Jeg har i et par måneder redet en hoppe efter Bonjour Bajar (eller Bahar?).
Ejeren vil egentlig gerne af med hende, men hesten er ikke officielt sat til salg. Jeg vil give et bud på hende, men den pris ejer forventer/forlanger er en hel del mere end hvad jeg syntes hesten reelt er værd.
Er der nogle der kan give et bud på hvad sådan en pige er værd:
Lys skimlet hoppe efter Bonjour Bajar. 6 år. 150 cm i stg. uden sko. Hun vejer ca. 100 kg for meget og er ikke i form.
Tilredet, men redet on/off og erfaringsmæssigt er hun som en 4-års. Hun springer gerne, men har ingen sikker teknik, dog er hun glad for det. I dressuren skal man ride hvert skridt ud af hende og hun er helt stiv på den ene volte. Hun går meget under lod men uden at hænge i tøjlen.
På stald er hun from som et lam, man kan røre hende overalt. Hun har aldrig været i en trailer og har aldrig været væk fra det sted hun er født og opstaldet. Derfor er hun totalt uerfaren med terræn, stævner m.m. Hun har altid gået alene sammen med sin mor (shagya-araber u/papir), der dog for nylig er blevet aflivet pga. sygdom. Hun skal så først til nu at lære at begå sig i en flok og være i ridehus og på bane med andre heste. Hun er lidt nervøs over alt det nye og slår op med hovedet når hun har "fået nok" og trænger til ro i hovedet. Totalt tryghedsnarkoman og kan absolut ikke lide at være alene.
Hvad kan sådan en lille pige koste? Jeg vil gerne købe hende men ikke for enhver pris. Det er med vilje at jeg ikke nævner ejers pris for jer, dels fordi den ikke officielt er til salg og dels for ikke at "farve" jeres indtryk.