Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

"renracet"
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 16:26

Læste forleden en tråd om tinker/irish cob/rundkørsel!

her i dag var jeg inde på markedspladsen og kørte ned over siderne for at finde ovenstående, og kom til at undre mig fordi der ved samtlige DV-annoncer stod renracet? jeg ved da at sådan en som Niels Hausgaard krydser med araber!

dette er bare et lille anfald af kedsomhed og behøver ingen kommentarer DV'ere er fortrinlige heste

Mange venlige hilsner

Tina

0
0
Svar på denne tråd

altså jeg
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 16:31

Altså, jeg undrer mig til stadighed over at HN ikke bare opretter muligheden for at registrere sin hest her, som Dansk Varmblod. Så var vi fri for de her forvirringer.

Der er ikke mange DV-avlere der vil påstå at deres heste er af en ren race. Det er jo slet ikke det det handler om.

DV er en type, ligesom mange af de tyske "racer" er typer, avlet i bestemte områder, som de så får navn efter. Det har heller ikke noget med racer at gøre.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

renracet
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 17:00
Ja, det med at kalde dv renracet er da sjældent noget der rammer plet ;-)

Føl ventes efter Don Juan / Lauries Crusador i marts - tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

mange ..
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 17:50

racer tillader indkrydsning med engelsk fuldblod og araber, mens alle andre racer er bandlyst. Det skyldes nok at en del racer er grundlagt på en blanding af "noget" og XX/OX/shagya, derfor er der ikke tale om at man udvider antallet af forskellige arveanlæg ved at indkrydse med en af de 3 racer. F.eks. har trakehnerne en hermetisk lukket stambog, samtidig med at de tillader indkryds med de nævnte fordi racen er grundlagt udfra dem.

Man kan mene hvad man vil om DV, men lige præcis brugen af araber er et dårligt eksempel på at det skulle være/er en rundkørsel, alle rideheste har araber og XX i anerne, ellers kunne man ikke komme fra de tunge landbrugsheste, som de fleste racer var oprindeligt, til de fine ridedyr man har i dag - og det er vel også derfor at DV`erne ønsker stadig forædling.

Ullan

0
0
Svar på denne tråd

"renracet"
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 19:19

så vidt jeg er underrettet kommer alle heste fra urhesten som ikke var meget større end en shetlænder den havde tre tæer, og stort set alt ander er påvirket enten af natur eller avl(mennesker)

Men se nu hvad jeg har rodet mig ud i,,, det startede bare med en tanke om at alle racer er rundkørsler oprindeligt dette er ingen kritik af nogen overhovet jeg syntes alle racer er smukke hver på deres måde, tinkeren passer bare bedst til mig

mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

det et tåbeligt system
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 19:43

at man ikke kan vælge dansk varmblod. Det er jo en hest ligesom holsteneren og hannoveraneren hvor man avler efter type og derfor ganske ofte godkender hinandens hingste.

Jeg har sat skimle til renracet, eller det tror jeg da nok den selv foreslog da jeg oprettede ham?

Jeg ved ikke hvad ridehest renracet i virkeligheden skulle dække over, hvis ikke det er registreret varmblodsavl der ikke lige er kommet med på listen, såsom DV og kwnp

Med venstre hånd
Line og Calano

Sød juniorhest sælges:

www.heste-nettet.dk/lo...st/119731/

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

Ikke foreslag
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 20:48

Det er ikke en gang et foreslag, det er et diktat.

Jeg har fået en intern til at ændre racen på vores fuldblodshoppe, da jeg var lidt irriteret over at hun skulle stå som ridehest, renracet bare fordi hun er DV-kåret.

0
0
Svar på denne tråd

min gamle
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 23:31
Min gamle DV-hoppe har kringlet sig uden om "problemet" med at være renracet ridehest - hun blev i 1996 kåret i palominoforeningen, så nu står hun her som palomino. Hun er ellers også kåret i DV, hvor hun naturligvis også er født ind i. Hun er et mix af hannoveraner, trakhener og svensk varmblod.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider