Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Føl på hoppe uden papirer
Forfatter: 
Dato:  31-12-2006 10:14

Hejsa,

Jeg har en hoppe, som ikke er med papirer. Jeg ved dog hendes afstamning (selvom man ikke kan bruge det til noget). Nu er hun 8 år, og hun har vist sig yderst god i dressuren, hvor vi rider M niveau. Nu er jeg så gravid, og vil sætte hoppen i fol.

Hvordan er det med følle bassen? Kan den registreres i DV? Jeg vil jo gerne have en ordentlig hingst - og dermed koster en bedækning jo en del, så vil det være en fordel, hvis føllet kan kåres???

Mvh

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Kåring i DV
Forfatter: 
Dato:  31-12-2006 10:47
Hvis du vælger en DV hingst, så få hoppen kåret i DV et evt. afkom vil så blive reg. som DV og brændt med krone og bølge - et hoppeafkom kan også kåres i DV, men der går 4 generationer før end en hingst vil kunne kåres...

I ønskes alle et rigtig godt nytår

Rytter søges, gerne dressur på LA niveau

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du stiller
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 19:59

Hvis du stiller din hoppe til kåring i DV - senest det år føllet er født - så vil føllet blive brændemærket med krone og bølge. Da hoppen er uden papirer vil hun blive kåret i F1 såfremt hun opnår mindst 5 eller 6 i helhed mener jeg det er.

Et hoppeføl vil så kunne kåres i F2 og hendes hoppeføl i F3 og hvis der så lige skulle komme et hoppeføl mere ville den kunne blive DS eller DH og først efter dette led ville et hingsteføl kunne kåres. Ved godt det ikke helt var det du spurgte om men kunne måske være rart at vide. ;)

Er selv på vej igennem hele denne lange mølle og indtil videre satser jeg på at F3 hoppen går herude og kan kåres i 2008 også forhåbentlig aflevere et hoppeføl i 2009 så der er lang vej endnu

Anette

www.123hjemmeside.dk/staldkalhave

Venter føl e. De Noir - se ham på www.katrinelund.dk
0
0
Svar på denne tråd

Stor fordel
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 14:47

Det er en stor fordel at få din hoppe kåret som F1 hoppe i Dv, hvis du skal sælge hendes føl en dag.

Vær også opmærksom på, at flere andre avlsforbund også har forregistre, hvis du bedre synes om en anden race. Ved at både oldenborg og frederiksborg har forregistre- og her er udgiften til bedækning ikke så høj.

Welsh-stutteri Cashella

Dressurhest efter Michellino/ Nevado xx sælges.

0
0
Svar på denne tråd

frederiksborg
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 17:16
har ikke forregister, men hopper efter en kåret frb. hingst kan stilles til kåring i fhf, men højest kåres i 2. klasse

Føl ventes efter Don Juan / Lauries Crusador i marts - tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

oldenborg
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 10:35

oldenborgerne har et forregister, men det er kun til hopper med minimum en halv oldenborgerafstamning. For at kunne komme med her, skal hoppen have en kåret oldenborgerfar, der opstages ikke hoppe helt uden kendt afstamning. Du kan læse mere om kåringsreglerne på

www.danskoldenborgavl.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider