Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Gode råd forud for den første kåring ?
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 22:37

Jeg forventer, at min hoppe (som bliver 5 år til sommer) skal kåres i juli. Hun er pt. redet få måneder, og har indtil da gået og ´dovnet' den som unghest på folden.

Hun rides pt., og udvikler sig virkelig godt. Hun er tillige en smuk hoppe (syntes jeg, og hører jeg fra andre), og godt sat sammen. Hun har udstråling og gnist, og 'fanger' andres øjne pga. denne udstråling. Så det må prøves af foran en kårings-komité, syntes jeg - og også selvom jeg er totalt grøn hvad angår kåringer. En gang skal jo være den første! :-)

Hendes gangarter er super i skridt, en virkelig god og svævende trav. Galoppen er pt. middel, men under udvikling, i takt med at hun får mere og mere balance. Så alt i alt er der vist ikke noget at sætte finger på her !

Desuden er afstamningen i top, da der er fuld stambog på hende.

Planen er, at jeg så småt snarest påbegynder træning fra jorden, så hun kan styres optimalt herfra, og alle ungheste-nykkerne pakkes helt væk !

Men hvordan har I andre grebet det an ? Hvad lægger I vægt på ? Hvad gør I konkret ? Hvor tidligt starter i forud for kåringen ? Og ikke mindst, hvordan og hvad træner i ?

God råd er velkomne... :-)

Beklager, jeg har ingen nyere billeder af min hoppe, end disse. Og de er endda flere måneder gamle. Hun er i dag skrumpet lidt om maven, og er desuden begyndt at sætte muskler både for- og bagtil.

Vh.

Jeanette

Hvis du vil se regnbuen,

er du nødt til at kunne klare, at det regner !!

----------------------...----------

Kig ind på min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/a...en/4816421

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 16:29

jeg kunne også godt tænke mig et svar - har også snakket om at kåre Miabella til sommer...

Så please hjælp os de uvidende!

***Gry***

Petri dressurstøvler sælges!

str. 41 m. bredt skaft - se billeder på profil.

Kontakt mig for mere info: Gryper@dsr.kvl.dk

Leje af værelse/lejlighed i Nordsjælland søges desperat! Kan du hjælpe?

0
0
Svar på denne tråd

kåring
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 22:57

Jeg må indrømme at jeg fik lidt undervisning fra en erfaren mønstrer... Men jeg trænede meget skridt, det er lidt akavet at skulle højre om hesten. Trænede at hesten var ved siden af mig,øvede mig i at være konstant i takt med hesten i et tempo hvor de viste overlinie.Og så trænede jeg faktisk opstilling således at man ikke fik vist dem frem med stejl skulder mm,selv den smukkeste hest kan se helt akavet ud hvis den står forkert.

Det har da resulteret i 4 DH hopper ud af 4 mulige, men om det var hopperne eller fremvisningen som gjorde det ved jeg ikke... :-)

Rideprøverne trænede jeg ikke specielt til, red dem og løssprang dem som jeg alligevel ville have gjort.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider