Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Churchill-hoppe
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 18:27

Hvad siger I til kombinationen Churchill/Lancier/Martell? Og hvad ville I evt. sætte på af hingst? Ved godt at billeder ville være en stor hjælp, men er indtil videre kun ude efter foslag som passer rent afstamningsmæssigt. Ville en hingst som Corratus gøre afkommet for massivt? Jeg ville jo gerne ende med et rimeligt ædelt føl, uden nødvendigvis at bruge ren fuldblod.

Siradi

0
0
Svar på denne tråd

slet ingen?
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 21:33

slet ingen bud på denne tråd?

0
0
Svar på denne tråd

Udmærket...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 21:40

Jeg synes da afstamningen umiddelbart lyder meget fornuftigt. Churchill er jo selv en noget massiv herre, der har gjort det ret godt, hvorimod jeg måske opfatter Lancier afkommene som lidt "spinklere holstenere" hvis man kan sige det Jeg kan ikke sige dig om Corratus er et fornuftigt valg eller ej, når jeg ikke kender hoppen, men en dejlig hingst er han da.

Uden at have set hoppen er det jo også udmærket med en forholdsvis "ren" holstenerstamme til videre avl.

Crelido kunne være et bud, han virker til at give nogle dejligt ædle afkom.

Mvh Katharina

Der må jo være en vis spildprocent i alt hvad man foretager sig, IKKE?

0
0
Svar på denne tråd

Corratus
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 21:41
Corratus er en fantastisk god springhest- er din hoppe ikke ud af dressur linier ?

lækre lækre ponyer på.....

www.123hjemmeside.dk/rawasport

0
0
Svar på denne tråd

Corratus
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 21:56

Hej Siradi

Hvis din hoppe er ædel ville Corratus være et udmærket bud.

Vil du forædle din hoppe lidt kunne bud være Crelido, Willemoes og Carson Ask.

MVH Nanna ;-)

Stald Teglvang

0
0
Svar på denne tråd

Corratus
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 22:05

Corratus avler lidt tungt, så jeg tror han bliver for tung til din hoppe.

Vi har fået føl i år efter Corratus på vores Lando/Ibsen hoppe, en fin sag men det ser ud som om hun bliver kraftigere end sin mor, en lille kompact sag med masser af muskler.

Hoppen fik i 2005 et meget ædelt føl efter Come Back II.

Når jeg kigger på de 2 føl har come Back plagen længere ben og er ædlere end Corratusføllet.

Men du kan se dem alle på min præsentation. Hoppen hedder Lana. Come Back plagen hedder Great Prayer og Corratus føllet hedder C'est La Vie, Så kan du selv vurdere.

Mvh Jytte

Stald Topclass.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider