Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

kan 1-årig være blevet bedækket???
Forfatter: 
Dato:  24-08-2002 23:55
Hej!
Jeg har for godt over 1 måned siden købt en 1-årig hoppe, uden papire uden kendskab til tideligere ejer og forhold, ja uden noget.

Hun er var meget tynd og havde opspilet mave, og vi mente at det var på grund af orm. Efter ormekuren og opfedning begyndte hun at se mere normal ud, men nu er vi begyndt at tvivle lidt.
Hun er stadig meget spinkel selv om hun har taget på, men jeg synes nu at hendes mave er den der vokser hurtigst.
Jeg havde overbevist mig selv om, at hun ikke var gammel nok til, at der var mulighed for at hun kunne være ifolet/bedækket (selvfølgelig ved uheld).
Det burde vel heller ikke kunne ses på hendes mave endnu, hvis hun nu var ifol?
Men kan en 1-årig risikere at være ifol??

Håber på nogle lidt mere erfarne´s råd og svar

venlig hilsen Jane
0
0
Svar på denne tråd

Re: kan 1-årig være blevet bedækket???
Forfatter: 
Dato:  25-08-2002 04:46
Og dog...

Jeg ringer til min dyrlæge og hvis hun mener det er muligt, må hun hellere undersøges.

Så burde jeg jo være 100% afklaret omkring det, og ikke være urolig når de andre spørger mig, om jeg er sikker på, at hun ikke er med føl.

Det ville faktisk være rart, hvis jeg med sikkerhed kunne sige, at sådan ser hun bare ud.

Venlig hilsen jane
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-08-2002 08:26
Hej Jane.

Det synes jeg absolut også er det bedste, så er man sikker og skal ikke gætte sig frem.

Men hun kan godt være i fol.

:-)En rigtig ven, er en der rækker en sin hånd, og når ens hjerte{>

Hyppe hejsa fra Tina>o<
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-08-2002 08:29
Hej Jane.
En plag der er meget tynd,vil automatisk se "gravid" ud.Min veninde har også købt et sådan tyndt kræ.Dette er dog en hingst,så jeg vil påstå at han ikke er ifolet:-D Han er også tynd, man kan se samtlige ribben,men maven.....den er kæmpe stor,eller er den?Det ser nok bare så underligt ud,da maden sætter sig der først.Han er nu efter 4 mdr. kærlig pleje ved at se pæn ud.Han er heller ikke vommet mere.
Hilsen Linda der ikke foretrækker en race frem for en anden;-D
Besøg min hjemmeside på http://www.hobbyheste.webbyen.dk
0
0
Svar på denne tråd

Re: dyrlægens kommentar
Forfatter: 
Dato:  26-08-2002 18:30
Min dyrlæge var og se på hesten i dag.
Hun ville ikke udelukke at det var umuligt at hun var ifol, men mente ikke at det kunne passe at hendes mave var så stor.
"Så skulle hun jo nærmest være 6 måneder henne, og hun er jo kun omkring 1 år"
Hun troede ikke hun var med føl, men mente at maven evt. kunne skyldes at hun ikke kunne tåle proteinerne i foderet, der så havde udviklet en tarm reaktion.
Så nu skal hun kun have græs, hø og gulerødder de næste 5 dage ca. og så skal jeg måle hendes mave for at se om den bliver mindre eller større....
Uhh ha, håber den bliver mindre..

Hilsen Jane, der vist ikke har gjort et godt køb.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-08-2002 10:08
Lad os endelig høre hvordan det går..

Julie

Stald Juni
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-08-2002 21:38
Nu er der så gået 5 dage uden foder!

Hendes mål på dag 1 var 190 cm. rundt om maven

Og hendes mål i dag var ca. 186 -187 cm. rundt om maven. Så alså stort set det samme.

Hun er MEGET frisk og vågen og fuld af spilopper, så hun er jo ikke direkte syg.
Og jeg tror ikke det er fodret der gør hendes mave oppustet, for det har hun jo fået lige siden jeg fik hende. Men hvad kan det så være?

Hun måler ca. 137 i stang og omkring 190 cm. om maven er det ikke lidt unormalt, eller kan det være hun bare er "vommet"? Det er ikke bare en TYK mave, den hænger også, hvilket min dyrlæge også kommenterede.

Èn ting er sikkert, jeg må ringe til dyrlægen igen, men
hvilke tegn viser en hoppe, der er ifol?

Venlig hilsen Jane
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-09-2002 09:37
Hvilke tegn viser en hoppe i fol?
- Det er ´meget forskelligt. I stedet for alle de bekymringer, hvorfor får du hende så ikke scannet, eller håndprøvet.. Så er du fri for spekulationer.

Julie

Stald Juni
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-10-2002 12:14
Tittle Tuttle!!!

Jeg kan fortælle at en 1 års plag godt kan være i fol. Jeg har enmlig haft en veninde der havde sin hoppe plag på knapt et år gående sammen med en hingsteplag fra samme årgang, og det kom der altså et føl ud af!!!

** Trine ** Vil du frem i verden - så rid!!!

- Heste er dejlige - men min er bedst -
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider