|
|
| Hingst til welsh hoppe.. |
|
|
Da jeg er meget i tvivl ang hingstevalg til min welsh mountain hoppe, håber jeg at kunne hente lidt inspiration her  Hoppen er Dun-farvet og efter Twyford Major/ Springbourne Herian. Jeg ønsker et "farvet" føl... Jeg går og leger lidt med tanken om at bruge en hel anden hingst, fx New Forrest, araber.. Er der nogen der har brugt andre hingste på deres welsh ponyer...??
2 dejlige welsh hingste søger nyt og godt hjem. BILLIGE til rette hjem.. Er passet med alt og har begge rødt pas. Hoppeplag sælges. Forv stg 165. Til godt og blivende hjem.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hingstevalg |
|
|
Jeg synes det er fuldstændigt vanvittigt at begynde at lægge en anden race på, Fjordglimt har en rød Welsh Mountain-hingst. Ellers har Bjerregård en del farvede Welsh sec. B-hingste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hingstelisten |
|
|
mindes da der er i hvert fadl 50% WM hingste på deres liste der IKKE er skimler, alternativt kan du jo evt bruge en sec. B
Føl ventes efter Don Juan / Lauries Crusador i marts - tilsalg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Balder |
|
|
Laila Rabek (Laibek)som har en præsentation her på HN har Bjerregårds Balder. Han er sort. Du kan se hans et af hans afkom på Laila's præsentation. Han står ved Ejstrupholm. Ellers check hingstelisten på www.welshponyer.dk MVH Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville |
|
|
under alle omstændigheder vælge en hingst af welsh-afstamning. Hvis du vil "noget andet" end ren WM-avl, så kan du jo vælge en stor C'er hingst eller en lille D'er og lave en Welsh sec. C.
Twiggy bortgives m. særlige betingelser. HMS-projekt. Kun henvendelse fra voksne. Malinois-tæve på 5 mdr. sælges til absolut godt hjem. DKK. Passet med alt. Ingen er både ærlig og fjendeløs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Første føl |
|
|
Noget helt andet er at når vi taler første ifoling/foling, så ville jeg nok vælge en Welsh Mountain-hingst, så ikke føllet bliver for stort til at hoppen kan fole. Så kan man bedre "lege" næste gang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Inox... |
|
|
...har KUN én positiv ting,og det er farven. Hvis ellers man kan lide den. Eksteriørmæssigt og typemæssigt er han så langt fra det ønskede.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| CharlotteGC |
|
|
Jeg vil give dig fuldstændig ret...
Hilsen Chirie
Kunne du tænke dig at hjælpe mig med mine ponyer ? Så skriv til mig !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvad m se på |
| Forfatter:  |
muzzen4 |
| Dato:  |
11-01-2007 10:51 |
|
menai william, han er en lækker sag på 130 cm mener jeg og er welsh pony
rigtige piger er bilgale;)
hvil i fred laban(døde d.14.12.06) min elskede fjordhest gennem 14 år Min hest står på www.mose-gaarden.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej alle |
|
|
Tak for alle jeres kommentarer...  Hun venter til sommer hendes 2. føl... Kender nogen af jer til Randan Aga-Khan???
2 dejlige welsh hingste søger nyt og godt hjem. BILLIGE til rette hjem.. Er passet med alt og har begge rødt pas. Hoppeplag sælges. Forv stg 165. Til godt og blivende hjem.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen altså |
|
|
Så vidt jeg ved så er det ikke ønsket at blande sec A og sec B da typerne er vidt forskellige, ret mig hvis jeg tager fejl. Ang. Fjordglimts Dukeshill Carlos så har jeg set han IRL, og han er lækker lækker lækker  Men det er jo også en smags sag
Sjetmandspony - den var go' 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Line... |
|
|
Jeg har lige været inde og lure på "Fjordglimts" hjemmeside... Må vidst hellere tage et smut op og se ham den lækre sag...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| A + B = nej |
|
|
man blander ikke a + b sammen. Tror ikke den kan blive godkendt. Ang A + C så er det min erfaring at de bliver for spinkle til at blive ret godt kåret. Syns også du skal vælge en god kåret sec A hingst.
Mvh Lene Medlem af de anti-skrukkes klub: Børn skal SES men ikke HØRES
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blandinger |
|
|
I en ganske kort perioede sidste år kunne man ikke få godkendt blandinger af B+C og B+D, men det er blevet droppet igen pga. mange protester. A+B har aldrig været et problem rent registreringsmæssigt. Hvis man kigger på C-hingste, så skal man virkelig nærlæse stamtavlerne, da en del har A-blod tæt på og derfor kan give små fine afkom.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fjordglimt |
|
|
holder i April måned hingstedag, hvor de har åbent hus, så man kan se deres hingste.
Hilsen Linda Avl af Welsh Crumpwell Carwyn WMH 114 & Merlyn Welsh Diamond WDH 9 tilbyder bedækning. Stutteri Noerrelide
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Har du købt Rosette? Jeg ville vælge en rød hingst med en god galop. Da jeg synes hun mangler/manglede noget der. Mvh Kit
Hingst efter Olympic ferro udlånes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej.. |
|
|
Kit : Nej har lånt Rosette på ubestemt tid.. Hun er jo ikke til salg... Hvornår holder de åbent hus hos Fjordglimt??? Nu der bliver snakket lidt om sec C, så har jeg kigget lidt på Cefn Lyn...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halløjsa |
|
|
må man blande a og b sammen? hvis man blander dem på den her måde a+c=c c+d=c a+d=c er det ikke sat rigtigt sammen? men hvad bliver en b+a,b+c og b+d så? jeg skal selv har bedækket min welsh sec a og min pinto...lige nogen billeder min pinto hoppe..faren er welsh ( manai magic prophet sec d)  min welsh sec a som er efter (Pegasus Donsi)  de to skal bedækket med ham her( brimstone Dylan)welsh sec c    hvad synes i om ham?og tror i der ville komme noget godt ud af det?
(welsh)Kirkeby´s Butterfly VM964 (Pinto)Karell Nyberg PI988 (pinto)Kirkeby´s Lucky (welsh)Dixie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sammensætninger |
|
|
a+b giver b b+c giver c b+d giver c eller d alt efter størrelsen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|