Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

brandmærkning af føl.
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 00:48

Min oldenborg hoppe er ifolet, men endnu ikke kåret desværre. Så er det jeg vil høre om jeg kan vælge kun at chippe føllet i år når det er født, og når så hoppen til næste bliver kåret, så til den tid få føllet OL brandmærket???

0
0
Svar på denne tråd

mærkning
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 08:59
som jeg har forstået reglerne så vil jeg svare JA til dit spørgsmål ...

Føl ventes efter Don Juan / Lauries Crusador i marts - tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

ka du godt
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 10:18

jeg har en DSP hoppe som stilles til kåring til sommer. Hun fik føl i foråret 2006 som de nye ejere har fået chippet da det ellers "bare" havde fået LU brændmærke i stedet for DSP mærket. Så kan du jo altid få din chippede hest / pony brændemærket med forbunds-logoet når den stilles til kåring eller skue hvor der er brændemærker til stede.

Helle

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 10:48
Hvorfor ikke bare fremstille hoppen med føl på siden, så kan du få klaret brændemærket i år???

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

Grete..
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 14:57
Grunden til jeg ikke så gerne vil stille hende til kåring med føl ved siden er at naturligt nok ikke vil være i bedste form eftersom hun ikke har været redet seriøst pga foling, og da jeg gerne vil have et godt resultat til kåringen, ønsker jeg at hun er i super topform, hvilket jeg ikke mener hun er med føl ved siden.
0
0
Svar på denne tråd

Du kan også...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 15:48
bare lade føllet afstamningsbestemme via en blodprøve og således vente med at mærke det til når det passer dig. Jeg fik først min 2-års DV-plag mærket sidste efterår, og da skulle jeg blot have sørget for en afstamningskontrol, og så kunne jeg blot komme med den når det passede mig. Dog skal mærker lige have besked da han/hun ikke kører rundt med ældre hestes mærkesedler.
0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 09:27

er at man godt kan komme med en hoppe i god form til et følskue og få hoppen kåret og brændemærket samme dag.

Det er lettere at se for dommerne hvordan hun avler når føllet er med, det er en stor fordel. Ellers skal du jo afsted 2 gange og det er jo ret dyrt. Hvis du vælger at få chippet dit føl så koster det jo også.

Vi skal selv til følskue i september og forventer jeg starter med at ride min hoppe når føllebølle er 1½ mdr. man kan jo godt nøjes med at ride 30 min og bare træne let.

Hvor verdens behov og dine talenter mødes,

der findes dit kald !

R.I.P. Monti Juli 1999

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider