|
|
| Shetlænder "palomino"? |
|
|
Hejsa Så søger jeg lige nogle oplysninger/råd fra jer igen... Jeg har en brun hoppe efter Højlunds Mckay og hendes farfar er Kaolin Bomlund. Jeg har tænkt lidt på hvor vidt det er muligt at avle palomino på hende? Og findes der nogle mulige emner (palominohingste) som kunne tænkes ville egne sig til hende?
Vores Charmetrolde Frieseren Thundra & Shetlandsponyerne Clyed, Gabbi, Thilde & Lukas Hestene er vores partner og ledsager gennem livet Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder Vær ydmyg Sig tak
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
| Forfatter:  |
Linda & shetterne |
| Dato:  |
31-01-2007 23:34 |
|
jeg ved ik helt hvor stor chance der er for palomino, men med en rød hoppe er det jo 50/50, mener det er 25% når den er brun? Men med en brun hoppe kan du også fremavle farven buckskind det er dunfarvet dog uden ål 
Hilsen Linda Shetlandshopper med papirer sælges, grundet reducering i hestehold! Kontakt mig for flere oplysninger!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lurede lige |
Linda & shetterne |
31-01-2007 23:39 |
|
efter din hoppe. Hendes mor hedder vel ikke tilfældigvis julie S 1641? 
Hilsen Linda Shetlandshopper med papirer sælges, grundet reducering i hestehold! Kontakt mig for flere oplysninger!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Du kan se en palomino farvet shetlænder på PSA´s hjemmeside Der er også både en cremello og en palomino farvet miniature hingst - de kan alle ses her: www.palomino-psa.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Linda... |
|
|
Jo det gør hun! Kender du da noget til hende?
Vores Charmetrolde Frieseren Thundra & Shetlandsponyerne Clyed, Gabbi, Thilde & Lukas Hestene er vores partner og ledsager gennem livet Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder Vær ydmyg Sig tak
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa... |
Linda & shetterne |
01-02-2007 08:30 |
|
Jeg ejer et barnebarn efter hende  Du kan se hende på min præsentation under navnet Maji Granholm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej igen... |
|
|
hvor sjovt...hun er rød. Hvad farve er julie? Jeg har endnu ikke set/fundet et billede af hende. Det undrer mig lidt at min røs er brun, når alle på hendes fars side er røde.. Har du fået Maji kåret?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| May... |
Linda & shetterne |
01-02-2007 10:05 |
|
Julie er ifølge papirerne grå Majis mor Janni (majis mor) er sort, fik et billeder af hende af avleren jeg købte Maji af. Maji har fået farven og aftegnet fra sin far de fleste afkom efter Sunfire og Janni er faktisk blevet røde 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hihi... |
Linda & shetterne |
01-02-2007 10:06 |
|
ja gentage sig selv kan man også 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| glemte lige |
Linda & shetterne |
01-02-2007 10:13 |
|
at svare ang. kåring. Nej Maji er desværre ikke blevet kåret, men havde hende med på dyrskue sidste år hvor hun fik 24 point og ærespræmie så det ærgre mig hun har fået en skade som gør hun ikke er rengående pt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja øv da... |
|
|
Det kunne da være sjovt at få hende kåret. I Thildes papirer står der at hun er grå, men vil blive sort - jeg vil dog kalde hende mørkbrun. Sjovt nok har jeg en hoppe uden papirer, men hvor jeg ved der er bomlund på moderens side - der er også bomlund i Thilde og de to tøser ligner hinanden fuldstændig i farven...mørkbrun og lyse totter i man osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja selv |
Linda & shetterne |
01-02-2007 10:27 |
|
synes jeg jo hun er utrolig smuk...  Ja kan godt se der står grå ved thilde på hestedata. Kan se at Julie har en datter (Sara) som er kåret i 1 klasse. Julie har forøvrigt fået 9 føl som alle har været hoppeføl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den der... |
|
|
miniature shetterhingst på stutteri stjernen ser nu ikke så tosset ud - øv at der er så langt!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det er spændende.. |
|
|
jeg regner med at stille Thilde til kåring her til sommer...så må vi se hvor heldige vi er... Man har jo lov at håbe på en 1.kl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det |
Linda & shetterne |
01-02-2007 10:49 |
|
har man altid man ved jo aldrig Jeg ved ikke selv om jeg kommer afsted med nogen i år, evt. med min hollænder hoppe hvis hun ikke er blevet solgt inden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke negativt... |
arabel |
01-02-2007 11:10 |
|
May N: Du må lige "lære" Det hedder ikke en miniature Shetter! Shetlandsponyerne kaldes Mini -Medium- standart. Miniature og shetlændere har ingen ting til fælles! borset fra størrelsen. Det er bestemt ikke for at rette nogen, jeg skriver!!! Det er kun fordi jeg, krummer tæer hvergang nogle siger: EJ nogle dejlige miniatureponyer du har!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| arabel... |
|
|
Det ved jeg faktisk godt...det var derfor jeg skrev shetter efter miniature - for at sikre at folk ikke troede at det var en miniaturehest jeg mente... Men ja...må hellere vænne mig til at sige minishetter...he he. Kan kun give dig ret i at der er stor forskel på de to slags...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hingste... |
arabel |
01-02-2007 14:27 |
|
Hvis du gerne vil/Kunne tænke dig, en bedækning på en af "stjernens hingste" så prøv at ringe derop. Jeg kender Janny personligt, og hun er det sødeste menneske i verden. Hun deler meget gerne sine erfaringer med andre og hun kender sikkert nogle, der skal til hende med en hoppe. Så du måske kan få en køreleglighed.. Staves!!! derop. Det er bestemt et forsøg vær. Ellers kan jeg fortælle en tur derop er alt vær!!! Hun har bare de dejligste ponyer i alle farver.. Og alle ponyer har deres historie. bestemt noget at køre langt efter. Flere af mine, ponyer kommer derfra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kunne jeg |
|
|
sagtens finde på...det er jo ikke lige meget hvordan udvalget er...nok er det ikke sjælland jeg kommer til oftest...he he har været der én gang, men mon ikke de små kan lokke mig over broen? Men en kørelejlighed ville da være rart...hader at køre langt alene... Det er nu spændende det med avlen...!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|