Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Drægtig hoppe på ridecenter. Risiko?
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 13:52

Er det for risikabelt at have en drægtig hoppe opstaldet på ridecenter, med stor udskiftning af heste og heste der tager ud til stævner hver weekend? Ville i turde det?

Bortset fra virusabort, hvad er så den værste smittefare for drægtige hopper + føl?

Verden har mistet en af dem der betød noget
Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Savner dig min skat, men sorgen er kærlighedens pris
Det sværreste er at vise man er noget særligt
0
0
Svar på denne tråd

Og det er
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 14:00
Der vil være tale om en hoppe der primært skal bruges til avl, og opstaldning på et almindeligt ridecenter har ikke første prioritet, men jeg vil gerne vide hvad risikoen er.

Verden har mistet en af dem der betød noget
Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Savner dig min skat, men sorgen er kærlighedens pris
Det sværreste er at vise man er noget særligt
0
0
Svar på denne tråd

hoppe på ridecenter
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 14:30

Jeg havde Hekla på et stort ridecenter da Hope blev født...

Det gik fint mht folingen, men problemet efter var at alle jo synes de kære små er enormt søde, så det stakkels føl blev plaget dagen lang at folk der skulle kæle hende...

Det var værst da hun fik bukkehov og var meget øm og træt og folk ikke fattede at hun havde brug for fred - det resulterede i et føl der begyndte at løbe efter folk med ørerne ned ad nakken og ofte vendte røven til og sparkede... Staldmanden kunne ikke give hende grime på i boksen, for så vendte hun røven til...

Jeg flyttede med hestene derfra da Hope var 8 mdr og hun er nu blevet en helt anden hest, men det har taget tid...

Så jeg skal ikke have flere føl på ridecenter...

Op til folingen vaccinerede jeg mod virusabort, fik en boks lidt for sig selv og fik en fold for mig selv (til Hekla og min anden hest), så Hekla havde ikke den store kontakt med nye heste...

mvh. Heidi, Madoll, High-Line & High Hope

Stutteri High

Afkom efter Madoll (avlet af Steffen Madsen) efterlyses

Blå fodertønder sælges - se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Hoppe på ridecenter
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 14:42

Som Heidi har oplevet, tror jeg også at min største bekymring ville være stress hos hoppe og/eller føl.

Og jo så florer der jo nok en del mere af alle sygdomme - ikke kun virus-aborten (kan ikke lige huske navnet)

I ønskes alle en rigtig glædelig jul

Rytter søges, gerne dressur på LA niveau

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider