Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Afkom efter Aastrupgaards hingstene?
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 11:38

Hejsa :)

Jeg vil meget gerne se nogle afkom efter nogle af Aastrupgaards hingste.

Især Odin, Thor og Golden Flying har stor interesse, da jeg regner med at jeg skal bruge 2 dem næste år :)

Se evt. deres lækre hingste her: www.aastrupgaard.dk/

Så kom frit frem med jeres skønne afkom

Sælges:

Shetlandspony 1,5 år, fuld afstamning

Shetlandspony f. april 06, fuld afstamning

Skriv for mere info

0
0
Svar på denne tråd

hvis det er
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 13:06
pletterne du er ude efter skal du være opmærksom på begge hingste har en skimmel welsh som mor og odin har arvet skimmelgen der skulle ikke være mange pletter tilbage på ham

Hilsner Henriette

www.123hjemmeside.dk/knabstrupper
Den, der ler sidst, tænker langsomst
Hippo-Logisk Træning
0
0
Svar på denne tråd

Rettelse...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 18:56

Henriette, hoppen er ikke skimmel men palomino!

Og det kommer man ikke uden om lige meget hvor meget de andre insisterer på at hingstene har det grå gen...

Hilsen
Tina

Klipning af heste tilbydes i Århus-området. Send en besked eller mail!

0
0
Svar på denne tråd

Er det til din...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 19:17

...hoppe chiquita?

Jeg syns ikke du skulle bruge Odin i hvert fald da han helt klart er skimmel.

I mine øjne burde han blive afkåret pga det.

Thor er jeg rimelig sikker på ikke er bærer af det grå gen, men man ved jo aldrig.

Hvad med Brommels Mantovani? Det er jo bare en super smart ponyhingst!

Knabstruppere forever !!
0
0
Svar på denne tråd

Hingstevalg !!!
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 20:01

Tja jeg ville ikke bruge nogler af dem.

Odin og Golden Flying var med i en afkomst samling efter Langaas June der fik 18 point 2 klasse 2 grad. Der er langt op til 24 point.

Odin har været stillet til kåring 2 gang i welshforbundet og afvist begge gange. Golden Flying har ligelede været stillet 2 gange. Han blev afvist første gang og kåret i 2B anden gang med en bemærkning om at hans forlemmer var kraftigere end baglemmerne og at baglemmerne var meget svage.

Normalt er det ikke så svært af få en kåring i Sec F (krydsningssektionen)

Jeg har set begge hingsten og deres bevægelser var sammenlignet med de øvrige meget stive og uden sving og bæring.

Der er indtil flere skimler i Laangaas June´s afstamning så at hendes søn Thor ikke skulle bære det skimlede gen tror jeg ikke på.

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Skimler
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 20:10
Langaas June er registreret som Palomino, hendes mor som dun og hendes far som brunskimmel og på billeder ser han ud som brunskimmel altså Roan. Hvis disse registreringer er korrekte så kan hun ikke avle et skimmel-afkom.
0
0
Svar på denne tråd

Hingstene
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 23:02

Ja, jeg skulle bruge en af pletterne til min knab Chiquita og så havde jeg lidt kig på Golden Flying til min pinto... men vidste ikke at Odin havde det grå gen. Ellers ham jeg er mest vild med :( Og det lyder da ikke just til at være den bedste kåring ham GF har fået :( Så jeg vil nok finde en anden til pintoen, men Odin er nok stadig det bedste bud til Chiquita.

Ellers har jeg lidt kig på Norkrons Lotus. Sindsyg lækker hingst Wow... ved I om han også har det grå gen?? Og ellers hvordan han avler?

Sælges:

Skriv for mere info

0
0
Svar på denne tråd

odin skulle
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 09:21

så vidt jeg har hørt ikke have mange pletter tilbage så hvad forklaringen er på at han afbleger er jo så lidt uvis

norkons lotus har ikke skimmel gen og avler vist rigtig fint

nu er jeg mere inde i de store og minipletmulerne

Hilsner Henriette

Hippo-Logisk Træning
0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 13:44

Hej Henriette

Tak igen... Hmm, ja, jeg vil jo selvfølgelig gerne have størst mulig chance for at få pletter, så det er da noget ærgeligt at Odin afbleger :( Øv øv... Jeg synes han er en af de pænere knabstrupper ponyer i bygning tror han ville passe ganske godt til min hoppe :( Men måske jeg skal se lidt nærmere på ham Lotus... Han er nu også fin!!

Så tak for hjælpen!!

Sælges:

Skriv for mere info

0
0
Svar på denne tråd

Har lige set om jeg
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 16:25

kunne støve nogle af hans mor det var jo den nemmeste måde at se farve på men uden heldt men fandt i knn nyt et billed af odin fra 1 års bedømmelse og der er ingen tvivl om pletterne ligesom forsvinder bare æv ja han ser fin ud på billeder men live har jeg ikke set ham

Held og lykke med at finde hingst merete der har lotus er en meget sød og seriøs avler

Hilsner Henriette

Hippo-Logisk Træning
0
0
Svar på denne tråd

han er desværre blevet hvid
Forfatter: 
Dato:  03-12-2006 19:31
Hej jeg var oppe og se Odin i sommers, og ja han er desværre blevet helt hvid øv øv, har kun lidt pletter tilbage på benene:( nu ved jeg ikke hvor stor din pony er Dahlia men er det en 1 pony, ved jeg at Ruth fra stutteri sartor har fået kåret en renavls hingst Battle i år, hvidfødt men m plettede forældre, tror ikke han er for stor til en kat 1 pony. Han blev kåret på fløjen og nr 2, en rigtig lækker hingst. mvh Gitte P..
0
0
Svar på denne tråd

Tydeligvis onde rygter
Forfatter: 
Dato:  03-12-2006 21:03

Ang. Odin

Så har han altså ikke mistet pletterne, men når en hvid hest med pletter ikke bliver striglet og vasket hver dag, kommer den altså til at se grå ud. Dette er der jo nok andre der kender. Heste kan godt blive beskidte!!!

Hende der startede disse onde rygter, har kun set Odin en gang og der var han mildt sagt ikke ren efter en hel sommer på græs. Hvilket godt kan få grundfarven til at se grå ud!!!

+ jeg vil lige sige at det der med at det skulle være nemt at få kåret welsh sek. F nok ikke helt passer, da der på nuværende tidspunkt er omkring 15 kårede welsh sek. F efter en lang årrække med denne mulighed.

Og Odin blev blev afvist i welsh avlen, formodentlig pga. sin farve, en mdr. før han blev kåret med 8 i helhed i knabstrupperforbunde. Og jeg synes også man skal gå ind på knabstrupperavlens hjemmeside og se kåringsbeskrivelsen af Odin så kan i jo selv se om I mener han har en stiv og uelastisk gang!

Hvis der er flere der vil vide noget om denne sag synes jeg de skal gå ind på www.aastrupgaard.dk og læse hvad knabstrupperforeningen har skrevet!

I dette land er man faktisk uskyldig til det modsatte er bevist!!!

Desuden forstår jeg ikke de udtalelser der kommer fra Sartorben på knab.debatten. Aastrupgaard har kun 5 knabstruppere, Aastrupgaards Odin og Thor, Desuden Aastrupgaards Loke som er af fuldblodsafstamning. + En datter og en søn af Odin. Ingen af Aastrupgaards knabstruppere har været tilbudt sartorben.

Faktisk er jeg af den overbevisning at man kommer længst med at snakke pænt om andres heste, hvilket ikke er det der præger debatten mest, lidt pæn omtale kunne måske gavne racen generelt!

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  03-12-2006 21:22
Nu er Odin ikke den første knabstrupper jeg har set på græs, har også set mange andre knabstruppere som ikke har været vasket, og har rullet i mudder + der var mørkt og der kunne man stadig se pletterne, har selv en helplettet hoppe fra i år og hendes pletter kan man også se selvom hun aldrig har været vasket, så kom lige med en bedre undskyldning for at hans pletter er væk.Så også et billede af ham på deres hjemmeside sammen med hans føl fra i år, der var stadig ingen pletter og se! Jeg kan sige det igen og igen JEG KRITISER IKKE HINGSTEN!!! han er i mine øje utrolig lækker, men hans udvaskkning af sine pletter er ikke ønsket i knabstrupper avlen, og jeg er åbenbart ikke den eneste som syntes det, da det ikke er mig som har startet denne tråd. Han var ikke grå da jeg ham hvid uden pletter.. Mvh GP
0
0
Svar på denne tråd

sheila Archer
Forfatter: 
Dato:  03-12-2006 21:57

Ja Sheila Archer skriver det jo selv inde på hjemmesiden, at han umiddelbart har det grå gen, så der er jo ikke meget og snakke om, folk kan jo også gå ind og se de nyr billeder af Odin, også kan man jo selv bedømme om det er pletter eller ikke, har selv en hvidfødt hoppe som havde meleringer som ung, de ses nu kun på huden når hun sveder bliver vasket eller i en meget ren sommerples, men det er kun på huden ikke i pelsen, Odin har ikke pletter i pelsen som jeg ser det. Men så må vi jo vente og se hvad blodprøven siger om et år, og ikke håbe for mange bliver skuffet hvis deres føl bleger af.

Prøv evt og klik ind på knabstrupper foreningens hjemmeside og se Figaro af hallundbæk, har kørt forbi i bilen og set ham på marken fuld af jord og mudder, der var der ingen problem med at se pletterne:)

Jeg syntes det er ærgerligt Odin er bleget af, men sådan er livet så uretfærdig engang imellem:( Mvh Gitte P..

0
0
Svar på denne tråd

Endnu en gang
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 06:41

Jeg beklager men ud fra stamtavle og billeder, så kan han IKKE være i besiddelse af et skimmel-gen, så skal det ligge i faderlinien, som er knabstruppere helt tilbage. Hans mor er palomino og kan IKKE bære skimmelgenet skjult.

På billedet er hun 22 år, så hun skulle vist have været afbleget. Og nej, min eneste interesse i dette er farveavl.

0
0
Svar på denne tråd

når man
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 09:20

kikker billeder så ser det unægtelig ud som pletter bleger af så derfor bliver folk bekymret så tænker jeg lige bliver han ofte klippet i forbindelse med han skal ud i byen for det kan jo være forklaringen på farvevariationen på pletterne fandt lige et billed fra 2002 og der ser han meget bleg ud i pletter men mere farverig ud i 2004 og de nyeste ser der jo ikke ud til at være meget farve i pletter så fik tanken om han ofte bliver klippet det giver jo variationer i farven???

men hensyn til mutaitioner i gener ja det kan jo forkomme er selv under udredning på neologisk og skal til gen test der er udmidlbart ingen avelige sygedomme i min familie på det felt men som overlæge sagde det skal jo starte et sted så evt et muteret gen

Men lad os nu høre om der er en naturlig forklaring at hestedyret evt jævnligt bliver klippet

Hilsner Henriette

Hippo-Logisk Træning
0
0
Svar på denne tråd

Grå gen eller ej.
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 22:28

Nu kan jeg se til Charlotte nævner mig vedrørende køb.

Jeg har aldrig blevet tilbudt heste fra Charlotte, men fra det engelske stutteri hvor alle de grågens ponyer avles.

Så er det vist på plads.

Med hensyn til det grå gen i Odin, er det jo da ingen tvivl efter at Sheila har svaret, hun skriver jo også til den har det, hun er ekspert på området inde for farvegener, så nu er det vist ikke noget at tage fejl af længere.

Det grå gen kommer fra moren til Odin, men ved f.eks en lys hest vil det jo være svært at se, til den har det.

Med hensyn til om man kan se pletterne når de har været ude på marken, så må det ikke gerne være sådan til de ikke er der.

Alle mine har skam pletterne selv om de har gået ude og rullet i alt det pløre der har været i den sidste tid.

Hvis Odin ikke har det grå gen, så har Gandalf det heller ikke, de ligner nemlig hinanden på afblegningen, og Gandalf blev afvist fordi den havde det grå gen.

Så kære Charlotte, om du vil det eller ej, så har ponyen det grå gen.

Nu da foreningen ikke har valgt at afkåre den før en evt. test, vil jeg gerne vide, hvem der skal betale erstatning for de føl der kommer efter ham, hvis folk har bedækket deres hoppe med ham i god tro, om at han ikke har det grå gen.

Er det foreningen?

med venlig hilsen

Ruth

0
0
Svar på denne tråd

Inox..
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 23:00

Nu I er igang med at diskutere hingstene fra stutteriet, kunne I så ikke kommentere Låddenhøjs Inox?

Låddenhøj ponyerne plejer da at være godt med fremme, gør de ikke?

Har lidt svært ved at bedømme ham ud fra billederne, men måske der er nogen der har set ham live?

0
0
Svar på denne tråd

Det grå gen
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 06:39

Jeg har også læst det brev som Aastrupgård har på deres hjemmeside, og Sheila Archer udtaler jo også at det grå gen IKKE kan komme fra hingstens mor. Da Knabstrupperforeningen er sikre på at faderen heller ikke har det grå gen, har de valgt at lave DNA-test på hingsten for at få løst spørgsmålet om evt. mutation.

Låddenhøjs Inox var til kåring i Welsh-foreningen i år, jeg ved ikke helt. Det var i hvertfald ikke min type og heller ikke dommernes. der var absolut ingen krop overhovedet.

0
0
Svar på denne tråd

Inox...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 15:59

Inox blev afvist til årets kåring i welsh med en meget ringe beskrivelse.

Han er jo nok kun bevaret som hingst pga. sin specielle farve- og bliver nok også kun overvejet som far til kommende føl pga. sin farve.

Welsh-stutteri Cashella

2 stk. 1 års welshhingste med røde papirer sælges!

1 palomino og 1 skimmel- hingsteemner.

0
0
Svar på denne tråd

Inox..
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 08:14
Inox blev også afvist til kåring i PSA i sommers

Avl af Palomino & Pinto-Arabere/
Rainbow Arabians
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider