Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Stationsafprøvning ?
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 09:57

Hvornår bruger man stationsafprøvning til sin hoppe ??? Og hvilken forskel kan det gøre at bruge stationsafprøvning fremfor alm. sadelkåring ???

Helena

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 13:25

min hoppe Tanje har både været til egnethedstest og stationsafprøvning.. til egnethedstest spændte hun meget op og brugte ALT sin krudt på opvarmningen til alt andet end det hun skulle... resultatet foran dommerne blev også derefter og hun bestod desværre ikke...

jeg har så lige haft hende med til stationsafprøvning.. puha det blev dyrt, der kom lige en dyrlægeregning oveni... som jeg IKKE var blevet informeret om før regningen dumpede ind af døren.. jeg var godt nok informeret (efter jeg havde ringet) om dyrlægen til bagbenene.. men IKKE hendes hoste.. som jeg intet anede om havde været..

men hun fik af træningslederen i alle karakter bortset fra skridt en karakter højere end dommerne.. og testrytteren var også flink med sine karakter til min Tanje, der skulle have 700 point for at bestå.. hun bestod pga træningslederens pæne karakter om temperament og ridelighed og testrytterens 8 tal for ridelighed..

og derfor er det opholdet og hendes meget stabile temperament der gjorde hun fik sit R... det var det positive.. det negative ved stationsafprøvningen er at jeg så ikke hesten blive varmet op (her tænker jeg skridt) hesten blev ej heller skridtet af.. hesten virkede mat i alle gangarter og jeg synes ikke hun viste noget potentiale overhovedet under prøven.. hendes bagben var varme og hævet af at stå i boks..

så jeg er faktisk i kæmpe dilemma om jeg nogensinde kunne finde på at sende min hoppe atsted til sådan en tur igen.. men heldigvis har jeg ingen unghopper.. så jeg skal ikke beslutte det foreløbig..

men i det mindste har jeg en hoppe med bestået rideprøve nu..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider