Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Realistisk bud på araber
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 23:41

Jeg har i et par måneder redet en hoppe efter Bonjour Bajar (eller Bahar?).

Ejeren vil egentlig gerne af med hende, men hesten er ikke officielt sat til salg. Jeg vil give et bud på hende, men den pris ejer forventer/forlanger er en hel del mere end hvad jeg syntes hesten reelt er værd.

Er der nogle der kan give et bud på hvad sådan en pige er værd:

Lys skimlet hoppe efter Bonjour Bajar. 6 år. 150 cm i stg. uden sko. Hun vejer ca. 100 kg for meget og er ikke i form.

Tilredet, men redet on/off og erfaringsmæssigt er hun som en 4-års. Hun springer gerne, men har ingen sikker teknik, dog er hun glad for det. I dressuren skal man ride hvert skridt ud af hende og hun er helt stiv på den ene volte. Hun går meget under lod men uden at hænge i tøjlen.

På stald er hun from som et lam, man kan røre hende overalt. Hun har aldrig været i en trailer og har aldrig været væk fra det sted hun er født og opstaldet. Derfor er hun totalt uerfaren med terræn, stævner m.m. Hun har altid gået alene sammen med sin mor (shagya-araber u/papir), der dog for nylig er blevet aflivet pga. sygdom. Hun skal så først til nu at lære at begå sig i en flok og være i ridehus og på bane med andre heste. Hun er lidt nervøs over alt det nye og slår op med hovedet når hun har "fået nok" og trænger til ro i hovedet. Totalt tryghedsnarkoman og kan absolut ikke lide at være alene.

Hvad kan sådan en lille pige koste? Jeg vil gerne købe hende men ikke for enhver pris. Det er med vilje at jeg ikke nævner ejers pris for jer, dels fordi den ikke officielt er til salg og dels for ikke at "farve" jeres indtryk.

KH Pia

- Nu uden Gicell T, men stadig med minimuler -

BRODERI TIL HESTEFOLKET: WWW.SHOPFREKA.DK

LÅNEHEST søges: 3-12 år, 148-165 cm, LC dressur/spring, trafikvant.

0
0
Svar på denne tråd

du kan
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 00:22

få en næsten tilsvarende (4 år, let redet, 151cm) med samme far og ren shagyamor for 24.000 incl. brugt sadel (se www.shagya-anglo-arabere.dk/ -salgsliste), så jeg vil mene, at du skal give noget i den retning. De manglende papirer kan bruges som argument for at betale mindre, men mange er reelt ligeglade; de køber en ridehest og ikke et avlsdyr.

Om man så mener at prisniveauet generelt er for højt eller lavt er en helt anden diskussion...

Prisen ligger lidt lavt pga. højden, men omvendt er der faktisk en del efterspørgsel på tilredede shagyaer i øjeblikket, bl.a. fordi VM-distancevinderen igen i år er en shagya.

Ullan

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 09:22
Jeg synes nu ikke papirerne er helt lige meget for prisen - ligesom det ikke vil være det for fremtidige føl - så mit bud ville være 15-18000 mere ville jeg i hvert fald ikke betale.
0
0
Svar på denne tråd

enig med 10vilde heste
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 12:24

ca. 15-18 tusinde.

Jeg købte selv en araber blanding på 161 i stang, ukendte forældre. IKKE vant til noget som helst, ej tilredet. 4 år

Men godt eksteriør og super smuk. Pris 19.000

"din" hest bør koste det samme eller lidt under, da den er 10 cm mindre.

0
0
Svar på denne tråd

Ja cirka
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 18:48

Ja, sådan en 15-18.000 vil jeg nok også sige. Jeg solgte en hoppe u. papirer på 1.53 (araber/welsh blanding), der var billedsmuk og gik nogenlunde stabilt dressur på ca. LB-niveau samt med fin springteknik og i fin form, til 21.000 kr.

Så i og med at hoppen der ikke er i træning og u. papirer - tja - omkring 18.000 nok?

*Hvis forventningens glæde er den største, hvorfor må man så ikke glæde sig for tidligt?!* © VKH
Palomino/arabere: Ibriiz Arabians
DSP føl + OX arabere til salg... se mere på min præs.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider