Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Tilbudt hingst i bytte
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 23:47

Hej

Min kæreste har fået tilbudt en Nordbakkehingst i bytte for en bil, den nuværende ejer siger at han får 4500 kr for en bedækning, lyder det rigtigt. Ved i om det er nemt at sælge sådan en igen, da jeg egentligt ikke er interesseret i en hingst, har ingen steder den kan stå.

Dorthe

Smil til verden og den smiler til dig
0
0
Svar på denne tråd

røver...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 00:04
Uden at kende noget til hverken den hest du taler om et om fjordhesteavl vil jeg mene sælgeren pynter på sandheden omkring bedækningsprisen i hvert fald. De hingste der er på markenspladsen tilbydes til bedækning for mellem 1200 og 2500 kr.

Om hingsten er nem at sælge kommer jo an på om den er kåret og til hvilken pris.
Ved at tage hesten i bytte kan i let risikere det kommer til at koste jer mange penge, både for opstaldning og evt. dyrlæge og smed, hvis i ikke får solgt hingsten videre med det samme...

-Jane

Arrangerer Ute Lehmann weekendkursus i Aalborg Foråret 07

Venter guldføl i juli 2007

Regulator Complete sælges ved Aalborg

Trailerlæsning og problemløsning
Se hjemmeside www.hms4life.dk <- virker igen
0
0
Svar på denne tråd

Ja tænker selv
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 00:10

det samme, har være inde på nogle sider med stutterier og den dyreste bedækning kostede 1800 + moms og attest, de siger at de ikke har tid nok til den mere, men hvis den kan få så mange penge ind i bedækning, så synes jeg at det lyder mærkeligt at de ikke bare prøver at sælge den i stedet for at bytte den væk for en gammel bil ( håber ikke at min kæreste læser det her, da han selv synes at han har en lækker bil)

Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Niks...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 08:54

du får ikke 4500 kr for bedækning med fjordhest; ikke engang hvis den er højt kåret.

Hvis hesten ikke er kåret vil jeg mene at de 4500 er hestens reelle pris. Jeg kender flere fjordhingste, der er blevet handlet til den pris så at en bedækning alene skulle koste det må nok betegnes som urealistisk.

Jeg kunne fristes til at kalde det svindel og humbug men nu ved jeg jo ikke hvilken bil I har.

Du skal undersøge om hingsten er kåret eller ej. Forlang at få hans navn og registreringsnummer udleveret og kontakt på Landskontoret eller Fjordhesteforeningen og få mere info om hesten.

Twiggy bortgives m. særlige betingelser. HMS-projekt. Kun henvendelse fra voksne.
Malinois-tæve på 5 mdr. sælges til absolut godt hjem. DKK. Passet med alt.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

lige over slagtepris
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 13:24
er det ikke en kåret hingst og den ikke kan noget særligt ridemæssigt så kan den ikke koste ret meget mere ned slagtepris. 5-6000 max.

Hingsteføl fra 3/6 06 efter Midt West Ibi-ligth/ RDH hoppe sælges se billeder på min profil.

Sommergræs tilbudes på gode folde med meget opsyn.. DV er sagen.

0
0
Svar på denne tråd

Ville ikke gå med til den handel..
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 18:29

Som bruger af fjordheste og med noget viden om avl, vil man aldrig få 4500 kr for en bedækning. Som du selv skriver er det højeste bedækningspris i foreningen 1800 + diverse, og her taler vi om de godt kårede hingste!

Hvis den hingst i tilbydes rent faktisk er med stamtavle, alvsgodkendt/kåret virker det meget pudsigt at han vil bytte den for en ældre (??) bil. Der er mange ting som bør undersøges i den sag. Og hvis i ikke har mulighed og lyst til en hingst bør i absolut ikke tage imod den hest.

Blot min mening.

Mvh Nana

0
0
Svar på denne tråd

Tak for
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 21:29

jeres input, min kæreste så hesten idag og der bliver ikke noget med at bytte, den lignede en af de heste man ser på tegnefilm med en ryg der svajer så meget at maven næsten rammer jorden ( lidt overdrevet ), så han takkede pænt nej tak.

Men tak for jeres mening.

Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider