Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hjælp til valg af hingst
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 23:31

Hey...

Håber i har lyst til at komme med jeres bud på hvilken hingst jeg med fordel kunne vælge at få "min" lånehoppe ifolet med...

Hun er desværre ikke min mere...men har aftale med ejer om at måtte trække et føl efter hende og har hende i øjeblikket i fuldpasning...

Cheavy, er efter :

F : Buster Kærgård (100 % oldenborger)

MF : Waldstern

MMF : Allegro

Hun er ca. 168 cm i stang og er typemæssigt faldet ud efter sin far.

Hun er kåret i DV (FOR)

Hun har gode gangarter...træder meget ind under sig og har godt afskub.

Løsspringer 145 cm.

Har selv overvejet at bruge XX'er eller en "spinkel" DV'er.

Afkommet skal være min fremtidige ridehest...all-round.

Glæder mig til at høre jeres foreslag...

Mvh

Trine

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 17:36

...jeg ville nok vælge en hingst der har noget mere hals og har lange ben og har en god gang som den giver videre.

Racen i sig selv er svær at sige, men typemæssigt ville jeg sige lidt hen ad Loudinni.

Jeg syns dog ikke jeg har set ret mange gode heste efter ham, men han er lækker i sig selv.

Jeg er selv ret vild med ham her som hedder Danone II DVH 873. Her står lidt om ham:

www.euro-hingste-saed...%20C-D.htm

Ellers er der også Gribaldi DVH 657. Han er rigtig smart syns jeg Her er lidt om ham:

www.euro-hingste-saed...0G-H-J.htm

Den her er nu også skøn. Den hedder Riccione.

www.euro-hingste-saed...te%20R.htm

Her er det Royaldik. Han er ret ædel og jeg tror han kunne være fin til din hoppe. Jeg overvejer ham selv til min hoppe på et tidspunkt: www.euro-hingste-saed...te%20R.htm :

Ellers er der jo bare hingsten over alle hingste (syns jeg) Wolkentanz II. www.euro-hingste-saed...%20S-W.htm :

Ved ikke om du syns at mine forslag er helt hen i vejret

Knabstruppere forever !!
0
0
Svar på denne tråd

Tak for foreslagene
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 18:56

Hey...

Som overskriften siger...så tak for de foreslag jeg har modtaget...

Vil bestemt overveje og læse om de forskellige...

Håber der er flere der har lyst til at give deres mening.

Mvh

Trine

0
0
Svar på denne tråd

forædler
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 19:57

Hvad med måske De Noir, Painters Row xx, Michellino, Esteban xx eller flyinfact xx?

Tror det vil være godt med forædlerblod.

0
0
Svar på denne tråd

fuldblod
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 20:00

Jeg ville også overveje fuldblod. En mulighed kunne være Itsabrahma, er udstyret med en for fuldblod helt fantastisk flot hals.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 20:54

Jeg ville bestemt også overveje en god fuldblod til den ovenstående hoppe.

Iøvrigt så er det muligt at hun ligner Buster, men jeg ser godt nok også morfar Waldstern i hende, selv om han var en del mørkere i farven.

Men helt klart ville jeg ikke tøve med fuldblod til hende.

Mvh

Tina V.

Hvor fornuften sparker troen ud, smutter overtroen ind ad bagdøren

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Smukke palominoer er en fryd for øjet

0
0
Svar på denne tråd

Endnu en gang tak
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 21:09

Hey...

Hvor er det dejligt at der er andre der også synes at det ville være udemærket at bruge fuldblod på hende...

Med hendes sind er jeg slet ikke i tvivl om at hun vil kunne "klare" at blive krydset med et lidt mere tændt temperament...

Cheavy har som tidligere skrevet, rigtig gode og fremadgribende bevægelser...men kunne i et fremtidigt afkom godt tænke mig endnu mere gang + en hest der ikke er så tung (ved godt jeg også har en belgier )...Er jo desværre ikke udstyret med de længste ben...

Her er et billede af hendes mor + Cheavy fra den dag hun blev født...

Kom endelig gerne med flere foreslag...

Mvh

Trine

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-11-2006 14:25

MIt bud ville nok også være itsabrahma xx , De nior eller evt Gagarin ?

0
0
Svar på denne tråd

springhingst
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 17:04
Skal det være en dressur hingst?

Man kunne evt. bruge Carson Ask, han er en meget højstillet hingst, og avler meget ens afkom alle arver meget af hans udseende. Derudover kan man ikke fremhæve Carsons galop nok, og oveni er han en meget intelligent hest.

Derudover er der også Krake Ask meget fuldblodspræget DV, fløjhingst til hingstekåring 2006. Ulempen ved ham er nok at man ved intet om hvordan han avler endnu.

www.stutteriask.dk
0
0
Svar på denne tråd

fuldblod
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 22:05

Hvis du har lyst til at bruge xx, så er hun helt klart en hoppe der vil have godt af fuldblod, du skal nok ikke forvente de store bevægelsesmæssige forbedringer, specielt i traven...

Og Itsabrahma er klart en lækker en af slagsen med fin bevægelse og en imponerende ældre herre med et super temperament... (han en 20 år)...

De Noir vil være mit bud hvis det skal være en "ikke ren xx", da han ser ud til at avle dejligt ædelt...

En fin halvblod kunne også være muligt, dog skal du være obs på at den anden halvdel også er ædelt, da der ellers kan være stor spredning på hvad de videregiver...

Ellers dejlig hoppe :-)

mvh. Heidi, High-Line & High Hope

Stutteri High

Afkom efter Blis DS 5040 efterlyses

Blå fodertønder sælges - se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider