Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Dum og naiv eller?
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 11:34

Sagen i korthed.

Har købt en kasseret 5 års hingst som er blivet kasseret i år. Ejer har ikke haft den fornødende tid til træning af hingst, derfor blev hingsten ikke fremvist på en vis måde så den kunne vise sine talenter.

Så er jeg kommet ind i billedet og har forelsket mig i denne skønne hingst. Planen var at jeg skulle ride ham også tja... Men nu har han bare ændret sig SÅ meget at jeg ikke kan skille mig af med ham. Selv kæresten kan lide ham nu - store sager

Sagens kerne... Jeg er dum og naiv hvis jeg tror jeg får noget ud af at stille ham igen i år (fornemtlig til sep.) Det skal lige siges at ingen i dette forbund har fået en kasseret hingst kåret, ikke engang dommere.

Skal jeg tage chancen? - selvfølgelig er den langt fra i top, men hvis det går lige så stærkt som med opdragelse, så har jeg ingen skrupler. Eller skal jeg lade den skæres?

3. gang i ridehus, efter hans hjemkomst

*Stutteri Schelhase*

- Der hvor fjordhesten kommer fra

0
0
Svar på denne tråd

hvis du
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 11:41

.. er klar til at bruge pengene på det, så er det da bare igang.

Du kender jo oddsene

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 12:42
er den kastereret eller hvad??

Jagter for alle i Distrikt 11/13
Købes:
spring/kombi mod spring sadel
17-18" mellem-bred bom, rødbrun
0
0
Svar på denne tråd

Hvis du har plads og tid,
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 14:00
så giv den da chancen. Vi kan jo ikke vide om den er kasseret fx pga benstillingsfejl eller andre seriøse bygningsfejl (for så ville jeg kastrere nu) eller fordi den bare ikke havde muskler nok, var trænet nok, så lidt sølle ud, manglede hingstepræg, var fodret forket ??

Hvis det er de sidste årsager, ja så ville jeg give den chancen - til hver en tid.
Eva

Sorø:Opstaldning tilbydes.Ridehus, bane, tæt ved skov, super folde. Masser af grovfoder.
Undervisning i både sportsdressur og klassisk-akademisk dressur, fra grundridning til og med S niveau.
0
0
Svar på denne tråd

hvorfor blev den kasseret
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 17:41
Hvorfor blev den kasseret til kåring? nogle ting ændrer sig jo ikke med tiden.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er klar
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 18:37

Han er "selvfølgelig" stadig hingst.

Pengene tiden og pladsen er til det. Og det er noget jeg brænder for. Det kunne jo sjovt at give de hærdet avler baghjul.

Han er kasseret på manglede træning (trippende) Ringe skridt , manglende bagpart lidt opkneben i lysken. og i den dur.

Helt klar hvis det var benstilling ect. ville jeg aldrig stille den, for der er ikke nogen grund for at stille sådan - det fremmer jo hellere ikke avlen.

Jeg har haft hingsten hjemme hos mig selv fra sidst i okt. Det har krævet sved og tårer med ham. Men jeg nyder det i fuldt ud. og vil aldrig undværre det nu. I dag kører han i trailer med hopper, rider blandt min. 10 andre brunstige ikke brungstige hopper, hingste og andet godt folk, selvfølgelig er der situartion hvor han skal vise sig, men falder hurtig til ro.

han kan nu stå stille når jeg skal op og jeg kører selv med ham.

*Stutteri Schelhase*

0
0
Svar på denne tråd

Jamen så gå da efter det
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 20:30
Jeg har lige haft en hoppe til kåring som SLET ikke skridtede og travede da vi fik hende året før. Hun havde intet lavet i 8 år og det tog lang tid med gåture at få en skridt etableret, et par måneder med det og så en 5 uger lige før kåring hvor jeg arbejdede mere intensivt fra jorden.

Føllet nåede desværre at patte hende alt for tynd - så hun fik kun 6 i overlinie og bagpart, men 8 i skridt og 7 i trav- trav havde jeg kun trænet LIDT.

Hun er i fol igen,har nu fået lagt de manglende kg på og så vil vi træne blidt indtil hun ikke gider mere før folingen- og igen en månedstid før kåring.
Så stiller vi hende igen næste år. Men dommerne anbefalede direkte at komme igen, da de godt kunne se at det KÆMPE føl havde taget så meget at det havde været umuligt at holde huld på hende.

Hun er nu kåret med 7 i helhed, men jeg tror godt at hun kan få et 8 tal, især hvis jeg også kan forbedre traven noget.

Du kan evt vente et år MERE, så kan du rigtig nå at bygge ham op.

Eva

Sorø:Opstaldning tilbydes.Ridehus, bane, tæt ved skov, super folde. Masser af grovfoder.
Undervisning i både sportsdressur og klassisk-akademisk dressur, fra grundridning til og med S niveau.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg mener
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 12:24

ikke at jeg må vente til næste år, så er det for sent.

Men det vil jeg da undersøge

*Stutteri Schelhase*

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 12:44

Jeg har prøvet at stille samme hingst to år i træk. Første år blev han afvist, fair nok. Han var ikke klar - det hele blev lidt forceret mm. Jeg blev så opfordret til at stille ham igen. (Vel og mærke af formanden for foreningen)

Året efter var han toptunet, sprang som en gazelle, viste sig under rytter med gålyst, var eksteriørmæssigt langt bedre på de punkter, som året forinden var blevet påtalt (overlinie, hals, muskler generelt).

Allerede før og i løbet af kåringsdagen fik jeg flere forespørgsler på bedækning.

Men afvist det blev han og det med samme karakterer som året før, på nær springningen. Afvisningen, nå ja, den var jeg jo ikke begejstret for, men at han skulle spises af med samme karakterer - det kunne jeg ski ikke greje. Vi taler her IKKE om skæve ben eller noget i den retning - det havde trods alt været til at forstå.

Efterfølgende ringede jeg til formand og dommere for at få en forklaring. Det fik jeg ikke rigtig. F.eks gjorde jeg opmærksom på at han året før havde brede haser, nu var de smalle. Øhm, ja det kunne de godt se, aahem... "Men det var jo noget man sådan kunne opfatte dem" Fik også at vide at den nok burde have haft ringere karakterer første gang så, men de ville jo ikke bortdømme den helt. Nå, tak, men hvorfor opfordre mig til at stille den igen? Nu havde jeg postet mange penge og meget tid i den, for at stille den igen - det ville jeg så godt have været sparet for.

Men held og lykke med din hingst - håber ikke du render ind i samme trælse oplevelse.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider