|
|
| hingst til min pinto hoppe. |
|
|
Hejsa Jeg har en super dejlig pinto hoppe som jeg skal have ifolet her til foråret, og vil da lige høre om der er nogle her inde der har nogle forslag til en hingst, det må også gerne være udlandske hingste. hun er 154 i stg. og kåret i pinto med karakteren 7776 67 866 og 7 i helhed, har også bestået materialeprøven i 05 med 712 point, bla med 8 og 8,5 i spring. Hun har fået 22 og 23 point til dyrskue.
Hun har fået et dejligt hoppe føl i år efter Imagic som fik 7778 7 til følskue i år.
lige et billed af hende.  og lige et af hendes føl.  Det er desværre det nyeste jeg har af hende, men der er flere på præ...
Håber der er nogle der har nogle gode forslag. Godt nytår Mvh. Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
hej jeg er selv helt vild med hoelgaard´s zeeland synes han er enormt tiltalende, hvis jeg engang skulle have føl igen kunne jeg godt tænke mig ham på min hoppe
Minni Den 14/9-2006 Kom der den flotteste stjerne på himlen som kigger ned på denne jord med det flotteste klare skær klipning af hest tilbydes på fyn Fotografering tilbydes af amatør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 111111111 |
|
|
Uden at være eksperten vil jeg finde en hingst med gode karakterer i benstilling...  og så selvfølgelig en springer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis du vil |
|
|
ha noget højde på dit kommende føl,og bruge en hingst, hvor der både er dressur og spring i afstamningen,kan du jo prøve min pinto hingst,som til kåringen målte 168 cm,men forventes at blive lidt højere. Hans mor,mormor og søster er kåret med 8 i helhed i DPF. Mvh Anita
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hingstevalg |
|
|
Hvad med en hingst som Jack Daniels(staves) - faderen laver både dressur og spring heste, og MF er så vidt jeg ved også en allround med mest spring, og så er han da skøn - en hingst jeg overvejer at prøve en dag på en af mine hopper 
I ønskes alle et rigtig godt nytår
Rytter søges, gerne dressur på LA niveau
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hoelgaard´s Zeeland |
|
|
Er klart en vildt spændende hingst, som har rigtig meget at byde Pintoavlen. Spændende blod, holstenerblod, og så også specielt fordi der er så meget fuldblod i ham. Hvis jeg husker rigtigt, så mener jeg også han fik gode benstillingskarakter, men vil ikke hænges op på det, men det ka du jo tjekke på pinto.dk. Annette
Undervisning i Vestjylland tilbydes !! Forhandling af Marstall fra januar !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Tak for jeres svar. Anita: jeg har rent faktisk kigget meget på din hingst, da jeg syntes han er Meget tiltalende. Holegaard´s Zeeland, kan jeg ikke finde noget på, da pintos hjemme side ikke er opdateret endnu, men syntes han lyder spændene.
Mvh. Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gå ind |
|
|
på hoelgaard´s hjemmeside, du ka finde linket inde på pinto dk. Der er billeder af ham under nyheder. Han kåringskarakter og beskrivelse, ka du se under resultater for hingstekåringen 2006. Men ellers ka du lige få beskrivelsen og karakter for begge hingste her : 1. Zeeland PIH 78 - 9878 98 788 8 F: Mill Reef Vdl OS DEU * M: Lapland KW NLD * MF: Landwind II B IP DEU Ejer: Stutteri Hoelgaard, Givskud Stangmål: 165. Beskrivelse: Højtstillet, ædel hingst af særdeles god type. Passende dybde. Middel bredde. Kønt hoved. Velansat hals. God skulder. Markeret, lidt kort manke. God overlinie. Velformet kryds. Lemmerne passende føre og velstillede. Lidt lange underlår. Bevægelsen ret god i skridt. God og taktfast trav. Rummelig galop. Løsspring: 8989 2. Kallestrup´s Marikles O´Shar PIH 78 - 8888 67 898 8 F: Mazzaratti PIH 57 * M: Primadonna HPI 32 * MF: Don Premo PIH 10 Ejer: Anita Elgaard, Aalestrup Stangmål: 168. Beskrivelse: Harmonisk hingst af god type. God dybde og bredde. Kønt hoved. Velansat hals. God skulder og manke. God overlinie. Velformet kryds. Lemmerne passende føre, lidt fransk højre for, lidt udtået bag. God ledmarkering. Bevægelsen god og taktfast i skridt. Særdeles god og taktfast i trav. Rummelig galop. Løsspring: 7677 Uden at fornærme eller træde nogen over tærerne, så mener jeg jo Zeeland er i en klasse for sig selv indefor pintohingste. Dejlig type, godt gående, springende og rigtig, rigtig spændende blod. Det mest spændende der er i landet af broget hingste (min mening)   Lånt fra Jens Ole og Laila´s hjemmeside (håber det er i orden) Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ønsker du kvallitets afkom?? |
|
|
søger du type, korrekt ben stilling,stor udstråling, godt temperament og absolut kapacitet i top, ja så kan jeg jo kun anbefale big ben eller charlatan a kila... mvh jeanette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Husk , at |
|
|
uanset hvor flotte aftegn, eller hvor flot broget hingsten er,er det ikke sikkert at føllet bliver det. Desværre snyder det mange. Marilkes´ PIH nr er 79  Og så er begge hans forældre kåret i hovedstambogen,ligeså er hans søster!!! Mvh Anita
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ??? |
|
|
Hej Anita Det ka godt være jeg ikke er så klog , men hvad mener du med ovenstående indlæg ?? Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kommer |
|
|
på,hvilket noget af det, du mener. Mht. brogethed,er min erfaring, at mange vælger hingst/hoppe efter hvor flot broget dyret er,men det avler de ikke videre. Altså afkommet bliver ikke nødvendigvis flot broget også. Vi ser det ofte ved brogede køer(jeg er landmand). Jeg ved ikke hvorfor det kun er de 2 unghingste, hvis kåringsbeskrivelse,du har skrevet i indlægget,da der jo er mange andre flotte hingste i DPF. Begge hingste havde fået det samme PIH nr. Jeg har ingen anelse om ,hvor klog du er ,det er jeg nok ikke den rette til at vurdere. Mvh Anita
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ved |
|
|
godt det med brogetheden, men synes bare det var et "sjovt" input lige pludselig. Jeg har nok selv en af de "grimmeste" broget pintoer, og hendes søskende er super kønne, og det med køerne ser jeg også tit, der kommer ca over 200 kalve hjemme hos mine svigerforældre om året  Jeg valgte de to hingste, fordi jeg selv havde forslået den ene, og Jannie skrev hun ikke kunne finde noget om den. Så havde du jo forslået din egen hingst, og da hans kåringsbeskrivelse stod i forlængelse af Zeeland, valgte jeg at kopier den over samtidig. At de har samme nr, har jeg nu ikke tænkt over igår (tømmermænd), da jeg bare valgte at kopier det over indefra kåringsresultaterne på hjemmesiden. Det er korrekt at der findes mange flotte hingste, men jeg har ikke på noget tidspunkt tænkt på eller skrevet om de var flot broget. Jeg tænker type, gang, springegenskaber og stamtavle. Udfra det mener jeg klart Zeeland er en af de mest spændende pinto hingste her hjemme. Han har en stamtavle, som ikke mange andre pintohingste her hjemme ka samligne sig med, bla. fordi han har så meget forædler blod i sig, og det trænger Pintoavlen altså til, da der ligger meget "tungt og gamle typer" tilbage i mange af hopperne. Det ka godt være vi ser ædlerere hopper nu, end før, men der kommer altid en hilsen eller 2 fra stammen ligepludselig. Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg gør |
|
|
såment bare opmærksom på, at brogetheden ikke er arvelig,og at man lige skal tænke på det,hvis det er det man vælger hingst/hoppe på. Mener ikke det er et "sjovt" input,da jeg har hørt flere som vælger udfra det. Jeg kender ikke meget til de tyske/hollandske hingste,og dermed heller ikke noget til J.O´s hingst.Ved kun at han er ud af springafstamning,og at min er ud af spring /dressur,da der er Samber i ham,og Don Premo PIH/Dorpas DH på mor-siden.
Lige et andet input: Kommer du forresten med til DPS´generalforsamling??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, det |
|
|
gør jeg da. Ja, du har ret i det er holstenerblod, som Zeeland´s stamme er baseret på, men holstener ka godt være godt gående og lave dressurheste. Det glemmer mange desværre bare tit, og tænker kun på dem som springheste. Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
tænkt meget på,hvad jeg skal sætte på min store pintohoppe,når hun har folet. Da hun er efter Elpla´s Big One/Don Premo,har jeg overvejet at bruge en hingst med springafstamning,men ikke nødvendigvis en pinto.
Så ses vi nok ,hvis jeg stadig kan få kørelejlighed til Sjælland. Anita
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ellers |
|
|
må du sige til, så ka jeg tage dig med fra Vestjylland af, så skal du da kun kører lidt af vejen. Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Okay,det |
|
|
skal jeg nok. Skriver til dig på pintoforum,hvis det aktuel. Anita
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Det med hvordan de er broget har jeg nu heller aldrig kigget efter, da det er bygning og temperament der er vigtigt for mig.
Og man kan jo bare se på mit "pinto" føl fra sidste år, for de der brogede pletter skal man godt nok lede længe efter;) Mvh. Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ha ha Jannie |
|
|
det kan jeg kun give dig ret i ,kan det trøste dig,når jeg nu skriver ,at jeg har fået 2 ensfarvede i den tid jeg har avlet pinto.Begge hingste. Bygning ser jeg også på,når jeg vælger hingst,men ikke temperament,for det kræver at man omgås hingsten i det daglige. Jeg ser mere på ,hvordan hoppen er,da det er hende som præger føllet. Mvh Anita
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|