Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hoppe efter pinto
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 10:00
jeg ville hører om der er nogen der kan hjælpe mig.
vi har fået en hoppe hjem som er efter Pinto hingsten Jonker PIH 24

og stutteriets egen olenborg hoppe

Sylvia har fuld stamtavle, og vi har fået afvide at hun skal kåres i DV pga hendes farve.
men jeg kan ikke finde ud af hvilken klasse hun skal i og hvordan.
billede af sylvia

undskyld det dårlige billede!! (billedet er taget første gang hun havde sadel på her i weekenden, og dagen efter var jeg oppe på ryggen af hende og blive trukket rundt)
men i kan jo gordt se der mangler lidt pletter ;P
hun er 4 år og var HELT rå for en måned siden så hendes sind er perfekt, og hun er super dejlig.hun er ca 158 men vokser stadig.

men håber nogen kan hjælpe mig.
jeg vil evt også hører meninger om hvilken hingst man kan proppe på hende, og er der mulighed for at proppe et eller andet på hende og på noget palomino??

tak for jeres tid.

MVH May Holdgaard
0
0
Svar på denne tråd

hingst...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 10:46

Kåring kan jeg desværre ikke hjælpe dig med, men ønsker du palominoafkom kunne Crown's Blue Pearl evt. være et godt bud...! Han er en virkelig flot hingst.

STALD BRATTENSBORG

-Mellem Odder og Skanderborg

0
0
Svar på denne tråd

er din...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 11:17

Hej

Er din hoppes mor kåret? - hvis ja, så vil du få mere ud af at få hende kåret i DPF.

Er din hoppes mor ikke kåret, kan hun ikke stilles i DPF - men i DV's forregister.

Hilsen Celina

0
0
Svar på denne tråd

Celina,hjælp
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 17:02
Har man en fuldblods hoppe som ikke er kåret,kan evt. afkom efter hende kåres i DPF,hvis det er broget??
0
0
Svar på denne tråd

Jeg forstår
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 18:16

ikke helt hvorfor du vil ha den fremstillet i DV, når der er oldenborg på morsiden, er oldenborg forbundet ikke mere nærliggende ??

Som Celina skriver ka den kun komme i forregister, og der er jo en chance for de helt afviser den, så jeg ville nok satse på Oldenborg forbundet.

Anita : Hvis det er et hoppeafkom ka den vel nok godt, hvis jeg husker rigtigt, og hvis det er en hingst, så skal moderen vel godkendes i et forbund DPF anerkender.

Men med en fuldblod er der jo flere muligheder, bla. DV og Oldenborg, så burde vejen være banet. Men det ville da være dejligt hvis vi på en eller anden måde kunne få fuldblods hopper godkendt i PDF på ligefod med pintohopper, ligesom de gør i DV.

Celina : Jeg har lige en UPS´er til dig. Sad lige og gennemgik min mail, og jeg har da glemt at sende en til dig, vedr. det forslag med ponyhingste. UNDSKYLD. Men jeg har egentlig besluttet at trække, det blev lidt kompliceret lige pludseligt, men det med dommerne står jeg ved og så mit "tilbud/ønske" eller hvad man kalder det vedr. bestyrelsen.

Annette

Undervisning i Vestjylland tilbydes !!

Forhandling af Marstall fra januar !!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 19:22

Anita: Hvis XX'eren ikke er kåret - kan der kun stilles hoppeafkom til forregisteret - men som Anette skriver, kan hoppen jo stilles til kåring i mange forbund - så det ville da være værd at gøre, når hun så er kåret kan alt afkom stilles til min. stambog i DPF, dog minus ensfarvede hingste.

Og jeg synes ikke som Anette skriver/mener, at Fuldblod skulle kunne kåres i DPF... - Vi er jo en farveavlsforening samt eftersom fuldblod kan kåres i de fleste forbund og vi anerkender disse forbund, kan jeg ikke se problemet.

Anette: Jamen så sletter jeg bare det forslag med hingstene - havde ellers tænkt lige at maile til dig, at nu var det ved at være sidste udkald ;o)

Hilsen Celina

0
0
Svar på denne tråd

Tak, det
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 20:15

blev lidt for kompliceret, skal lige ha tid til at gå og granske lidt mere over det, så det bliver et perfekt forslag

Mener også Lene har hjulpet en med et forslag der vedr. de små ponyer.

Annette

Forhandling af Marstall foder !!

Bogføring tilbydes !!

www.sitecenter.dk/stut...taldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

Okay tak
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 22:27

så var det, som jeg regnede med.

Sig mig ,Celina,kom min sms igennem til dig i går??

Ellers var mit spørgsmål om du skal med til hestekongressen den 27/1??

Skal du ,Anette,eller andre fra pintoforeningen?

0
0
Svar på denne tråd

Havde overvejet
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 22:37

det, men vi skal til fest om aftenen, så det bliver lige lidt for tidspresset. Så ikke i år, der er ellers nogen interessante emner oppe.

Annette

Bogføring tilbydes !!

sitecenter.dk/stutteri-taldorf

0
0
Svar på denne tråd

11111111111
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 23:52

hej pinto piger

Annette: Jeg så lige du forhandler marstall--- kan du levere til amager? eller kender du nogen der kører rundt der?

KH Pernille

Årets Pinto og Årets Hingst 2004
Materialprøvevinder og Bedste Hingst 2005
www.samondo.dk eller www.123hjemmeside.dk/samondo

SAMONDO ER TIL SALG
0
0
Svar på denne tråd

Hej Pernille
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 08:28

Det kommer an på hvor meget du skal bruge af gangen. Men ellers ka jeg da i alle fald finde en der ka leverer til dig i det område, det er ikke det, det skal komme an på, vi skal nok finde en løsning.

Annette

Bogføring tilbydes !!

0
0
Svar på denne tråd

jeg mener bestemt
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 21:47
både at mor og far er kåret og hun har fund stambog, og er brænmærket med pinto mærket.

vi fik bare afvide at hun skulle i dv da hun manglede pletterne til pinto.

men kan en ikke ren olenborg kårres i olenborg, dv er jo ikke en race som olenborg???

tak for jeres tid
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 23:49
Det virker lidt som om i opfatter DV som en skraldespand for alle de ukkurante afkom der kommer ud af de andre forbund, men den går altså ikke for DV anerkender ikke pinto - så hvis hoppen bliver fremstillet i DV, kan den kun kåres svarende til det hopper uden stamtavle kan optages i - dvs F1 (eller 3 jeg kan aldrig huske det) - og den bliver kun optaget såfremt den opfylder de eksteriør ting som DV går op i.

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

Grete...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 01:08

Hej

Det var jo egentlig også det jeg skrev, at hoppen - hvis den stilles OG optages i DV - bliver den placeret i F1.

DV opfattes absolut ikke som en skraldespand (Jeg bruger f.eks. selv DV til indkrydsning ) - men DV har jo åben stambog med typeavl - også for alle "ukurrante" hopper ;o)- om de godkendes eller ej er jo ikke til at spå om, men de hopper med Pintoblod jeg har vidende af - der er stillet i DV er alle godkendt...

Men som jeg også skrev - hvis moren er kåret, kan hoppen stilles i DPF - som klart er at foretrække, eftersom DPF anerkender afstamningen og derfor vil hoppen kunne godkendes i forregister/stambog, afhængig af morens kåringsstatus (og selvfølgelig som hos DV; at den opfylder de eksteriørmæssige krav).

Mange hilsner Celina

0
0
Svar på denne tråd

DV...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 06:42
Jeg vil nu give Grete ret, det virker lidt som om farveforbundene mener at DV skal aftage alt deres affald (læs: fejlfarver), men jeg har indtryk af at DV er ved at være træt af den politik. Jeg har ihvertfald i de senere år set en del egentligt ganske pæne heste blive afvist. Der kræves ihvertfald karakterer til minimum DS for at blive optaget i FOR.
0
0
Svar på denne tråd

Alle med...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 08:34

Godmorgen

Tror, alle forbund med åben stambog, engang imellem føler sig "udnyttet"...

Synes kun det er godt at der er strammet op - det er jo ikke alle hopper - uanset race, der er egnet til avl.

Hilsen Celina

0
0
Svar på denne tråd

De Pinto
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 08:39

hopper jeg kender til som er kåret i DV, er jo type og gangartsmæssigt gode, og sidst men ikke mindst så har de fleste af dem jo tre eller fire led tilbage, som er godtkendt af andre forbund. Når du har sådan en hoppe er der en pointe i at stille den i DV, for hvis man så får en ensfarvet efter en DV hingst, har man jo muligheden for at få den DV brand.

Men uden at træde nogen over tærene, eller fornærme nogen, så tror jeg altså ovennævnte hoppe vil blive afvist. Den er ikke specielt typestærk, og nu har jeg selvfølgelig ikke set den gå, men dens far gir mig ikke den store ide om, at den skulle være "flyvende".

Jeg ville ikke bruge tid, energi og sidst men ikke mindst penge på at stille den i DV, hvis jeg var ejeren. Jeg tror den bliver afvist, for som Charlotte skriver, så har de strammet meget op på det punkt de sidste par år.

Annnette

Bogføring tilbydes !!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider