Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hingst til min hoppe
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 08:45

Jeg er så småt igang med at finde ud af, hvilken hingst der skal have fornøjelse af at levere sæd til min nye hoppe til foråret. Jeg har en enkelt hingst i tankerne, men det kunne være sjovt om nogle af jer, havde et emne.

Lidt om hoppen:

Blue Hors Salvie 168 cm i stang. F: Blue Hors Silver Moon, MF: Sweedwngruss, MMF: Galanthus. Hun er kåret i F3 (af samme grund som Matine´, Silver Moon var ikke kåret på bedægningstidspunktet) Hun er kåret med flg: Type og krop: 8 Hoved og hals: 8 Skulder og manke: 8 Overlinie og bagpart: 9 Forlemmer: 7 Baglemmer: 7 Skridt: 7 Trav: 9 Galop: 8 HELHED: 8

"En storrammet, harmonisk hoppe med særdeles god og smidig bevægelse".

Hun har endvidere gået 4 års championat, med placering i finalen og flg. karakter: Skridt: 7,5 Trav: 9 Galop: 8,5 Ridelighed: 9 Kapacitet: 9

Jeg ønsker naturligvis at forbedre skridt og med hensyn til lemmer, er hun indfodet for.

Nogle bud på hvilken hingst der vil være egnet?

0
0
Svar på denne tråd

Kåring
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 09:22

Det er IKKE pga. Silver Moon's manglende DV-kåring at din hoppe og Matiné er kåret i hhv. F3 og F2, det er pga. morstammens manglende kåringer. Hvis ikke DV havde accepteret den godkendelse Silver Moon havde så ville de have været optaget i F1 begge to.

En hingst som Damsey er kåret med 9 i skridt. Hans halvbror Don Diego med 8.

Mht. lemmer så hold dig langt fra alt der har Weltmeyer i afstamningen, da der ofte ses indfodede forlemmer.

0
0
Svar på denne tråd

charlotte
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 09:30

jeg fik afvide af DV´s avlskonsulent at det var pga Silver Moon, da jeg ringede til dem??? Jeg kan godt se i hendes papir nu at MM er FOR hoppe og MMM er LU... Hmm, nå men det er jo også underordnet (O:

Damsey vil jeg lige se nærmere på...

0
0
Svar på denne tråd

føllet
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 17:57

Hvad er hendes tidligere føl efter? Og er det godt?!

Kan se et på din præs...

-Mia

*** Mangler din hest en dygtig rytter et par gange om ugen?? ***

Bor den i nærheden af København??

-Så vil jeg meget gerne hjælpe dig! :-)

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 20:27

Hun har bla. haft et Don Romantic afkom og et Sandro Hit afkom så vidt jeg husker. Salvies mor Savage Rose fik vist nok 10 i egnethedstesten i trav. Vi har haft Don Romantic hoppen til at gå, og den er helt suverænt godt travende med super temp. Den bliver 3 til sommer, og jeg ved at min veninde har store planer om at sende den til stationsafprøvning Men det er en stor hoppe, vil tro at den ender på et stykke over 1.70.

Sandro Hitten har jeg kun set som føl, men hold da op! Ps. Romantic'en er rødskimmel

Mvh Katharina

Der må jo være en vis spildprocent i alt hvad man foretager sig, IKKE?

0
0
Svar på denne tråd

Romantic
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 22:18

Hej Katharina.

Hvor sjovt du kender til Salvie.. Lige præcis Romantic føllet kunne jeg jo af gode grunde ikke se hos Agnete, da jeg hentede Salvie. Sandro Hitén så jeg, den var rigtig fin, men faktisk noget lille. Salvie har i år fået et Schufro føl, rigtig, rigtig lækker. Efter hvad Agnete siger er Romanticføllet absolut det bedste føl hun har fået, og det er ham jeg selv har i tankerne at prøve med igen.

Hvis du kan overtale din veninde må hun meget gerne maile mig et billede af hendes Romantic (det kunne være lidt sjovt, når jeg nu har dens mor)

Mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

jente...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 23:36

Tja, det var nu ikke det de sagde om den da den var føl Men man kan jo ændre mening.. Jeg er spændt på at se hvordan den udvikler sig. Salvie selv har jo nogle imponerende tal og er en dejlig hoppe, jeg er tilbøjelig til at mene at du kan lægge stort set hvad som helst på hende

Jeg synes at His Highness kunne være rigtig spændende på denne hoppe, Romantic'en har masser af luft under sig, og er utrolig ædel- måske for ædel? Salvie, tror jeg, kan sagtens bære en hingst der har lidt "krop" - og derfor ville jeg ikke være bange for at lægge His Highness på hende.

Mvh Katharina

0
0
Svar på denne tråd

Salvie..
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 07:53

Hej igen..

Det kommer da lidt bagpå mig, at de ikke har haft det sådan med Romanticén fra starten.. Der var overhovedet ingen tvivl, da Agnete fortalte mig om den.. Men jeg er meget glad for at høre at din veninde har planer med den, det bliver sjovt at følge.

Jeg tror såmænd også at jeg kunne putte meget på Salvie med gode resultater, Hiss Highness skridt og lemmer kan jeg ikke huske??? Jeg mistede egentlig rigtig meget for denne hingst i Herning sidste år, at jeg slet ikke har haft den i tankerne.

Den Damsey som Charlotte foreslår ser slet ikke skidt ud. Jeg er også rigtig imponeret af Rosentanz og hans afkom, men jeg er lidt grøn i linier,- kunne han være en mulighed?

Mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

His Highness
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 11:43

His Highness karakterer ser således ud: Krop: 1010 99 Lemmer 8-8 Bevægelse 8-9-9, helhed 10.

Jeg tror vi var mange der var skuffede, men ærlig talt, så synes jeg den så træt ud, først og fremmest. Og han har da også haft et hårdt program.

Salvie er vel overvejende af trakehnerafstamning, så med hann. trakehner og fuldblod tror jeg ikke du går helt galt i byen Jeg har til gengæld været lidt skuffet over Rosentanz og afkom, for jeg var så vild med ham som 3-års, har nok haft for høje forventninger.

Damsey, som Charlotte nævner er også en udmærket hingst fra Jens Meyer, og(igen min helt personlige mening) et bedre alternativ end halvbroderen Uno Don Diego Nu får jeg nok på hatten, men jeg synes altså at Don Diego er for stor.

Hvem har du selv haft i tankerne?

Mvh Katharina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider