Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Springtræning af drægtig hoppe..
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 21:02

Hvor længe springer I jeres hopper op til foling? Det er selvfølgelig individuelt men sådan ca.?

Den jeg har i tankerne her termin primo juni og er stadig vældig frisk (bliver redet 5 dage i ugen). Der er tale om små enkelte spring (kryds/cavalettis), og altså ikke noget højt.

håber I vil hjælpe

Venlig hilsen Vicky

0
0
Svar på denne tråd

springtræning
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 07:56

Hej Vicky

Hvis hoppen synes det er sjovt, og hun ikke skal tvinges, ja så kan du blive ved op til en måned eller to før foling.

Hun skal nok selv sige stop.

Selvfølgelig ikke for højt.

Min egen springhoppe sagde fra da hun var 5 måneder henne. Hun sprang ellers ALT, og jeg troede hun synes det ville være sjovt at løsspringe. Men blev det over 1 m., så sagde hun simpelthen selv fra.

Min anden springhoppe blev ved i lang tid. Hendes graviditet synes slet ikke at genere hende.

Så lyt til hesten, og brug fornuften.

MVH Nanna ;-)

Stald Teglvang

0
0
Svar på denne tråd

ingen springning
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 15:17
til min drægtige hoppe, vi rider kun let dressur.Den sidste tid er det kun skovture i skridt.

Hingsteføl fra 3/6 06 efter Midt West Ibi-ligth og Temple wind xx/Lavallo sælges, se billede på min profil.

Sommergræs tilbudes på gode folde med meget opsyn.. DV er sagen.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 23:03
Jeg tør heller ikke lade min hoppe springe under drægtigheden.. Det synes jeg vil være for risikabelt.. Heller ikke de første måneder hvor fosteret skal sidde sig fast..

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

Dansk Varmblod er det bedste :-)

Venter føl april 2007!

0
0
Svar på denne tråd

Risikabelt..?
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 00:48

Er der forskel på at bukke lystigt rundt når vi rider på tur og at springe cavalettis i ridehallen? For førstnævnte kan jeg altså ikke lige kontrollere, og det må da være lige så -om ikke mere- risikabelt, tænker jeg?

Hilsen Vicky

0
0
Svar på denne tråd

Enig med..
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 07:18

...Nanna

Mener min hoppe ville være med indtil ca 4-5 mdr før termin - det var så mest løsspringning ...

Føl ventes efter Don Juan / Lauries Crusador i marts - tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

Bukkespring
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 07:24

Nej, bukkespring kontrollerer hoppen og det er faktisk vigtigere at den kontrollerer det end at du gør.

Jeg tror nok jeg er nogenlunde enig med de andre, halvvejs hen i drægtigheden måske lidt længere hvis hoppen selv synes.

0
0
Svar på denne tråd

1 måned før
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 16:49
Jeg har faktisk hørt om en hoppe der gik LA til stævne en måned før termin.
Jeg ved ikke om jeg skal tro på det ... det var før reglerne er som som de er nu.
Jeg ville i hvert fald ikke byde min egen at gå stævne så lang tid.
Jeg stoppede selv med at ride stævner på min da hun var 2 måneder henne... mest fordi jeg selv var gravid i 3. måned . Derefter var det kun løsspringning og en træstamme i ny og næ i skoven.

MVH Nanna ;-)

Stald Teglvang

0
0
Svar på denne tråd

3 mdr før
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 12:34
jeg red spring stævner på min hoppe til hun var 6 mdr henne. det er grænsen for at man må være med på drægtig hest.. efter de 6 mdr hygge sprang vi lidt for sjovt indtil hun ikke kunne passe sin sadel mere.. så de sidste ca 3 mdr før fødsel, blev hun redet let hver anden dag.. skiftevis tur og let dressur.. det var uden sadel de sidste 3 mdr, så det blev det jeg kunne holde mig fast på. hehe
0
0
Svar på denne tråd

dkddkk
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 13:01

Springning ville for mig være en unødig risiko at løbe, så jeg ville slet ikke spring den overhovedet...

Hilsner fra Anja

0
0
Svar på denne tråd

Sidste gang
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 14:53

Madde var drægtig, sprang jeg og startede stævner på hende til der var 4 mdr. igen til forventet termin. Hun nød det, og tror også jeg sagtens kunne ha fortsat med at springe hende en mdr. mere... men sluttede altså 4 mdr. før.

I år har hun bare stået og lavet ingenting, så i år er jeg bestem ikke i tvivl, jo nærmere om der alligevel skulle være tvillinger... hun er ikke særlig strammet op men pyt hun har en stor dejlig mave og får forhåbentlig et skønt følle bølle

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider