Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Valg af hingst - Crelido??
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 22:39

Hejsa. Er der nogen der har lyst til hjælpe med at med at finde en passende hingst til min hoppe??

Jeg ved ikke hvordan man sætter billeder ind, men der ligger to billeder af Laika på min præsentation, de er desværre ikke særlig gode, men giver en fornemmelse af hoppen.

Hun er 12 år og kåret i DS, med 7 i det hele, hvor de skrev om hende at hun er en harmonisk hoppe med god bevægelse.

Hun er efter Royal Z I (DH 353) og med Kassander (DH 263) til morfar.

Hun har et tidligere afkom efter Diamond, som ligner hende rigtig meget, og et afkom efter Bøgegårdens Lantano, som kan ses på min præsentation (hun er 1 år og 8 måneder).

Det er meningen hun skal ifoles til foråret og har derfor overvejet at bruge en springhingst til hende. Kunne det være en mulighed og evt hvilken?? Jeg har overvejet Crelido...?!

0
0
Svar på denne tråd

Hoppens højde
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 22:41
Hun er forresten mål til 164 cm, men virker lidt større...
0
0
Svar på denne tråd

Syntes
Forfatter: 
Dato:  31-12-2006 01:18

absolut Crelido kunne være et bud, men du skal nok måske lige have i baghovedet at Crelido laver ligeså vel dressur som springafkom.

Ib har netop hjemkøbt en ny springhingst til stalden. Den bliver fremstillet i Herning 07. Faktisk ret lækker (efter min mening) men selvfølgelig kan det være lidt af en sats da det jo er en unghingst. Der er et springbillede af den på Katrinelund hjemmeside.

Anette

www.123hjemmeside.dk/staldkalhave

Venter føl e. De Noir - se ham på www.katrinelund.dk
0
0
Svar på denne tråd

Crelido
Forfatter: 
Dato:  31-12-2006 12:15

Jeg har ikke så meget forstand på springheste, men kan komme med lidt crelido erfaring:

Der hvor jeg har mine heste stående, står der den smukkeste 2 års efter Crelido. Han er velbygget- særligt er halsen velformet og velansat. Han er højtstillet og har det yndigste hoved- og så er han super nem og rolig at omgås.

Welsh-stutteri Cashella

Dressurhest efter Michellino/ Nevado xx sælges.

0
0
Svar på denne tråd

rolig crelido
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 23:23

Jeg kender ikke ret mange crelidoer men jeg kender da et par stykker og dem jeg kender er alt andet end rolige at ride. de er egentlig rimelige fra jorden men fra ryggen er de temmelig varme, specielt i springningen.

Med venstre hånd
Line og Calano

Sød juniorhest sælges:

www.heste-nettet.dk/lo...st/119731/

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

Crelidoer..
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 11:50

Vi har avlet to stk afkom på vores Resident hoppe, en hoppe nu ejet af Janne herinde fra HN og en vallak på nu 4 år som vi selv har.. Begge heste har været ekstremt lette at tilride og har taget alt med knusende ro..

hilsner Bianca

0
0
Svar på denne tråd

Passer han til min hoppe??
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 15:32

Jeg tvivler slet ikke på Crelidos temperament. Men synes I han passer til den hoppe jeg har?? Eller har I et bedre forslag til en hingst?? Jeg har ikke meget forstand på springheste, men da min hoppe er efter Royal Z l synes jeg det kunne være spændende at avle en springhest på hende...?!

0
0
Svar på denne tråd

Crelido...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 17:19
mener at der i hans følbeskrivelse står at han passer til et bredt udsnit af hopper - og tror da ikke han er et ringe valg

Føl ventes efter Don Juan / Lauries Crusador i marts - tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

her et billede
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 13:48

af Laika- det bedste af dem;-)

Mvh Melanie

Ejer af det fantastiske Charly- dyr;-)

0
0
Svar på denne tråd

Crelido
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 14:37
Crelido passer som følbeskrivelsen siger et bredt udsnit af hopper. Han giver ædle og højtstillede afkom med gode gangarter.

Louise: Hvem er morfaren til din hoppe? er hun kåret??

Umiddelbart tror jeg at Crelido vil være et udmærket valg til din hoppe... med mindre du vil have en skimmel ... hun ser ud til at hun sagtens kan klare lidt forædling og højtstillethed, men svært at se ud fra billedet.

MVH Nanna ;-)

Stald Teglvang

0
0
Svar på denne tråd

Morfar
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 15:40

Nannaj: Morfaren til min hoppe er Kassander DH 263 (kender den ikke selv). Laika er kåret med 7 i det hele. Hun kan sagtens bruge lidt forædling og højtstillethed, men det har jeg indtrykket af at Crelido godt kan avle videre. (Det skal lige siges at hun ikke bliver redet og samtidig er hun meget let at fodre på - når hun bliver redet er hun mere ædel). Med hensyn til farven så behøver den ikke være skimmel...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider