var da ikke min mening!! Jeg beskrev bare faktum. Det var skam ikke for at jokke på nogen!!

Men nej, jeg ved ikke særlig meget om palominoers fænotype - kun deres genotype:-D! (på dansk: kender ikke meget til udseendet og hvordan man adskiller dem fra hinanden på udseende, men jeg kender en del til hvilke gener der er nødvendige og hvilke kombinationer man kan og kan ikke lave med palominoer blandet i:)!)

Ismulevrinsk Susan

Fri tølt er som at flyve ... for dem der ikke lige har prøvet det :-D!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider