Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Foder til drægtig hoppe..
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 11:34

Hej alle sammen,

Vil lige høre Jeres mening om flg. foderplan til min hoppe der er i fol og skal fole medio maj.

Hun får flg. om dagen fordelt over fire gange:

2 kg. Valset havre
0.8 kg. Horse Balance
ca. 2 kg. Gulerødder
ca. 5 kg. Hø/wrap og vårbyghalm.
Fri saltsten

Foder og tilskud rettes selvfølgelig til efterhånden som vi kommer længere hen i drægtighedsperioden. Er det nok eller skal der suppleres med mere andet??

Hvad syntes I??? Skal lige siges at hun selvfølgelig kommer på fold dagligt, men bliver ellers ikke holdt igang i øjeblikket..

Mvh. Uni

0
0
Svar på denne tråd

Foder...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 13:07
Hvis hoppen er dækket 100% ind med vitaminer og mineraler både nu og især fra ca 3 mdr. før termin, og hun er i pæn huld. Så skulle der ikke være nogen grund til at skifte - syntes det lyder meget passende hvad angå kg/døgn, dog skal hun have mere hø/wrap hvis hun er hest

Føl ventes efter Don Juan / Lauries Crusador i marts - tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 13:39

Jeg synes også det lyder som en fornuftig foderplan..

Hvilket avlsfoder/mineraler vil du lægge oveni her 3 måneder før foling? Jeg kan anbefale dig PAVO's avlsfoder. Det er rigtig godt.

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

Dansk Varmblod er det bedste :-)

Venter føl april 2007!

0
0
Svar på denne tråd

Foder..
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 14:19

Metjen: Tak for svaret.. Dejligt at høre det ser fornuftigt ud. Hun er pony, så går ud det holder med hø/wrap i den mængden..

Om hun er i pæn huld syntes jeg er svært at bedømme, da hun ikke laver andet end at gå på fold, så hun mangler jo også en hel del muskler..

Mette: Hmm.. Godt spørgsmål - ved det faktisk ikke, da hendes foderplan bliver styret af dem der har stedet hvor hun står (de har selv en avlshoppe), så går lidt ud fra at de har styr på det.. Men er egentlig ikke klar over om hun får noget andet de sidste tre mdr. eller om de blot sætter mængden af det andet op..

Det må jeg lige undersøge! Men vil noterer PAVO..

Var lige inde og kigge på din præs. Hvilken hingst venter du føl efter? Kunne se det var med Fredericus Rex som FF. Ham har jeg passet og redet engang i tidernes morgen.. Super dejlig dreng!!

Uni

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 16:23

Jeg venter føl efter Fulton F. Damgaard, som er efter Fridericus Rex.. Har du måske nogle billeder af ham?? Han lever vel ikke mere??

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

Venter føl april 2007!

0
0
Svar på denne tråd

Fridericus Rex
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 08:32

Hej Mette,

Jeg har nogle gamle liggende et eller andet sted.. Men lige hvor ved jeg ikke! Det var fra august-december 1997 at jeg var hos Conradsen som ejer ham.. Så det er jo nogen år siden efterhånden! Ved ikke om han stadig lever, hvis han gør er han jo ved at være en aldrende herre..

Alle hestene de havde var jo efter ham og det var alle sammen nogle super dejlige heste.. Det var en skøn oplevelse at få lov at ride dernede!

Uni

0
0
Svar på denne tråd

Fulton..
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 08:35

Hej Mette,

Kan ikke finde Fulton på DV´s hingsteliste.. Hvor kan jeg se billeder af ham???

Uni

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 11:07

Fulton er ikke avlsgodkendt.. Desværre.. Du kan se billeder af ham på min profil på hestegalleri:

www.hestegalleri.dk/ht...p?ID=10885

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

Venter føl april 2007!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 11:16
Jeg har lige lagt nogle flere billeder ind af ham her på min profil..

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

Venter føl april 2007!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider