Jeg har prøvet at stille samme hingst to år i træk. Første år blev han afvist, fair nok. Han var ikke klar - det hele blev lidt forceret mm. Jeg blev så opfordret til at stille ham igen. (Vel og mærke af formanden for foreningen)
Året efter var han toptunet, sprang som en gazelle, viste sig under rytter med gålyst, var eksteriørmæssigt langt bedre på de punkter, som året forinden var blevet påtalt (overlinie, hals, muskler generelt).
Allerede før og i løbet af kåringsdagen fik jeg flere forespørgsler på bedækning.
Men afvist det blev han og det med samme karakterer som året før, på nær springningen. Afvisningen, nå ja, den var jeg jo ikke begejstret for, men at han skulle spises af med samme karakterer - det kunne jeg ski ikke greje. Vi taler her IKKE om skæve ben eller noget i den retning - det havde trods alt været til at forstå.
Efterfølgende ringede jeg til formand og dommere for at få en forklaring. Det fik jeg ikke rigtig. F.eks gjorde jeg opmærksom på at han året før havde brede haser, nu var de smalle. Øhm, ja det kunne de godt se, aahem... "Men det var jo noget man sådan kunne opfatte dem" Fik også at vide at den nok burde have haft ringere karakterer første gang så, men de ville jo ikke bortdømme den helt. Nå, tak, men hvorfor opfordre mig til at stille den igen?
Nu havde jeg postet mange penge og meget tid i den, for at stille den igen - det ville jeg så godt have været sparet for.
Men held og lykke med din hingst - håber ikke du render ind i samme trælse oplevelse.