Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Loewenbrau og Magnat
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 20:27

Er der nogen der ligger inde med oplysninger og/eller billeder af hingstene Loewenbrau DH 284 og Magnat DH 178, så ville det glæde mig at høre fra jer

Mvh. Linea

Flot og rummelig Humbaur hestetrailer udlejes (Sorø)

0
0
Svar på denne tråd

Hej Linea
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 01:37

Jeg mener helt bestemt, at jeg har et billede af Loewenbräu.

Kigger snarest.

Ellen

Uden hov, ingen hest.

0
0
Svar på denne tråd

Ellen..
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 09:48

Det lyder da godt, håber du finder det

Han er morfar til en af mine heste, men jeg har aldrig set ham..

Mvh. Linea

0
0
Svar på denne tråd

Magnat
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 10:32

Nu har jeg selv Magnat i min "gamle" hoppestamme, derfor har jeg kigget lidt på ham. Han er en svensk hingst importeret til DK som 13-årig og død inden næste bedækningssæson. Så han har kun 23 registrerede afkom. Udaf de 23 er der 15 kårede hopper og 3 registrerede konkurrenceheste, hvilket må siges at være imponerende.

Beskrivelse: En passende stor hingst med god dybde og bredde. Kønt hoved og hals. God skulder. Lidt lang af mellemstykke. Bevægelsen særdeles god, reglmæssig og fremadgribende.

0
0
Svar på denne tråd

Tak Charlotte
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 11:49

-Det var rigtig spændende at se ham! Ved du hvilket årstal han blev født / døde? Hvor langt ude i din hoppes stamtavle er han? Og hvordan er din hoppe? Nu er det svært at se fordi det er et sort-hvid billede, men er han helt sort eller mørkebrun? Kender du hans højde? Er lidt interesseret i sidstnævnte, da min hoppe efter Karsten (BH)'s mening er faldet noget udenfor mht. højde og bygning.

Linea

0
0
Svar på denne tråd

Magnat
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 15:17

...var født i '55 og virkede i dansk avl i '68. Han står som død i '69, men har ikke bedækket det år så det har været i januar/februar.

Han var 163 i stang. Han var leverrød ligesom Don Schufro.

Min stamhoppe havde ham som morfar, og det var klart ham der havde givet både hende og hendes afkom deres bevægelse.

0
0
Svar på denne tråd

Tak igen
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 15:55

så blev jeg endnu klogere!

Så var det alligevel ikke helt rigtigt at der kun er store (høje) heste i min hoppes afstamning. Magnat er MMF til min hoppe på 162, hvis afstamning ellers rummer flere heste på omkring 170 cm, så jeg var spændt på at finde ud af, hvad der så kunne have gjort at hun ikke er blevet højere.

Linea

0
0
Svar på denne tråd

Hej Linea!
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 08:09

Du kan se et farvebillede af Magnat på den hjemmeside, jeg nævnte for dig. Jeg giver dig lige adressen her (så er den også nemmere at huske): www.allbreedpedigree.com

Du skriver bare det hestenavn, du vil søge på i feltet oppe i venstre hjørne, hvor der står "horse". Loewenbräu kunne jeg til gengæld ikke finde foto af. Men måske nogle af de andre forfædre/formødre til dine heste?

v.h. Lene/Zorba.

0
0
Svar på denne tråd

Tilføjelse
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 08:12
Når du har fundet den hest, du søger efter, så går du ind i den menu, der hedder "Reports" (lige under feltet horse). Der kan du så trykke på "photos" eller nogle af de andre muligheder for yderligere oplysninger. v.h. Lene.
0
0
Svar på denne tråd

Linea -Jeg har
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 09:19

sendt et billede af Löwenbräu på din mail.

Han er stavet på ovennævnte måde i den, så det kan være, at man kan finde ham så.

Ellen

Uden hov, ingen hest.

0
0
Svar på denne tråd

Lene..
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 01:06

Nu har jeg siddet og fundet alle Maritas stamfædre laaangt tilbage i tiden -det er ret sjovt! Havde selvfølgelig glemt hvad siden hed, så det var godt du lige skrev det.

Loewenbrau/Löwenbrau var ikke til at finde et billede af, så tusind tak for billedet på mail, Ellen! Dejligt at se hvordan herren der er morfar til en af mine heste, egentlig ser ud

Mvh. Linea

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider