Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hingstegal:S
Forfatter: 
Dato:  14-12-2006 21:50

ja som overskriften siger, hingstegal? Jeg har en hopppe som jeg fik bedækket i juni (mener jeg, har det på papir) nu er mit spørgsmål så bare om hun stadig kan være hingstegal, hvis hun er med føl?

Hun fik en sprøjte, da hun havde stået en måned hos hingsten og stadig ikke vidste tegn, der gik så to dage og hun var klar. Hingsten var på hende flere gange og flere dage. Jeg fik hende hjem da hun ikke længere var hingtegal, der gik så kun en uge-fjortendage så var hun det igen, hvilket hun var 2-3uger:S siden da har hun a og til været hingstegal.

Er det helt udelukket hun får en føllebasse så? eller er der stadig håb? Har ikke fået hende scannet.

Meen håber virkelig at få en lille Caltrix(ja navnet er allerede fundet )

Elsker min hoppe så højt, mit et og alt, så håber virkelig der er noget.

Mnage hilsner Kamilla og Trixie

-Håber virkelig i kan hælpe med mkit spørgsmål

Milla og Trixie 4-ever. Elsker hende!!!

Fjoller kan sku noget!!!

<3 Trixie & Anitta & J'son<3

<333

0
0
Svar på denne tråd

føllere <3
Forfatter: 
Dato:  14-12-2006 22:11

jeg har hør om det men jeg har dog aldrig set det

men jeg har oplevet det den anden vej hvor hoppen trode den var i fol og ikke folede og vi ved den ikke ikke smed det for så da hun blev hingstegal ville vi kunne have se fostered

men jeg vil sige prøv at få henne scannet

jeg håber at du får dit føl og jeg krydser fingre for det

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-12-2006 22:30
Jeg tror desværre ikke der er føl i din hoppe, hvis hun har været hestegal flere gange siden.. Jeg ville kontakte dyrlægen for at få hoppen undersøgt..

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard, Ø. Snogbæk

Dansk Varmblod er det bedste :-)

Venter føl april 2007!

SÆLGES:

Fleecedækken str. 145, blåt m. sort kant og hvid pibe, mrk. Horse Saver

0
0
Svar på denne tråd

et godt råd
Forfatter: 
Dato:  14-12-2006 23:48

hej milla

jeg tror ikke din hoppe er med føl når hun har været hingstegal flere gande sorry

men som der var en der skrev at du skulle få hende scannet så må jeg desvære skuffe dig det kan man ikke når hunskulle være så langt henne og håndprøve kan heller ikke lade sig gøre der er en stor sansynlighed for at man skader føllet (hvis der er en) du kan snarke med din dyrlæge men han/hun vil kom sige det samme mit råd er se tiden an der er alligevel ikke noget at gøre ved det nu så det er penge ud af vinduet

hvis der ikke kommer en følle næste år og du stadig vil ha et så prøv at få lavet en svaberprøve på hende for efter det du skrev med at hun ikke blev hingstegal kunne og kun kunne tyde på hun er uren for ved naturlig bedækning er er der stor chance for bakterier.

men held og lykke

0
0
Svar på denne tråd

Håndprøve
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 08:23
Ja, jeg ville nu få lavet en håndprøve. Det der med at man kan skade føllet er en gammel skrøne. Fordelen ved at få lavet en håndprøve nu hvor hoppen tilsyneladende viser brunst, er at man så kan få taget en svaberprøve og få behandlet evt. urenheder i god tid inden den nye sæson.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 09:02

Jeg ville bestemt også få hende håndprøvet, så du ved med sikkerhed om hun er drægtig eller ej.

Jeg har selv en hoppe der viser brunst på trods af, at hun altså er drægtig.

Det har resulteret i to år uden føl, idet jeg selv har hingst og lod ham bedække hende.

Til sidst sagde dyrlægen, at nu var det slut, ikke mere hingst efter bedækning.

Hun blev scannet drægtig, men kom i brunst og blev ikke bedækket.

Resultat: En drægtig hoppe som stadigvæk gerne vil hygge sig med hingsten, men som nu skal fole i maj, hun blev håndprøvet i femte måned.

Gunni.

Er det ikke en araber er det bare en hest.

Opdræt af 100% crabbet og Crabbet/Old english fuldblodsarabere.

www.gu-ku-vi.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider