Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvornår bliver hoppeføl hestegale
Forfatter: 
Dato:  17-09-2002 15:54
Hejza!
Jeg har et hoppeføl fra april i år. (varmblods) Hun går sammen med 2 hingste plage fra hhv. maj og sep 01.
Så er mit spørgsmål. Hvornår skal jeg begynde at passe på hun ikke bliver ifolet? ( ved godt der ikke sker noget lige nu)
mvh Sille
0
0
Svar på denne tråd

Re: Hvornår bliver hoppeføl hestegale
Forfatter: 
Dato:  17-09-2002 16:46
>jeg ved godt at der ikke sker noget lige nu<

Det skal du ikke være så sikker på!! Min hoppe kom i brunst allerede da hun var 6 mdr. netop fordi hun gik som selskab til et hingsteføl.

De kan meget hurtigt blive "kønsmodne" så jeg vil nok råde dig til at få skilt dem hurtigst muligt, og så finde et andet hoppeføl hun kan lege med.

God fornøjelse.

Julie

Stald Juni
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-09-2002 08:10
Hej Siile.

Jeg vil kun sige at du skal se at få dem skildt af hurtigst muligt.

Jeg kender et hoppeføl der gik sammen med et hingsteføl (fra samme årgang), netop fordi at vi ikke troede at der skedte noget, men hun fik altså et føl ud af det.

Bare lidt til skræk og advarelse...

** Trine **Heste er dejlige, men Welsh Cobben er BEDST..
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-09-2002 14:56
Jeg så Grislingen hingstegal første gang da hun var omkring 11 mdr. Hun har gået sammen med jævnaldrene hingste- og hoppeføl indtil da.

Man anbefaler at skille hingste og hopper ad når de er et års tid, netop for ikke at få føl på et føl.

Selv om hoppeføllet viser sig hingstegal er det ikke særligt sandsynligt at den skulle blive i fol, men jeg ville nu alligevel skille dem ad, hvis du først har set hende hingstegal - for en sikkerheds skyld!

;-DChris

Alle er vi krummer i livets store kagedåse...undtagen mig, jeg er en lille lækker chokolademarengs!

- Garfield
;-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-09-2002 22:18
min søsters hoppeføl gik på græs med min hingst på 14 måneder og hun blev hingstegal første gang da hun bare var 4 måneder, det er meget tideligt syntes jeg

Stolthed har ingen smag, ingen farve, ingen størrelse. men alligevel er den noget af det vanskeligste at sluge :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider