Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

En blanding???
Forfatter: 
Dato:  03-08-2002 01:02
Jeg går sådan og passer/har(næsten da), en hest på 2½, som jeg har gået og grublet over...

Han er en blanding mellem en DV og en XXX(fuldblod)..

Men hvad ka' sådan en blive god til?
Så vidt jeg ved var hans mor både god til dressur og hun elskede at springe(hun var dv) og hans far som var fuldblod havde en god galop(vilket man jo os'se kun ka' forvente af en fuldblod).....

Ellers ved jeg ikke så meget mere....

Han skal jo nemlig snart til at rides til og når han en dag er gammel nok har jeg da stævne-planer med ham så jeg ville vide hvad sådan en størrelse egner sig bedst til.....

Hende de kalder hesten:-P
0
0
Svar på denne tråd

Re: En blanding???
Forfatter: 
Dato:  03-08-2002 01:37
Det kommer vel an på så meget. Men kombinationen DV / fuldblod er slet ikke så unormal. Faktisk opfordrer DV til at bruge fuldblod for hvert 3. led (eller er det hver 4.?)

Hvad din hest egner sig til afhænger af hans evner, og dem kan jeg af gode grunde ikke se her.
Har han gode gangarter, og er fornuftig i hovedet, kan han vel bruges til dressur.
Er der lidt mere power på, er det måske en springhest du har dig. Eller måske en militaryhest?

Hvem er moderen efter? (Det kan jo være, der ligger noget fin dressur eller god springning i anerne.)

Umiddelbart lyder det til at alle muligheder er åbne, så hvad vil du helst?

mvh. Betina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-08-2002 03:19
Jeg ved ikke hvem forældrerne er efter da jeg lige er begyndt og hygge om ham og jeg har endnu ikke tjekket hans stamtavle da han jo verken forventes at blive kæmpe OL-vinder eller avls-hest....

Han går pænt på benene, men jeg har endnu ikke set ham i andet end skridt, da han er sommer-sløv og på græs lige for tiden... Men han skulle som sagt gå nydeligt på benene og ha' fine gangarter....

Han er utrolig rolig orven i hovedet... Det er som om han ikke rigtigt har opdaget hvad det vil sige at være plag.
Man kan sådan set sparke ham i rumpen og han vender sig om og siger undskyld.... Men jeg har nu ikke i sinde at prøve... *sg*

Han stod fuldkommen stille både da han fik raspet tænder sidst og da han blev brændemærket, så rolig det er han.....

Men samtidig håber og tror jeg at han ku' blive en god springhest.....
Det var hans mor, og han er både pænt nok bygget og har power nok hvis man bare finder det frem....

Jeg er frisk på næsten alt.... Hende de kalder hesten:-P
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-08-2002 11:34
Han skal nok blive en rigtig god hest.

Har selv en hingst på lidt over 2 år,hvor hans Mor er fuldblod xx og hans far er dv(Royal z 2).

Han skal bruges til springning,men han går da gavaldigt
på sine ben(det gjorde hans Mor nu også).
Hans Far var jo en utrolig god springhest.

Det gode ved at krydse med fuldblod er at du får hurtigheden,tænk på når man skal til omspring,der har man jo et + med sig!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-08-2002 12:05
Det er jo rigtigt nok.....

Jeg har os'se mest i sinde at bruge ham til sprining.

HAn bli'r os'se høj, ca. 1,70....

Og så er der lille mig på bare 1,63 *gg*

Men jeg håber da på at han bli'r en lille stjerne:)
Hende de kalder hesten:-P
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-08-2002 19:48
Hejsa
Det afhænger meget hvad din hest er faldet ud efter.
JEg har redet et par år på en hoppe der var DV/XX.
Hun var eminent god til dressur. Det var meningen at hun skulle være redet i M-dressur, men nåede det aldrig pga tidligere rytter.

Men de kan også være velegnede til spring eller distance.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider