Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

angående kåring af føl
Forfatter: 
Dato:  19-12-2006 19:52

hejsa

jeg er lidt nysgerrig, kan jeg få mit føl kåret.

Moren er ukendt race og Faren er en palomino hingst som skulle være kåret,hvis jeg kan få den kåret hvilke forbund kan jeg så få den kåret i..

Heste fortjener et godt liv, som alle andre.

A life lived in fear, is a life half lived

Mvh

Stine

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-12-2006 21:15
hvis det er en pony så kan du få den kåret i foregistret i dansk sports pony hvis den er hest kan du få den kåret i foregistret i dansk varmblod.. hved ikk om der er flere forbund du kan få den kåret i ikk så vidt jeg hved ihvertfald :)
0
0
Svar på denne tråd

Der er mig bekendt...
Forfatter: 
Dato:  20-12-2006 08:36

... ikke nogen avlsforbund der kårer føl.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

hingsteføl?
Forfatter: 
Dato:  20-12-2006 08:47
Er det et hingsteføl, kan det kun kåres, hvis der er fuld afstamning på moderen (og faderen selvfølgelig).
0
0
Svar på denne tråd

"kåring"
Forfatter: 
Dato:  20-12-2006 15:11

He he, jeg tror ikke I forstår Sifs bemærkning

Man kan først kåre enhest når den er voksen, altså 3 år eller ældre (måske er der enkelte forbund, der kårer 2-års - det skal jeg ikke kunne sige).

Så det du tænker på er nok følskuer, hvor føllet får en bedømmelse og kan blive brændemærket.

Men nogen kåring er det ikke

Ud over det kan jeg ikke svare på dit spørgsmål...

-Mia

*** Mangler din hest en dygtig rytter et par gange om ugen?? ***

Bor den i nærheden af København??

-Så vil jeg meget gerne hjælpe dig! :-)

0
0
Svar på denne tråd

Forstår...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 00:27
Jo jeg forstår godt Sifs kommentar, men forstår spørgsmålet sådan, at spørger vil vide, om føllet kan kåres, når det bliver 3. Følskuer er det jo for længst for sent med, medmindre det da er et føl, der slet ikke er født endnu.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 01:20
Hvis faren er en kåret palominohingst burde føllet, hvis det er en hoppe kunne kåres i forregisteret i det forbund hvor hingsten er kåret. Ud fra dit indlæg er jeg i tvivl om det er et føl med papirer, da du siger at faren skulle være kåret og moren er en ukendt race. Har den ikke papirer men er palominofarvet - kan en hoppe stilles i forregisteret i begge palominoforbund , mener jeg. Hvis ikkeer det enten FOR DSP / DV

Avl af Palomino & Pinto-Arabere/
Rainbow Arabians
0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 13:01
det jeg spørg om er.. kan den blive kåret når den bliver gammel nok... jeg ved ikke hvor mange papirer jeg får på føllet da det ikke er født endnu, men ville bare gerne vide om der var en chance for at det kunne blive kåret..

Heste fortjener et godt liv, som alle andre.

A life lived in fear, is a life half lived

Mvh

Stine

0
0
Svar på denne tråd

Føl kåring ??
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 19:45

Hejsa,

Såfremt føllet bliver en hoppe kan hun vel optages med eller uden papirer/ afstamning i DSP / DV- men får du et hingsteføl så er der ikke så mange muligheder med mindre afstamningen er helt ok.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-12-2006 08:20

Hvis føllet er efter en kåret hingst, skal der medfølge papirer på den. Alle hingsteholdere i Danmark har pligt til at indberette bedækninger, som de foretager med deres kårede hingste.

Dvs. er det indberettet får du som minimum kendt afstamning på farsiden.

Får du et hingsteføl kan den ikke kåres med ovenstående afstamning uanset.

Får du et hoppeføl vil farven ligeledes spille ind, specielt da hvis bedækningen ikke er indberettet til LU.

Men får du et palominofarvet hoppeføl kan den optages i F1 hos DPA uanset om du har afstamningen på den eller ej, såfremt den eksteriørmæssigt opfylder dommernes krav.

Kan du have en rigtig god jul

Tina V.

Hvor fornuften sparker troen ud, smutter overtroen ind ad bagdøren

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Smukke palominoer er en fryd for øjet

0
0
Svar på denne tråd

Kåring ?
Forfatter: 
Dato:  23-12-2006 17:50

Hej igen,

Hvis du venter føl til foråret- burde du / hingsteholderen havde indsendt et indberetningsskema om bedækningtidspunkt eller det som hedder attest. Allerede nu burde du have modtaget papirer omkring følanmeldelse.

MVH

Kay

lækre lækre ponyer på.....

www.123hjemmeside.dk/rawasport

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider