|
|
| Quite Easy |
|
|
Hej !! Er der nogen der ved om man ka få sæd fra ovenstående her i landet, eller om man skal igennem svenskerne ?? Mit eget bud er Sunesen i Thy. Er der nogen der har haft afkom efter ham de sidste par år, og kender lidt til hans bedækningsprocent ?? Om sædkvaliteten er ok eller ?? Han er jo lidt dyr at bruge, synes jeg, og hvis så bedækningsprocenten er lav, så er der ligesom lige meget. Annette
Undervisning i Vestjylland tilbydes !! Forhandling af Marstall fra januar !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frostsæd |
|
|
Sunesen har frostsæd, jeg snakkede med én af af dem i Herning i foråret. Men hvis ellers Flyinge er blevet EU-godkendt igen, så er det ganske nemt at bestille/få sæd derfra, og det vil så være transportsæd. Vi har nogle venner der fik sæd fra Sverige for 4 år siden, deres afkom blev så 3. bedste springhest i årgangen i Norge i år, så de var stolte. Deres hoppe blev drægtig i første hug, hvilket hun normalt også gør. Jeg ved vores venner betalte efter de svenske takster, så det bliver jo først dyrt hvis hoppen er drægtig, ellers ikke. Du kan se mere på www.flyinge.se. Den laveste drægtighedsprocent svenskerne oplyser er 78% i 2004, det er vel ganske fint.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Qe 11111 |
|
|
Hej QE er lånt ud 2007 så han fins ikke i sveige,men gå in på flyinges hjemmeside så kan ni läse mer Hilsen sassa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aasfsafa |
|
|
Jeg var oppe at se på et par heste hos Sunesen her i efteråret, og ja han har frostsæd efter ham. Ja dyrt er det jo, vil man have kvali så må man også betale derefter! Dressurhestene er skam ikke billigere, uff 
Til minde for mine to fantastiske heste: Min fuldblods California Bullet, og verdens bedste pony Prins, som begge lever på de evige græsmarker. To heste der er savnet for evgit, og aldrig bliver glemt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har Sunesen |
|
|
en hjemmeside, så man kan se priser ? jeg synes ikke jeg ummmiddelbart kan se noget om udlån af ham på Flyinges side, eller har hjemmesiden en anden add. ? Hanne
Flis til ridebane, gangstier, m.v, sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja hvor |
|
|
er han udlånt til ?? Var da lige inde og kigge på hjemmesiden i dag, og jeg så da heller ikke noget. Ved godt kvalitet koster, og heldigvis bliver det jo først dyrt ved levende føl, og så er det jo svenske priser, så man ka lige trække noget fra prisen  Jeg har længe været vild med ham, og han ligger altid sådan lidt i baghoved når avlssæsonen nærmer sig, også selvom der egentlig er valgt hingste til hopperne. Annette
Undervisning i Vestjylland tilbydes !! Forhandling af Marstall fra januar !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1. rate |
|
|
betales så vidt jeg kan se, også først ved 16. dags drægtighed, så, alt i alt synes jeg egentlig det er en ret fair måde, selvom det koster mere umiddelbart. Hanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Quite Easy |
| Forfatter:  |
rikke83 |
| Dato:  |
03-01-2007 21:49 |
|
Hej... Jeg har en 5års efter Quite Easy, som er en utrolig dejlig hest. Kender en del til hans afkom gennem Steffen Sunesen, hans hjemmeside hedder i øvrigt www.stutteri-sorgenfri.dk Quite Easy avler utrolige elastiske afkom med rigtig god haseaktion, det har selvfølgelig også en indflydelse hvilke hoppe man bruger ham til. Umiddelbart vil jeg sige at han skal bruges på forholdsvis store hoppe, altså hopper med nogle gode rammer, ikke spinkle, lette og varme hopper. Min Quite Easy er en dressurhest, men det er det lækre ved hans afkom, du bestemmer "næsten" selv om det skal være en springhest eller dressurhest, de kan næsten alle springe og er samtidig godt gående.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Quite Easy |
rikke83 |
03-01-2007 21:59 |
|
Hej... Jeg har en 5års efter Quite Easy, som er en utrolig dejlig hest. Kender en del til hans afkom gennem Steffen Sunesen, hans hjemmeside hedder i øvrigt www.stutteri-sorgenfri.dk Quite Easy avler utrolige elastiske afkom med rigtig god haseaktion, det har selvfølgelig også en indflydelse hvilke hoppe man bruger ham til. Umiddelbart vil jeg sige at han skal bruges på forholdsvis store hoppe, altså hopper med nogle gode rammer, ikke spinkle, lette og varme hopper. Min Quite Easy er en dressurhest, men det er det lækre ved hans afkom, du bestemmer "næsten" selv om det skal være en springhest eller dressurhest, de kan næsten alle springe og er samtidig godt gående.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej Rikke |
|
|
ja nu er det jo godt nok ikke min tråd, men tak for addr. til Sunesen.. positivt at høre din erfaring med QE´s afkom, spescielt at de også kan bruges i dressur øjemed. Hanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hanneelisabeth |
rikke83 |
05-01-2007 00:36 |
|
Selv tak da, det er jo med at dele de erfaringer man har. Og jeg mener det er helt forkert at sige at QE afkom er decideret springheste for på de rigtige hopper vil du få heste med godt afskub og rigtig god haseaktion, hvilket du også vil kunne se på sunesens hjemmeside. Prøv at se haseaktionen på de forskellige heste han har til salg, selv dem efter Quite L hvor du er et led længere ude er godt gående.Så hvorfor ikke bruge dem i dressuren? Min QE gik til egenthedstesten 2006 8,5 i trav, 8 galop, 7,5 skridt selvom han voksede på det tidspunkt og var derfor ikke helt optimalt gående.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|