|
|
| JUBII, JEG HAR MÆRKET LIV |
| Forfatter:  |
bimboe |
| Dato:  |
07-12-2006 17:32 |
|
Inspirationen fra mit andet indlæg om hvordan de drægtige hopper ser ud, har fået mig til og holde ekstra øje med liv i mavsen på Freja... Mens hun her til aften spiste sit foder, synes jeg hun trak vejret tung, kunne se det på maven, og tænkte at jeg ville mærke efter. Der gik ikke lang tid, før jeg mærkede et spark. Flere gange kunne jeg mærke dunk på bugen, tårene trillede ned ad kinderne af glæde, da jeg ringede over tilmine forældre, og glædeligt fortalte min mor, at følle sparkede  Ej, hvor er jeg glad, det første officielle tegn på liv, idag torsdag d. 7/12 2006  Nu kan jeg bare ikke vente til den lille kommer til verden, puha tiden er lang  Tine - Den lykkelige ejer af Freja og hendes kommende stjerne følle 
En rigtig hest er en oldenborg. Der hvor volden går ind, går forstanden ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fdfdsfdsfdsa |
|
|
tillykke venter selv spændt på min, men da hun først har termin i juli, så er der jo noget tid endu. hvornår har i termin?
i må gerne hade mig, men had mig venligst for hvem jeg er, og ikke hvem jeg ikke er!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det har vi |
bimboe |
07-12-2006 17:39 |
|
d. 19 marts  Og tak... Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
bliver lidt misundelig, min kunne desværre ikke gå ifol.. 
men mange gange tillykke...kan godt forstå i glæder jer det er nu sjovt med sådan nogle små nogle... mvh tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
tillykke tillykke - jeg glæder mig også .. ventet mit første føl nogensinde d 4 april  min kære mand siger at jeg snakker om det som om det var mig selv der var gravid  men man kan jo ikke lade være ...!
Venlig Hilsen Tine god begynder pony købes ! skal være stabil i alle forhold da det er til en 5 årig pige som er abselut begynder, vil komme til meget hestevenlig familie max 130 i stg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er så sjovt |
|
|
jeg har os mærket liv i min, sådan virkelig spark, jeg tror det er en slem stærk dreng der ligger derinde...
juhhuu hoppen er ifol, den heldige far er feinbrand..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Takker til alle |
bimboe |
08-12-2006 18:52 |
|
Jeg er sikker på, at det var meget feminine spark, det føltes sådan, så det er en lille hoppe, der venter. Har også drømt om hende, så ved hvordan hun ser ud, mærkeligt ikke  Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har også.. |
|
|
mærket liv idag, en rigtig lille sparker er den 
Krone og bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Midtjylland Læderridestøvler sælges - Se præs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hehe... |
|
|
...jeg mærkede allerede liv da følle var 4 mdr gammel på min hoppe. Hun skal fole midt i maj.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Plethesten |
|
|
Det kan så ikke lade sig gøre, da fosteret er så lille på det tidspunkt at du overhovedet ikke kan mærke det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ej, det har.. |
|
|
vist bare været indbildning.. 4 måneder.. Hvor stort er fostret lige på det tidspunkt, 5 cm??
Krone og bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Midtjylland Læderridestøvler sælges - Se præs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ej okay.. |
|
|
måske den er lidt større, men ikke stor nok til at sparke så kraftigt at der kan mærkes liv..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har ikke mærket noget |
|
|
endnu, ellers også har jeg bare ikke haft tid nok til at studere hendes mave. Men hun vokser ihvertfald gevaldigt, men er nu ret sikker på at vi får et hingsteføl, det gør nu heller ikke så meget. Bare det kommer og er sund/rask 
STALD SMEDEGAARD Dansk Oldenborg Avl
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pga den |
|
|
tråd med hvor store hestene er nu, så stod jeg igår i stalden og gloede på hestens mave i godt en time...i håb om at kunne se liv...jeg så ikke noget. Tilgengæld var hun helt vild med at blive gnubbet på maven...altså den del der virkelig peger ned mod jorden...det var guld værd, kunne jeg se. Hm...på fredag kommer dr. dyr, så må vi se om hun kan hører bare lidt..Jeg kan næsten ikke vente mere.. Men jeg har sagt til mig selv at det først er i den 8. måned man kan se/mærke noget, så jeg ikke går helt i selvsving her i december. Hun har termin 14. april. Så 7 måneder henne nu.
Mvh. Tine Vil du til udlandet i et år og passe heste?! Hestepasser søges til stald i Schweiz. Start juli ´07 Kontakt mig for flere oplysninger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mathilde |
|
|
Min dejlige hoppe er jo også ifol...  Og jeg glæder mig helt vildt. Manden og jeg har det som om vi selv skal have barn... Men det skal vi jo også!! Et følbarn  Vi har i en lille mdr. tid kunne mærke liv på Mathilde.. Hun er meget stor og det har hun været længe.. Min dyrlæge har haft en lille snak med mig omkring muligheden for at der er 2 føl  Nu må vi se hvordan.. hun har det rigtig godt og er glad!! Mathilde er sat til d. 10 April om mit "føl" er omkring 60 cm. langt og vejer ca 10 kg. Alle evt. aftegn er synlige og den har man og hale hår... Ihh, vi glæder og så meget!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min hoppe |
bimboe |
09-12-2006 11:11 |
|
kan også godt lide og blive nusset på bugen, hun er blevet rigtig hyggelig, og vil meget gerne nusse og møsse  Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| størrelser? |
|
|
...min er 5 måneder henne, og ved at blive lidt rund om maven - det er hyggeligt...men ingen liv endnu... Er der nogen(ja, beklager, det er nok 500. gang nogen spørger herinde - men jeg kan ikke finde indlægget med linket...), der har et link til en side hvor man kan se hvor stort fosteret er undervejs i drægtigheden? Mange tak, Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke. |
|
|
Knus fra Lene Silas født d. 24. sept. 2006 kl. 23.12 3740g og 53cm. Status 7. nov. 5200g og 60cm. lang. Alexander født 11-01-2003 Avlshoppe søges til låns. Kårede i DV eller TAF. OBS: Bolig søges til leje
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| CharlotteGC |
|
|
Tja det var da i hvert fald ikke hendes tarme der rumsterede sådan rundt og bulede ud igen og igen lige bag ved ribbenene i venstre side! Føllet er da også på str med en stor killing når hun er 4 mdr henne så hvis det har lagt langt ude til venstre (som det også gjorde sidste gang hun ventede) ja så kan det da sagtens have været føllet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu har jeg set |
|
|
...et 4 mdr. foster og det kan ikke sparke igennem bughulen så du kan se det. Selve kroppen svarer til en lille kødpølse og benene er ikke tykkere end din lillefinger og nærmest af blød gummi på det tidspunkt. Så du kan være 100% sikker på at det var tarmbevægelser du har set.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| bimboe.. |
|
|
Hvor er det bare fantastisk .. Uh hvor er jeg misundelig.. Jeg kan huske det som var det igår.. Det er helt fantastiske elleve måneder og jeg kan love dig for, at det fantastiske fortsætter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hey søde |
bimboe |
10-12-2006 19:15 |
|
Ja, det er bare helt vildt.. Du må komme og se følle når den er kommet til verden  Knus Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min hoppe er 7 måneder henne (sat til den 22/4-07), men synes ikke rigtig jeg kan se noget liv.. Hun er ellers lige blevet klippet, så hendes mave er meget tydelig 
Mette Timmermann Kock Elbækgaard, Ø. Snogbæk Dansk Varmblod er det bedste  Venter føl april 2007! SÆLGES: Fleecedækken str. 145, mrk. Capriati, lilla/blå-ternet Fleecedækken str. 145, mrk. Horse Saver
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hyggeligt |
|
|
Jeg har også lige i går mærket liv i min hoppe som er knap 6 måneder henne. Det synes jeg også er tidligt at begynde at kunne mærke føllet, men det var det samme sidste år, så måske det bare er generelt for denne hoppe. Det er så hyggeligt og livsbekræftende når man mærker liv. Det bliver aldrig mindre fantastisk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej jeg får |
|
|
helt lyst til at gå ud og se efter liv. Men det er nok lidt sent nu. Hun vil nok blive en smule sur, hvis jeg kom ud for at stå og glo på hendes mavse. Den ene hoppe er sat til d. 24. april, så hun må være 7 mdr henne. Og den anden er sat til d. 24. juni, det giver 5 mdr. henne. Held og lykke med alle jeres dejlge damer, der gider at producere afkom til os. Så vi har noget at gå i selvsving over. Mvh. Lotte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
jeg har i dag været ude og hilse på den hoppe jeg har lånt maven på og har mærket liv  først 2 små spark som var meget svagt og så et kraftigt som jeg er overbevist om er fordi følle vendte sig det er godt nok vildt - nu er jeg fuldstændig ustyrlig 
Venlig Hilsen Tine god begynder pony købes ! skal være stabil i alle forhold da det er til en 5 årig pige som er abselut begynder, vil komme til meget hestevenlig familie max 130 i stg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Liv... |
Mai Knudsen |
12-12-2006 22:21 |
|
Jubii har lge for 5 min siden mærket masser af liv... Mærkede ellers igår aftes hvor jeg intet kunne føle, men jeg kunne se hun havde det meget tungt. Så idag ville jeg lige mærke da jeg fodrede til natten og om ikke der kom et spark lige som jeg satte hånden på.  blev lidt overrasket så stod der lidt for lige at sikre mig og på de 2 min fik jeg 4 spark at gå i seng på.. Hun skal fole i midten af marts.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
ikke mærket noget liv endnu, men har nu heller ikke gået og mærket efter... Madde er sat til den 16. februar og ved at være noget stor  Sidst hun var med føl kunne jeg heller ikke mærke noget... tror bare hendes føl lader op til de kommer ud, for Tottie var en rigtig frisk fyr med gang i. Så mon ikke også brormand også bliver det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så er der også |
|
|
konstaret liv her. Dyrlægen var der idag, og lige inden hun kom mærkede jeg noget mærkeligt. Men efter at have læst denne tråd, var jeg sikker på at det måtte være tarme. Men imens dyrlægen var der, skete det igen hele 2 gange. og selv dyrlægen var overrasket over hvor tydeligt det var. Dog blev hesten også betegnet som i vel god foderstand, og selve maven godt veludviklet, faktisk ville hun have skudt den til 8-9 måned, men ja, så er det ihvetfald ikke diadem der er den stolte fader.
Mvh. Tine Vil du til udlandet i et år og passe heste?! Hestepasser søges til stald i Schweiz. Start juli ´07 Kontakt mig for flere oplysninger Kender du en fotograf? www.heste-nettet.dk/fo...742/43742/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|