Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Drægtig hoppe = blive hjemme fra ferie
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 09:15

Ja nu har jeg så fået et lidt "luxus-problem"...

Min svigerfar har inviteret på ferie i Italien og det er med hjemkomstdag d. 30. juni - dette er jo dejligt.

Jeg har en hoppe som er drægtig - dette er også dejligt - men den blev drægtig d. 4. august og har jo så termin i starten af juli!!!

Den har kun fået 1. føl og det var i 2005 og der folede den 2½ uge før tid. Hesten skal jo flyttes på stutteri (ell. hos nogle venner), da jeg ikke kender nogen jeg vil overlade ansvaret til med at bo hos os og passe hestene.

Jeg ved bare ikke helt hvad jeg skal gøre - har mest lyst til at blive hjemme for "hvis-nu..." - Men syntes måske også det er lidt fjollet at sætte det alt på stand-by fordi vi venter føl.

Hvad ville i gøre og hvad vil i anbefale???

Jeg kan jo enten håbe hun foler før tid -inden vi rejser, eller går lidt længere - men det skal jo nok passe med at det sker lige når vi er kommet derned :-(

Mvh

Rikke

WWW.Unikrideudstyr.dk

. Der vil primært blive lagt vægt på god kvalitet til fornuftige pris. Der vil være beklæding op til str. 52

Butikken er til salg - seriøse henvendelser på tlf. 2279 1228

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 12:43
Med mindre jeg kunne finde nogle yderst kompetente og troværdige mennesker til at bo på ejendommen og passe hesten, så ville jeg blive hjemme. Vi har selv en hoppe der skal fole sidst i juni, og det er der vi plejer at tage på 14 dages sommerferie. Vi har derfor valgt at lægge vores ferie senere. Jeg tør ikke tage chancen. Har I ikke mulighed for at få turen lagt lidt før eller med afgang senere?
0
0
Svar på denne tråd

Tak for svaret
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 09:49

Tak for svaret også det jeg har fået i PB.

Håber at der er flere som vil give deres bud, på hvad I selv ville gøre!

Jeg har jo mest lyst til at blive hjemme, men resten af familien der skal med (8 personer) - vil jo nok ikke kunne forstå min beslutning (deriblandt kæresten)...

Kunne være rart med lidt støtte i at jeg ikke er helt tosset eller at jeg er for pylret og bare skal få pakket kufferten...

Mvh

Rikke

WWW.Unikrideudstyr.dk

. Der vil primært blive lagt vægt på god kvalitet til fornuftige pris. Der vil være beklæding op til str. 52

0
0
Svar på denne tråd

ja ...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 10:22
jeg blev hjemme

med venlig hilsen Susanne.

Din underskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/

0
0
Svar på denne tråd

Blive hjemme
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 12:22
uden diskussion.

Eva

Sorø:Opstaldning tilbydes.Ridehus, bane, tæt ved skov, super folde. Masser af grovfoder.
Undervisning i både sportsdressur og klassisk-akademisk dressur, fra grundridning til og med S niveau.
0
0
Svar på denne tråd

Et simpelt argument
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 12:47

Kroner og ører kan alle forstå.

Det har formodentlig kostet dig et sted mellem 10.000 og 15.000 at lægge et føl i hoppen. Skal hoppen have hjælp og der ikke er nogen kompetente til stede, så risikerer du også at miste hoppen.

Skulle du risikere dette for en ferie, som du ikke kendte til på ifolingstidspunktet???

Bliv du bare hjemme og pas din drægtige hoppe.

*** Små gule, der kan og vil ***

0
0
Svar på denne tråd

Blive hjemme
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 13:08

Jeg ville uden diskussion blive hjemme, hvis der var mindre end 14 dage til den forventede foling. Specielt i sommerperioden foler hopperne jo ofte lidt tidligt.

Men jeg går jo så også både med livrem og seler, dvs. mine hopper skal fole i boksen og under overvågning. Jeg ville aldrig tilgive mig selv et dødfødt føl, der kunne have været reddet ved en smule omhu.

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor i tvivl?
Forfatter: 
Dato:  17-02-2007 17:36

Jeg kan slet ikke forstå man kan være i tvivl! Du skal selvfølgelig være hjemme når din hoppe foler, og det kan hun jo sagtens gøre før terminsdagen.

Camille

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  17-02-2007 17:48

uden tvivl blive hjemme. Mine hopper er min kæreste ejendom og jeg glæder mig uendeligt til forhåbentlig 3 stk velskabte føln - jeg ville aldrig kunne tilgive mig selv hvis noget gik galt og jeg ikke var der. Om så jeg kunne gøre noget eller ej - så skylder jeg mine hopper at være der for dem...

Milla

Opstaldning - helst i løsdrift - søges til hingsteføl(2006) i nordjylland!
0
0
Svar på denne tråd

dkdkdk
Forfatter: 
Dato:  17-02-2007 19:21

Nix, det er ikke fjollet at blive hjemme.

Alene at flytte hesten sent i drægtigheden, kan være farligt for føllet.

Når man får føl, er der altid risiko for at det kan gå galt. Vil du kunne tilgive dig selv, hvis du ikke var tilstede? Og så vil der endvidere komme en tvivl om, at den person som havde tilsyn med hoppen, mon har gjort hvad der skulle gøres...

Eller sagt på en anden måde: jeg synes det samme som de andre

Hilsen Anja

0
0
Svar på denne tråd

tak tak
Forfatter: 
Dato:  17-02-2007 23:29

Det har hjulpet, meget at læse alle jeres svar.

Jeg har nu til aften været oppe og snakke med svigerforældrene og fortalt at jeg ikke tager med!

De er selvfølgelig kede af det og vil gerne have mig med, men de acceptere og svigermutter, kan sagten forstå det - sæt nu det var hendes lille hund, så skulle hun heller ingen steder :-)

Så det er dejligt - kæresten er meget træt af det, men kun fordi han gerne vil være sammen med mig og var parat til at blive hjemme, men han tager med og fejre den fødselsdag.

Så alt i alt en god løsning på et lille problem i hverdagen - af ren luxus-slags

Mvh

Rikke

WWW.Unikrideudstyr.dk

0
0
Svar på denne tråd

Du valgte
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 13:28

nok rigtigt, selv om det må være lidt trælst. Men når du nu ikke har nogen du kan betro at passe hestene hjemme´, så er det nok bedst at blive hjemme. Du vil garanteret ikke tilgive dig selv, hvis der opstår en situation hvor der skal tages en beslutning. Og du ville såmænd bare hele tiden tænke på hesten derhjemme.

Det kan jo være særdeles problematisk at flytte en hoppe tæt op til foling. Den vil nemlig ikke nå at vænne sig til alle de nye batierier der kan være et andet sted. Risikoen for at føllet får infektion er meget større.

til dig.

Jette

Jeg begynder først at støvsuge den dag Miele lancerer en selvkørende støvsuger, man kan sidde på!

0
0
Svar på denne tråd

Opfølgning.
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 09:29

Ja jeg valgte jo at blive hjemme fra ferie og de andre tog afsted i lørdags.

Jeg har siddet ved overvågningen siden fredag nat - hvor damen havde gjort sig klar. .

Her til nat kom det fineste lille hoppeføl til verden. Hurtigt, nemt og uden komplikationer.Så den bette kom som forventet til verden ca. en 7-10 dage før tid

Hvor er jeg bare glad for at jeg ikke sidder på et hotel i Kroatien lige nu... de andre har fået billeder på mail - så de kan se det lille vidunder :-)

Om de forstår mig ved jeg ikke, men er glad for min beslutning - syntes dog det var lidt tomt i nat at stå med det alene og ingen at dele det med - så der har været gang i sms´erne og her på HN - vil jo gerne dele hende med jer!!!

Mvh

Rikke

Heste Massage tilbydes

Ring og hør nærmere

Har 7 års erfaring og kører i det meste af midtjylland.

Primært aften og weekend.

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 09:56

Jeg kan godt forstå du syntes at det er lidt tomt, man er jo superglad, når alt bare er godt.

Jeg har selv en bekendt, som har spurgt om jeg ville kikke til hendes, da hun stod i nøjagtigt samme situation. Den har termin d 1 juli og hun sidder ´på en græsk ø, men jeg måtte sige at uerfaren som jeg er, det tør jeg ikke tage ansvaret for.

Rigtigt dejligt det gik godt for dig, vi må da lige se nogle billeder af vidunderet..

Held og lykke med den lille ny.

Hilsen Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 10:52

Der er billeder på præsentationen - kan bare ikke finde ud af at sætte dem ind i indlægget.

Kan godt forstå at du ikke vil tage ansvar - for hvad nu hvis...

Mvh

Rikke

Heste Massage tilbydes

Ring og hør nærmere

Har 7 års erfaring og kører i det meste af midtjylland.

Primært aften og weekend.

0
0
Svar på denne tråd

Her er hun
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 12:31
Og tillykke med hende, og ja jeg havde gjort det samme som dig.

Mvh, Laila.

www.laibek.dk
-
Bedækning 2007
welsh sec A. hingsten
Bjerregårds Balder
.
4 års Welsh sec.A hoppe sælges m/u hingsteføl ved siden.
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 09:25

Det er dejlig at du havde ret og hun ikke ventede til de andre kom hjem fra ferien.

Kan godt forstå at du vil være der, mor og føl er smuk.

TILYKKE

Den heldig ejer af 4 deljig shetlands ponyer og en minuature.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider